ټولوکتونکوته دنبی کری(ص)غوره تحفه وړاندی کوم……………..السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته.
پسله سلامه زه ددی موضوع مطابق یوسوال لرمه هغه داچی که یو سړی د اوس عصر
په موډرونوتشنابوکی اودس تازه کوی،یعنی پدی تشنابوکی دضرورت درفع کولو ځای
هم وی اوهم ساحه پراخه وی چی د اودس لپاره هم مناسب ځای وی،نوکه په تشناب
کی سړی په اوداسه کی دغه ذکرسوی دعاوی اویابل ذکر وکړی نو داڅنګه کار
دی،اوبل داچی په تشناب کی بیله اوداسه څخه دالله ذکر څنګه کاردی.
هیله ده چی جواب یی راکړی ستاسودلازیاتوکامیابیو په هیله ستاسووروراحمدیساآغا(خجندی)
ځواب
بسم الله الرحمن الرحیم
په داسې حمام کې اودس کول مکروه دي چې په هغه کې د لويو يا وړو بولو او مينځلو ځای يو وي ځکه ابو هريرة رضی الله عنه وايي رسول الله صلی الله عليه وسلم د مينځلو په ځای کې د بولو يا ميتيازو کولو څخه منع فرمايلې ده : عن أبی هريرة قال: “نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم أن يمتشط أحدنا كلّ يومٍ، أو يبول في مغتسله”. (ابوداود، نسايي ،احمد ) .
او همدارنګه په داسې ځای کې اذکار ويل هم جايز نه دي ځکه چې الله تعالی د اسماء بې حرمتي کيږي
مګر په داسې ډول حمام کې کوم چې پورته ذکر شو په زړه کې د اذکارو ويل باک نه لري ځکه په دې علماء متفق دي د دوی دليل دا دی چې د جنابت په وخت کې د قرآن او اذکارو ويل په زړه کې جواز لري .
امام نوي رحمه الله وايي : اتفقوا على أن الجنب لو تدبر القرآن بقلبه من غير حركة لسانه لا يكون قارئا مرتكبا لقراءة الجنب المحرمة . ” شرح النووي على صحيح مسلم ” ( 4 / 103 ) .
شيخ ابن باز رحمه الله وايي : الذِّكر بالقلب مشروع في كل زمان ومكان ، في الحمَّام وغيره ، وإنما المكروه في الحمَّام ونحوه : ذكر الله باللسان تعظيماً لله سبحانه إلا التسمية عند الوضوء فإنه يأتي بها إذا لم يتيسر الوضوء خارج الحمَّام ؛ لأنها واجبة عند بعض أهل العلم ، وسنة مؤكدة عند الجمهور .
” فتاوى الشيخ ابن باز ” ( 5 / 408 ) .
او په داسې حمام کې چې د بولو د پاره کمود ولري او د مينځلو د پاره جلا ځای پايشويه ولري چې اوس اکثراً حمامونه په همدې ډول يعنې عصري ډول جوړيږي چې نجاست د ابو په وسيله انتقاليږي او ظاهراً په حمام کې څه نجاست نه وي نو په داسې حمام کې اودس او اذکار ويل بدون له کراهيته جواز لري .
د عالم اسلام د معتبرو معاصرو مراجعو نظرونه دا دي :
إذا كان ظاهر الحمام طاهراً فلا بأس بالتسمية عند الوضوء، أما إذا كان نجساً فينبغي أن لا يذكر فيه اسم الله تعالى، وأن لا يدخله المتوضئ ولا غيره بشيء فيه ذكر الله . (فتاوي شبکة اسلامية ) .
وجاء في فتاوى اللجنة الدائمة 5 / 94 :
وإذا كان مكان الوضوء خارجا عن الحمام –ولو كان ملتصقاً به- فإنه يشرع للمتوضئ التلفظ بالتسمية ولا كراهة في هذه الحال لأنه ليس داخل الحمام .
والله تعالی اعلم
آن لاين اسلامې لارښود
- د بالغې نكاح پلار وكړه خو د رخصتۍ په وخت ده انكار وكړو څه حكم لري
- د بدعاتونه کرکه وکه: پشتو:
- د بدې يا خطرناکې خاتمې او پايلې اسباب په غور يې تر پايه ولولئ
- د برېښناليک له مخې د خلکو پلټنه
- د بهلول دانا قصه
- د تجارت د ترغيب د پاره اعلانات او د سوغاتونو ويشل څه حکم لري ؟
- د تخرګو او شرمګا د ويښتانو په اړه پوښتنه
- د تراويح د لمانځه فضيلت
- د تراويح لمونځ
- د تره په موجوديت كې د مور ولايت نشته
- د جنازې او چتو لو مسنون طريقه څه ده
- د حاجيانو استقبال کول او خلکو ته ډوډې ورکول شرعاً څه حکم لري ؟
- د حضرت زينب په هكله معلومات
- د حضرت سليمان علیه سلام او د کونگ مرغه خبري چې د انسان لپاره نصيحت دي
- د خالق او مخلوق تر منځ د واسطی پیژندل: پشتو:
- د خاوند دعاء ښځی لپاره
- د خاوند پر ښځه او د ښځي پر خاوند څه حقوق دي ؟
- د خوشحالي او استقبال د پاره په غاړه کې ګلان اچول څنګه دي ؟
- د خپل فېسبوک څخه بک اپ (Backup) واخلئ.
- د داکتر دپاره د انسان د عورت معائنه كول جايز دي ؟
- د دنیا د مشهورو قاریانو په اوآذ ډېر په دردمند او ژړغونی اوآذونو باندې ختم القرآن دعا ګانی
- د دنیا د مشهورو قاریانو په اوآذ کښی اذانونه
- د دولسوكالودهلك اذان صحيح دى
- د دوو لمونځونويوځاى كولو تحقيق
- د ذوالحجي د لسو ورځو فضائل او په دي ورځو کي مستحب عملونه
- د ذوالحجې لومړۍ لسیزه له لاسه مه ورکوئ
- د رسول الله صلی الله علیه وسلم خولي څه راز وه او آيا قراقلي پر سر کول جايز دي ؟
- د رمضان لومړۍ شپه له لاسه مه وركوئ
- د رمضان په میاشت کی د صحی خوړو تغذیوی لارښود
- د رهنمای معاملات ( پراپرټي ) واله لپاره د کميشن اخيستل جايز دي ؟
- د
اسلام علیکم ورحمت الله و برکاته د قدر وړ مولوی صاحت هیله ده چی روغ او جوړ به یاست زه یوه پوښته لرم هغه دا چی که یو څوک دا ووایی مثال زه داسی ښه کار کوم یا زه داسی عبادات کوم ته یی هوم باید وکړی په دغه کی به خو کومه ریا نه رازی هغه هم خپل ملګری ته نه هر وه هرچا ته وسلام
ReplyDeleteسلام علیکم ورحمت الله و برکاته د قدر وړ مولوی صاحت هیله ده چی روغ او جوړ به یاست زه یوه پوښته لرم هغه دا چی یوه ګوتمه چی دالله نوم پری لیکل شوی وی دهغی استمالول څنګه ده
ReplyDeleteوالسلام
سلام علیکم ورحمت الله و برکاته د قدر وړ مولوی صاحت هیله ده چی روغ او جوړ به یاست زه یوه پوښته لرم هغه دا چی یوه ګوتمه چی دالله نوم پری لیکل شوی وی دهغی استمالول څنګه ده
ReplyDeleteوالسلام