زما پوښتنه د جنازی د غیابت د لمانځه په هکله ده،آیا که د یوه کس د جنازی لمونځ په یوه سیمه کی او خپله جسد یی په بله سیمه کی وی د جنازی لمونځ ورته څنګه ده؟
هیله ده راته مفصل ځواب راکړی.
زما دوه نوری پوښتنی چی دهمدی مخ ۵۹ او ۶۱مه پوښتنی دی تر اوسه بی ځوابه پاته دی هیله ده چی د ځواب په باره کی یی بیا کتنه وکړی.
له تاسو نړی مننه.
د نبي علیه السلام دی چي په نجاشی پاچا يي غائبانه جنازه کړې وه.
ابن عباس(رض) فرمايي: چي د مخ څخه بې حجاب پورته سوی وو [ابن حبان، ابوعوانه] نو دا جنازه ګویا حاضره وه.
او يا د ده خصوصيت وو چي پر پيغمبر علیه السلام باندي يې غائبانه ايمان راوړی وو او پيغمبر علیه السلام غائبانه جنازه کړې وه
____________________________
- ای ګناهکاره : آيا ته پوهيږې چې ګناه ستا سره څه کوي ؟
- ایـاداعمل صحی ده اوکنه ؟
- بيګانه ښځو ته لاس ورکول جايز نه دي
- بیرېشه او بی ګیرې هلکانو سره یارانه او دوستانه په شریعت کښی جائز او که نا جائز ېو تفصیلی وضا حت
- تعليم يافته زوی د والدينو لپاره بهترين اشتهار دی
- تفصیلی وضاحت وکړې او که ممکن وې دلیل هم وا لیکی
- تولو ته سلامونه ډالی کووم. کرانه زما پوشتنه داده چی د اسلام له نظره د جنازی نه بعد دایره شته او کنه ؟
- تيمم چيست ؟ فرضهای تيمم و طرېقه
- جنازې سره جاى نماز وړل څنګه دي ؟
- جور كردن دوكان ها زيرمسجد
- حكم وضوه اعضاءِ مصنوعي
- خاوند د ديرشو {30} کلونو لپاره بندي شو اوښځه صبر نه شي کولاى نونکاح فسخ کيداى شي
- خبرتيا ګرانو ملګرو توجه وکړې که ستاسو
- خريد فروخت اعضاء تحقېق کامل
- خريد فروخت باغات وميوه جات
- خصوصی نشریات
- خطبه جمع بايد به زبان عربي داده شود اگر به زبان ديگر گفته شود درين
- خواب كردن در مساجد
- خپلی ښځی سره د جنسي اړيکو اغیزا د بدن په سلامتيا باندې
- خپلې وفات شوې ښځې ته کتل اوغسل ورکول خاوندلپاره جائزدي اوکه نه ؟
- د قربانی ېو اهمه مسئله
- د "سلام" او "سلامونو" تېروتنه
- د آذان په وخت کې د ګوتو مچي کول او په نغاره وهلو سره افطار کول
- د اختر تر لمانځه مخکي قرباني، او په کلي کي لمونځ کول
- د اختر پر ورځ ځينې کارونه چې سپارښتنه يې شوې ده او سنت يا واجب دي په لاندې ډول دي
- د اسلامې تجارت دريم اصل دنرخونوآزاد پريښودل دی
- د اولاد څخه عقيقه کولو په باره کی که راته څه معلومات او تفصیلی وضا حت وکړې ؟
- د بالغې نكاح پلار وكړه خو د رخصتۍ په وخت ده انكار وكړو څه حكم لري
- د بدل واده او نکاح { شغار } جايز دي او که نه ?
- د بدې يا خطرناکې خاتمې او پايلې اسباب په غور يې تر پايه ولولئ
- د تجارت د ترغيب د پاره اعلانات او د سوغاتونو ويشل څه حکم لري ؟
- د تخرګو او شرمګا د ويښتانو په اړه پوښتنه
- د تره په موجوديت كې د مور ولايت نشته
- د تعويذ ځړول څه حکم لري ؟
- د توبې او استغفار اهميت او يوه لنډه عبرتناکه قصه
- د جنازې او چتو لو مسنون طريقه څه ده
- د حاجيانو استقبال کول او خلکو ته ډوډې ورکول شرعاً څه حکم لري ؟
- د حضرت سليمان علیه سلام او د کونگ مرغه خبري چې د انسان لپاره نصيحت دي
- د حضرت علی قبر په مزارشريف کې دی ؟
- د حمل مخنېوئ ، د حمل يا جنين د قتل سزا او نور مهم احکام
- د حيض په حالت کې د قرآنکريم د تعليم ورکول جايز دي ؟
- د خاوند پر ښځه او د ښځي پر خاوند څه حقوق دي ؟
- د خوشحال اوسيدلو اصول د هغه په عجائبو او غرائبو کې فکر وکړی
- د خوشحالي او استقبال د پاره په غاړه کې ګلان اچول څنګه دي ؟
- د داکتر دپاره د انسان د عورت معائنه كول جايز دي ؟
- د دولسوكالودهلك اذان صحيح دى
- د دوو لمونځونويوځاى كولو تحقيق
- د رسول الله صلی الله علیه وسلم خولي څه راز وه او آيا قراقلي پر سر کول جايز دي ؟
- د روژه ماتی څخه وروسته تر منی پوری د خپلی میرمنی سره کوروالی (جماع) کولو حکم څنګه دی ؟
- د روژې په مياشت يا د حج په ورځو کې ښځې لره د مياشتنۍ مريضي د بندولو دواوي خوړل
- د رکعت نيولو په نيت جومات ته منډې وهل څه حکم لري
- د زنا او لواطت د بی شرمه عمل خطرناکی پايلی
- د زيارت کولو طريقه او بل دا چې آيا مړي اوري ؟
- د شيخ احمد په نوم خوب او خبر يا وصيت درواغ او ګمراه کونکی دی
- د شپاړسو كالو جينئ نكاح په زبردستى جائز نه ده
- د شپې لخوا جارو وهلو او نوکانو پرې کولو کې څه نقصان شته ؟
- د عطرو په استعمال سره روژه نه ماتېږي
- د عقد نکاح (ګوژدې ) وروسته له ميرمنې سره تېلېفوني خبرې جايزې دي ؟
- د غاښ ډکول او پوښول د غسل او اودس مانع ګرځي ؟
- د غير مسلم سره په معاملاتو کې د اسلامې شريعت څه اصول او شرايط دي ؟
- د فاتحې اوسورت ترمينځ بسم الله په پټه ده اوكه په جهرسره
- د قرآنکريم په تعليم ،اذان او امامت اجرت اخستل روا دي ؟
- د لمانځه د ادا کولو نه پس په سجده پريوتل څنګه دي ؟
- د لمانځه قصداً يا سهواً پريښودل څه حکم لري ؟
- د لوط علیه السلام د قوم د هلاکت څلور صفتونه چی اوس زموږ په ځوانانو کی هم سته
- د ليزر شعاع په وسيله د اضافي ويښتانو لرې کول
- د ماشوم د زږيدنې د کليزي لمانځل څه حکم لري؟
- د ماشومانو دپار د نانزکو (عروسک ) جوړول او رانيول څه حکم لري ؟
نواوس دحديث اودرسول الله دقول منل فكار دي كه دامام ابوحنيفه
ReplyDeleteپه اسلامې شريعت کې بغير د قرآن او سنتو د هيچا شخصي رايه شخصي نظر شرعي حجت او دليل نشي کيدای .
ReplyDeleteيو شخصي رايه ده او بل د شرعي احکامو توضيح او تشريح ده چې د قرآن د توضح د پاره ډير تفاسير د نړې په مختلفو ژبو ترتيب شوي دي همدارنګه د احاديثو د صحي او مردود د پيږندلو ، راويانو پيږندلو او همدارنګه د احاديثو په تشريح کې علماؤ ډير زحمتونه ګاللې دي او د هغه په باره کې ډير کتابونه ليکل شوی دي او همدارنګه د قرآن او سنتو څخه د مسائلو را ايستلو توضيح او بيان په باره کې فقهې کتابونه ترتيب شوی دي .
امام ابوحنيفه په ۸۰ هجري سنه کې پيدا شوی دی چې د هغه په بصيرت او تقوی د امت اتفاق دی .
څلورو واړو امامانو د ځانه څه نه دی ويلي بالکې هغوی د قرآن او سنتو څخه مسائل او احکام څيړلي دي او په څيړنه کې يې د احاديثو صحت او رد په پوره دقت سره په نظر کې نيولی دی .
په پورته مسئله کې د امام ابوحنيفه رحمه الله او امام مالک رايه دا ده چې جناب نبی کريم صلی الله عليه وسلم چې په نجاشي پسې غايبانه د جنازې لمونځ کړی دی يوازې هغه ته خاص وو ځکه په دور نبوت کې ډير صحابه د ښار څخه د باندې شهيدان شوي او وفاد شوی دي مګر د جناب نبی کريم صلی الله عليه وسلم څخه د هغوي په باره د غايبانه لمونځ هيڅ ثبوت نشته .
وهذا القول رواية صحيحة عن الإمام أحمد ، صححه ابن القيم في الهَدْي ، لأنه توفي زمن النبي صلى الله عليه وسلم أناس من أصحابه غائبين ، ولم يثبت أنه صلى على أحد منهم صلاة الغائب.
او بل دا چې نجاشي په کومه ښار کې وفات شوی وو هلته مسلمانان نه وو چې هغوی د جنازې لمونځ ادا کړی وای .
مګر امام شافعي او امام احمد بيا وايي غايبانه لمونځ جايز دی ځکه د نجاشي د پاره د خاصوالی څه دليل نشته
چې په دې مسئله کې د دواړو ډلو هدف په دقت سره د جناب نبی کريم صلی الله عليه وسلم اتباع ده
وقال الشيخ البسام رحمه الله في “نيل المآرب” (1/324)
” اختلف العلماء في الصلاة على الغائب ، فذهب أبو حنيفة ومالك وأتباعهما إلى أنها لا تشرع ، وجوابهم عن قصة النجاشي والصلاة عليه أن هذه من خصوصيات النبي صلى الله عليه وسلم .
وذهب الشافعي وأحمد وأتباعهما إلى أنها مشروعة ، وقد ثبتت بحديثين صحيحين ، والخصوصية تحتاج إلى دليل ، وليس هناك دليل عليها ، وتوسط شيخ الإسلام فقال : إن كان الغائب لم يُصَلَّ عليه مثل النجاشي ، صُلِّيَ عليه ، وإن كان قد صُلِّيَ عليه ، فقد سقط فرض الكفاية عن المسلمين.
وهذا القول رواية صحيحة عن الإمام أحمد ، صححه ابن القيم في الهَدْي ، لأنه توفي زمن النبي صلى الله عليه وسلم أناس من أصحابه غائبين ، ولم يثبت أنه صلى على أحد منهم صلاة الغائب.
موقع افغانية اسلامية