Search This Blog

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning

Tuesday, June 12, 2012

د ولادت تر مينځ د فاصلې را وستلو په عرض د پوکانې استعمال


سلام
که څوک له پقانی څخه استفاده وکړی جوازلری او کنه  ؟ ترڅود ولادت تر منځ فاصله راشی .
نازيه
ځواب
بسم الله الرحمن الرحيم
رحم ته د مني د داخليدو مخنوی کول که د پوکانې په وسيله وي يا کومه بله وسيله په عام ډول دې ته عزل ويلای شو چې د حکم په اړه يې د فقهاؤ بېلابېل نظريات دي .
ځنې فقهاء کرام يې د ښځې د اجازې په صورت کې جايز بولي ځکه په اولاد کې د ښځې هم حق دی .
جاء فی الموسوعة الفقهية :
قول أبي حنيفة إلاّ برضا سيّدها لأنّ الحقّ له في الولد . وقال صاحبا أبي حنيفة : الحقّ في الإذن لها خاصّةً ; لأنّ الوطء حقّها إذ تثبت لها المطالبة به ، وفي العزل تنقيص حقّها فيشترط رضاها كالحرّة . وقال المالكيّة : ليس للزّوج أن يعزل عن زوجته الأمة إلاّ بإذن السّيّد وإذنها ، لأنّ العزل ينقص الاستمتاع .
للزّوجة حقّ في الوطء والاستمتاع ولذلك لا يجوز للزّوج أن يعزل عن الحرّة إلاّ بإذنها .

آیا استفاده  از کاندم (پوقانه) در وقت جماع با همسر حلال است یا حرام؟ یعنی موانع ایجاد کردن برای فرزن آورند و یا تصمیم نداشتن به توافق هر دو جانب همسر و شوهر که تا یک مدت نمیخواهند فرزند بیاورند جائز است یا گناه دارد؟ همچنان حکم استفاده از تابلیت های ضد امیدواری چیست؟  (درويش )
ځواب :
بسم الله الرحمن الرحيم
په رحم کې د اولاد يا حمل دمخنيوي شرعي تحقيق  
د حمل د مخنیوي دوه صورته دي اول صورت يې دادی چه په کومه طريقه مني رحم ته داخل نه شي دهغه د داخليدو مخ ونيول شي ، دوهم صورت يې دادی چې د رحم په منځ د نطفې يا حمل له منځه وړل دي .
لومړی صورت :
دادی چه نفسي خواهش پوره شي خو د منی رحم ته د داخليدو مخ ونيول شي هغه که د کاندم (پوکانه ) يا کومې بلې طريقي سره وي تر څو رحم ته مني داخل نه شي او دحمل مخنيوی وشي .
په عام ډول دې ته عزل ويلای شو دا له پخوا زماني څخه مروج ؤ د نبوت په دورهم ددی مثالونه شته .
عزل کول ځنې علماء جائز بولي او ځنې يې مکروه تحريمي بولي د دواړو قسمو حديثونه شته . لکه حضرت جابر رض روايت کوي : کنا نعزل علی عهد رسول الله صلی الله عليه وسلم والقران يتنزل (مونږ به د رسول الله په زمانه کې عزل کولو او دقرآن نازيليدل جايري وو(بخاري ) .
يو سړي د رسول الله ص نه د عزل اجارت وغوښتلو نو رسول الله ص وفرمايل :
اعزل عنها ان شئت فانه سياتی ما قدره لها (مسلم ،ابوداود) ځه عزل کوه دهغې نه پس يې وفرمايل کوم اولاد چې په مقدر کې وي هغه به کيږي .
بل حديث شريف کې راځې اصحابو کرامو د ويځو په باره کې د حضور صلی الله عليه وسلم نه د عزل اجازت وغوښتلو هغه وفرمايل :
نه داسې کول پکار نه دي ځکه چې تاسې د اولاد نه کيدو د پاره داسې کوی او الله چې د کوم شی د پيدا کول وغواړي هغه به د ستاسې د کار نه بغير هم پیدا کړي .(مسلم باب نکاح )
مفتي اعظم کفايت الله دهلوي رح په اړه ليکي :
د پوکاني استعمال د عزل په وجه مکروه دی او دعزل د پاره د ښځې اجازت ضروری دی ځکه په اولاد کې د ښځې هم حق دی (…….،اماالحرة فلا ينبعی ان يعزل عنها الا با اذن (موطا للامام محمد باب لعزل ۱/۲۴۹ ) .
 دوهم صورت
دوهم صورت په رحم کې دحمل له منځه وړل دی په هره طريقه چې وي .
دحمل لرې کول د ژوندي کيدو او د ژوند د آثارو نه پس حرام دی وجه يې داده چې هر کله چې په حمل کې ژوند راغی نو بيا د رحم په پردو کې ژوند او د ځمکې په مخ ژوند کې کوم فرق نشته .
قوله تعالی : وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم (اسراء 31 )  (د لوږی له ويرې خپل اولاد مه قتلوﺉ مونږ دوی ته هم روزی ورکوو او تاسې ته هم .
فقهاؤ په اتفاق سره داسې صورت حرام بللی دی .
ابن تيميه رح ليکي : اسقاط حمل حرام بااجماع المسلمين من الواد الذی قال الله تعالی فيه وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ ، بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ يعنی حمل لری کول په اجماع د امت سره حرام دی او دا په هغه وژلو کې راځي کوم الله تعالی په اړه فرمايي وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ ، بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ (فتاوی ابن تيميه ج ۴ ص ۲۱۷ ) .
علامه شامی رح ليکي : د څلورو مياشتو مخکې د حمل لری کول مکروه تحريمي دی ( درالمختار ج۵ ص ۲۷۹ )
اسلامې فقه د شامې رح د قول له بيان وروسته ليکي :
پخوانيو فقهاوو د خپلو مشاهداتو او تجربو څخه دا ليکلی ؤ چې ددی مودی وروسته ژوندی کيږي چې د قتل مرادف وي
او دهغه نه مخکې (د څلورو مياشتو ) ژوندی نه وي چې مکروه تحريمي يې بللی دی .
خو اوسنيو تحقيقاتو دا ثابته کړی چې منی کله په رحم کې ځای پر ځای شي له اوله سره د ژوند آثار په کې موجود وي (اسلامې فقه ۸۶۵ ) .
د نوی فقهي مسايلو فتاوی قاضي خان ليکي :
د حمل لری کول د ژوند د آثارو له پيدا کيدو وروسته حرام دی لکن د ژوند د آثارو له پيدا کيدو مخکې هم ناجايز دی ځکه په حمل کې چې تر څو پورې روح نه وي نو هغه د بدن يوه حصه وي څرنګه چې د چا قتل او يا د اندام پريکول حرام دی دا رنګه د خپل جسم څه حصه پريکول هم نا جايز دي .(نقل فې فقه اسلامی ص ۸۶۸ ) .
په دی اړه د مکې مکرمې د علماء کرامو فتاوای :
د اسقاط (د حمل لرې کولو ) حکم :
۱- اصل دادی چې اسقاط حمل يا د حمل لرې کول په مختلفو مراحلو کې جايز نه دی .
۲- په لومړی مرحله کې يعنی لومړنې څلويښت ورځو کې د حمل لري کول جايز نه دي ،مګر د ضرر د دفع د پاره چې د طب متخصصينو هغه تأييد کړي يا د شرعی مصلحت لپاره چې د شريعت علماء يې تأييد کړي
مګر د حمل لرې کول په دې وخت کې د اقتصادي مشکلاتو له وجې يا د ژوند د تکليف ، تعليم او تربيه ، يا په موجود اولاد اکتفا له وجې روا نه دی .
3- د حمل لرې کول چې کله په کلکه وينه او يا د غوښې په ټوټه بدل شي جايز نه دی ،مګر په هغه صورت کې چې يوه باوري طبي کميټه یې تأييد کړي چې د حمل موجوديت د مور د ژوند د پاره خطر وی ، په دې صورت کې يې لرې کول جايز دي مګر بايد ټول وسايل او امکانات د هغه خطر د دفع لپاره وکارول شي که يې ځواب ورنه کړ په آخر کې به د اسقاط حمل اقدام کيږي .
۴- اسقاط وروسته له دريمې مرحلې يعنی د څلورو مياشتو له پوره کيدو نه ورسته جايز نه دی مګر په هغه صورت کې چې د باوري او متخصصو داکترانو يو ډلې له مشوری او تأييد وروسته دا ثابته شي چې د حمل موجوديت د مور د مرګ سبب ګرځي او
دموجوده وسايلو او امکاناتو کارول بې ځوابه شي نو په دې صورت کې بيا جواز لري تر څو د دؤ ضررو څخه لوی ضرر دفع کړ شي .
و بالله التوفيق، و صلي الله علي نبينا محمد و آله و صحبه و سلم.
          اللجنة الدائمة للبحوث العلمية و الافتاء
من كتاب(الفتاوي المتعلقة بالطب…)ص(280)
تحقيق : آن لاين اسلامې لارښود

 
    1. په حمام يا تشناب کې اذکار ويل جايز دي او که نه ؟
    2. مرغان په کور کښی په قفس {پنجرې} کښی ساتل څنګه دی؟
    3. د انټرنيت ډير کارول تاوان لرى
    4. مذاهب اربعه د قرآن او سنتو تشريح او توضيح ده
    5. د "سلام" او "سلامونو" تېروتنه!
    6. هډوال وېب له طرفه هلک او جینی ته ېو پیغامو for girls & baby
    7. د لــــــــــمــــــــــــــونـــــــــــــځ څلویښت فائدې او ګټې
    8. د کافرې سره د اسلام راوړلو په شرط نکاح جايزه ده ؟
    9. كه يو سري يو موتر د 2 مياشتو به قرض قيمته وركري دغه خو به سود نه رازي
    10. واکسين کول شرعاً څه حکم لري ؟
    11. پوښتنه: آیا په اسلام کښی شاعری جائز ده؟
    12. دبنی اسریلو دیوه پاچا قصه
    13. پوښتنه: آيا ښځو ته د آذان او اقامت کولو اجازه شته کنه؟
    14. پوښتنه: د سنتو لپاره د ځاي د تغيرولو په اړه څه دليل شته او کنه؟
    15. پوښتنه: کچيري امام په هيري سره بي اودسه لمونځ وکړ ددي حکم څه دي؟
    16. پوښتنه: په هغه امام پسي لمونځ کيږي او کنه چي لوي او واړه ګناهونه سرته رسوي لکه شراب څښي يا نشه يي مواد څښي يا ږيره خريي او ديته ورته ګناهونه سرته رسوي؟
    17. ډيـري خـلـک داسـي ويـنـو چـي کـلـه چـي د سـهـار لـمـونـځ ولاړ وي دوي لـمـړي خـپـل سـنـت لـمـونـځ کـوي او بـيـا د امـام پـسـي اقـتـدا کوي ددي کار څه حکم دي؟
    18. ځنو جوماتو کي ډيــر ازدحــام وي کله ناکلـه جومـات ډکيږي نـو لمونځ ګذار پـه کوڅو او لارو کي ودريــږي پــه دي اړه مـو څـه نـظـر دي؟
    19. د حضرت علی قبر په مزارشريف کې دی ؟
    20. د چرګانو ماشيني ذبح څه حکم لري ؟
    21. د کومو هيوادونو د ذبحې غوښي حلالې دي ؟
    22. له خلکو څخه د مننې تمه مه کوه
    23. د فيسبوک ځوانانو ته د اسلامې لارښود څو نصيحتونه (لومړی برخه)
    24. په اسلام کې د تصوير حکم څه دی ؟
    25. د ښځو د پاره د پزې او غوږونو سوري کول جايز دي ؟
    26.  
    27.  

      په لمانځه کې څنګه له شيطاني وسوسو ځان بچ کړم ؟
      يو ډاکتر او 8 چينايي انجنيران مسلمان شول
      نو له تاسو ټولوملګرو څخه مو هيله دا ده چي دا نوې صفحه د ملګرو لیسټ کی زېاته کړې
      پوښتنه ده نامه نه لاندې ویښته که چیرې پرې دوا استعمال شی { سپرې } نو په اسلام کې څه حکم لرې ؟
      د غير مسلم سره مصافحه يا په لاسونو ستړي مشي کول خه حکم لری? لطفا تفصیلی خواب راکری
      د مهر کمه اندازه څومره ده ؟
      د سهار د لمانځه وروسته خوب کول څه حکم لري ؟
      استمناء (موټک ) څه حکم لري او په دې اړه ځوان نسل ته څو خبرې
      په بنده باندې د رحمن ، صمد او قاهر نمونه ايښودل جايز دي ؟
      په اولادونوباندې د صفا اومروه نوم ايښودل جايزدي اوكه نه ؟
      د شرمګاه د ويښتانو د خريلو حدود کوم دي ؟
      که د نجلی د پېغلتوب يا بکارت پرده نه وي د شريعت حکم څه دی ؟
      شهوت پارونکې جامې اغوندې
      د ويښتانو ، لاسونو او پښو رنګول په نېکريزو
      مسلمانه بی بی به له حده ډير دغه ټکی ته هميشه فکرمنه وي
      د خاوند د اجازې بغير آرايشګاه ته تلل
      موږ د پنځلسو افغانيو مڼې ناليدلې نه اخلو.خو د ژوند دا اوږد تړون
      د ښځو ځانګړي احکام (زينت او سينګار )
      د شعيه سره نکاح کول څه حکم لري ؟
      په غائبانه توګه د جنازې لمونځ جايز دی او که نه ؟
      دسهار دلمانځه اووه ګټې
      دنارینه تناسلي اله باید څومره وی
      لکه د دې زمانی فیشنې بقرې چه د ېوې بدشکلی او بدرنګی ښځی نه هم د چین خاپیرې جوړه وې

 

Popular Posts : Most viewed Last 7 days

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User