{2}
سلام مولا نا صا حب ، زه ېوه پوښتنه لرم ، هېله کوم چه یو انداذا معلو مات پری راکرې
ږیره خره ول څه حکم لرې؟.ایا سنت ده او که فرض ده؟ او یو ښخص یې وخری پری کا فر کیږی؟ او دا ګوناه کبیره ده او که صغیره؟
جاوېد له کنړ نه
{1}
سلام تقدیم میکنم از بارگاه الهی عمر طولانی را برای تان آرزو میکنم!
من یک سوال دارم امید است بطور واضح و اگر امکان داشته باشد با دلایلی فقهی و از نظر دیگر مذاهب هم جواب کنید:
آیا گناه کسیکه ریش خویش را کاملا میتراشد با گناه کسیکه ریش خویش را قیچی میزندو کاملا نمی تراشد مساوی است؟؟؟ آیا هر دو یکسان گنهکار اند یا اینکه اولی زیاد و دومی کم؟؟؟
تشکر منتظر جواب محترم تان – حبيب الله نذير
من یک سوال دارم امید است بطور واضح و اگر امکان داشته باشد با دلایلی فقهی و از نظر دیگر مذاهب هم جواب کنید:
آیا گناه کسیکه ریش خویش را کاملا میتراشد با گناه کسیکه ریش خویش را قیچی میزندو کاملا نمی تراشد مساوی است؟؟؟ آیا هر دو یکسان گنهکار اند یا اینکه اولی زیاد و دومی کم؟؟؟
تشکر منتظر جواب محترم تان – حبيب الله نذير
ځواب
بسم الله الرحمن الرحيم
اول :
د زېږې پريښودل په احماع د امت واجب دي خريل يې حرام دي :
دوهم :
د جمهورو فقهاؤ قول دا دی چې د قبضې نه اضافه د ږېرې اصلاح کول جايز دي
فتاوي الشرعية ، الموسوعة الفقهية ليکي :
أن تترك اللحية إلى أن تكون
بمقدار قبضة اليد، فإن زادت عن القبضة أخذت الزيادة، روى البخاري عن ابْنِ
عُمَرَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: ((خَالِفُوا
الْمُشْرِكِينَ وَفِّرُوا اللِّحَى وَأَحْفُوا الشَّوَارِبَ وَكَانَ ابْنُ
عُمَرَ إِذَا حَجَّ أَوْ اعْتَمَرَ قَبَضَ عَلَى لِحْيَتِهِ فَمَا فَضَلَ
أَخَذَهُ) .
يعنې :دا چې ږيره به د لاس برابر قبضې په
اندازه پريښودل شي د قبضې نه اضافه اخيستل جايز دي ، امام بخاري د ابن عمر
رضی الله عنه نه روايت نقل کړی چې رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايلي :
(خَالِفُوا الْمُشْرِكِينَ وَفِّرُوا اللِّحَى وَأَحْفُوا الشَّوَارِبَ )
او ابن عمر رضی الله عنه به چې کله حج او عمره کوله د قبضې نه اضافه ږيره
به يې اصلاح کوله .
د احنافو په نزد د قبضې نه اضافه د ږيرې کټ کول او اصلاح کول جايز دي لکه فتاوي دارالعلوم ديوبند چې ليکي :
د ږيرې پريښودل واجب دي د قبضې نه زيات کټ کول يې جائز دي او
ديوه موټي يا قبضې نه کم کټ کول يې جواز نلري ځکه چې داسې کول نه له رسول
الله صلی الله عليه وسلم نه له صحابؤ او نه هم له تابعينو څخه نقل شوی چې د
قبضې نه یې دې ږيره کمه کړي وي .
جاء في (البحر الرائق) (3/12):
((قال أصحابنا: الإعفاء تركها حتى تكث وتكثر , والقص سنة فيها، وهو أن
يقبض الرجل لحيته, فما زاد منها على قبضة قطعها، كذلك ذكر محمد في كتاب
(الآثار) عن أبي حنيفة قال: وبه نأخذ)) أ.ه
همدارنګه درالمختار ليکي :
قوله ( والسنة فيها القبضة )
وهو أن يقبض الرجل لحيته فما زاد منها على قبضة قطعه كذا ذكره محمد في كتاب
الآثار عن الإمام (۶/۴۰۷ درالمختار ) .
دريم :
د زيږې خريل او د هغه څخه د لږ يا ډيرو ويښتانو کټ کولو په
ګناه کې فرق دی ، د زيږي خريل مطلق حرام دي د کفارو سره مشابهت دی ، ستر
جرم دی ، او همدارنګه د قبضې څخه کمول جواز نه لري ګناه ده مګر خريل تر کټ
کولو زياته ګناه لري ، خريل زياته ګناه ، کمول کمه ګناه لري .
فتاوي ألاسلامية ليکي :
« أعفوا اللحى » و « أرخوا
اللحى .. » « ووفروا اللحى.. » و « أوفوا اللحى.. » وهذا يدل على أنه لا
يجوز أخذ شيء منها لكن المعاصي تتفاوت. فالحلق أعظم شيء منها لأنه أعظم
وأبين مخالفة من أخذ شيء منها.
طريق ألاسلام ليکي :
أعفوا اللحى.. “و “أرخوا اللحى..”و “وفروا اللحى..” و “أوفوا اللحى..”
وهذا يدل على أنه لا يجوز أخذ
شيء منها، لكن المعاصي تتفاوت فالحلق أعظم من أخذ شيء منها، لأنه أعظم
وأبين مخالفة من أخذ شيء منها، وهذا هو الحق، والحق أحق أن يُتَّبع، وتساءل
مع نفسك ما المانع من قبول الحق والعمل به إرضاءً لله وطلباً لثوابه؟ فلا
تقدم رضا نفسك وهواك والرفاق على رضا الله، قال تعالى: {وَأَمَّا مَنْ
خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى فَإِنَّ الْجَنَّةَ
هِيَ الْمَأْوَى} [سورة النازعات: الآيتان 49-40].
و الله سبحانه و تعالی
سوال: زما ږيره اوږده ده ، د قبضي څخه زياته ده ، څه ملګري راته وايې چي د قبضي نه آخوا ووهه همدغه غوره ده ،،.
ستاسونه زما پوښتنه داده چي ايا د ږيري په خپل حالت پريښودل پکاردي او که د قبضي نه آخوا يي وهل پکاردي ، دي باره کي تفصيلاً فتوه راته وليکئ ، ځکه ما خپل ملګري ډير تنګوي.
الجواب:
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:
د ږيري غټول،ګڼول او په خپل حالت پريښودل سنت طريقه ده که هغه د قبضي نه زياته او اوږده شي او که کمه وي همدغه سنت طريقه ده، څوک چي وايي د قبضي نه آخوا لري کول ئي پکاردي نو دهغوي خبره ضعيفه ده .
راجحه او غوره مسئله همدغه ده چي ږيره په خپل حال پريښوده شي . دا دجمهورو علماوو مذهب هم دى لکه په ” طرح التثريب ( 2/83) “:کي راځي:
الجمهور على أن الأولى ترك اللحية على حالها .
امام نووي هم د صحيح مسلم په شرحه کي ليکي: وَالْمُخْتَار تَرْك اللِّحْيَة عَلَى حَالهَا وَأَلَّا يَتَعَرَّضَ لَهَا بِتَقْصِيرِ شَيْء أَصْلًا.[ وګوره صحيح مع شرح النووي ١\١٢٩ ].
وفي ” التوضيح”: ((وتركه أولى )) أ.ه .
دي باره کي اول د رسول الله صلي الله عليه وسلم ارشادات واوره؛بيا د هغه خپل عمل مبارک ، د پخوانو انبياء کرامو سيرت، د خلفاوو راشدينو عمل او په اخر کي د سلف صالحينوعمل وګوره .
د ږيري په باره کي نبوي ارشادات :
عن ابن عمرعن النبي صلى الله عليه و سلم قال ( خالفوا المشركين وفروا اللحى وأحفوا الشوارب ) .( متفق عليه )
يعني :د مشرکانو مخالفت وکړئ ، ږيري غټي کړئ او بريتونه واړه کړئ.
عن ابن عمر قال قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : خالفوا المشركين أحفوا الشوارب وأوفوا اللحى. ( رواه مسلم ) د مشرکانو مخالفت وکړئ ، بريتونه واړه کړئ او ږيري غټي کړئ .
عن أبي هريرة قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم جزوا الشوارب وأرخوا اللحى خالفوا المجوس( رواه مسلم ) .
بريتونه واړه کړئ اوږيري ځوړندي ( غټي ) کړئ د مجوسومخالفت وکړئ.
په عون المعبود کي د دي داسي معنى کوي : وَإِعْفَاء اللِّحْيَة تَوْفِيرهَا مِنْ قَوْلك عَفَا اللُّبْث إِذَا طَالَ ، وَيُقَال عَفَا الشَّيْء بِمَعْنَى كَبُرَ . قَالَ اللَّه تَعَالَى ( حَتَّى عَفَوْا ) : أَيْ كَثُرُوا اِنْتَهَى .
امام نووي فرمايي:
فَحَصَلَ خَمْس رِوَايَات : أَعْفُوا وَأَوْفُوا وَأَرْخُوا وَأَرْجُوا وَوَفِّرُوا ، وَمَعْنَاهَا كُلّهَا : تَرْكُهَا عَلَى حَالهَا . هَذَا هُوَ الظَّاهِر مِنْ الْحَدِيث الَّذِي تَقْتَضِيه أَلْفَاظه ، وَهُوَ الَّذِي قَالَهُ جَمَاعَة مِنْ أَصْحَابنَا وَغَيْرهمْ مِنْ الْعُلَمَاء .
يعني په احاديثو کي دږيري په هکله پنځه ډوله الفاظ راغلي ددي ټولو مقصددادى چي ږيري په خپل اصلي حالت پريږدئ ، د حديث ظاهر هم ددي تقاضا کوي، د ازموږ د شوافعو او نورو علماوو مذهب هم دى.[ وګوره: شرح النووي علي صحيح مسلم ١\١٢٩].
د ږيري په باره کي د رسول الله صلي الله عليه وسلم مبارک عمل :
عن نافع بن جبير بن مطعم عن علي بن أبي طالب رضي الله عنه أنه وصف النبي صلى الله عليه و سلم فقال : كان عظيم الهامة أبيض مشربا بحمرة عظيم اللحية.
وروا نحوه ابن عباس وابن مسعود ،
أخرجه احمد وأبو يعلى (1/303 ، رقم 369) ، وابن عساكر (3/254و ابن ابي شيبة و ابن حبان ( 2117 )و البيهقي في دلائل النبوة ( 1 / 163 ) ،و سنده حسن کماقال ا لالباني و الشعيب الارناووط .
د جابر رضي الله عنه نه روايت ده چي د رسول الله صلى الله عليه وسلم د سر ګوپړئ غټه وه ،سپين ، سور وو … غټه ږيره ېي وه.
وعن جَابِرَ بْنَ سَمُرَةَ يَقُولُ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَدْ شَمِطَ مُقَدَّمُ رَأْسِهِ وَلِحْيَتِهِ وَكَانَ إِذَا ادَّهَنَ لَمْ يَتَبَيَّنْ وَإِذَا شَعِثَ رَأْسُهُ تَبَيَّنَ وَكَانَ كَثِيرَ شَعْرِ اللِّحْيَةِ… (رواه مسلم، و ابو يعلى الموصلي،و البيهقي في شعب الايمان و ابن ابي شيبة وأحمد 5/102(21288) و5/107(21345).
يعني درسول الله صلي الله عليه وسلم د ږيري مبارکي ويښتان ډير وو.
وَفِي رِوَايَةٍ : کان كَثَّ اللِّحْيَةِ (كنز العمال 18566 ،أخرجه ابن عساكر 3/260 ونعيم بن حماد فى الفتن (1/366 ، رقم 1073و عبد الرزاق 10/156و احمد .
يعني په بل روايت کي راځي چي ګڼه ږيره يي وه.
وعن أنس قال : كان رسول الله – صلى الله عليه وسلم - أحسن الناس قواما وأحسن الناس وجها ، وأحسن الناس لونا ،وكانت لحيته قد ملأت من ها هنا إلى ها هنا وأمر يديه على عارضيه .[أخرجه ابن عساكر (3/278) ،كنز العمال 18555،فيض القـدير،و مجموعة مصنفات أبي جعفر ابن البختري١\٦٨ رقم (271)، التيسير بشرح الجامع الصغيرللمناوي.
انس رضي الله عنه فرمائي : رسول الله صلي الله عليه وسلم تر ټولو خلکو ښه قد لرل ، تر ټولو خلکو ئي ښائسته مخ او ښائسته رنګ وو او ږيره مبارکي يي ددي ځاي نه تر دي ځايه پوري ټول ځاي ډک کړى وو ، انس رضي الله عنه خپل لاسونه د مخ په دواړه طرفونو راښکل.
د سيرت په يو بل روايت کي راځي چي : کان- صلي الله عليه وسلم كث اللحية تملأ صدره.
د رسول الله صلی الله علیه وسلم دومره ګڼه ږيره وه چي سينه مبارکه ئي ور ډکه کړي وه.
[وګوره: الشفا بتعريف حقوق المصطفى، نور اليقين فى سيرة سيد المرسلين، و الإعلام بما في دين النصارى من الفساد والأوهام وإظهار محاسن دين الإسلام وإثبات نبوة نبينا محمد عليه الصلاة و السلام تأليف الإمام القرطبي، حاشية البجيرمي على الخطيب، او داسي نور ].
د رسول الله صلي الله عليه وسلم د ږيري په غټ والي باندي بل دليل دا حديث هم دى چي صحابه کرام فرمائي موږ به د رسول الله صلي الله عليه قرات د ماسپين او مازديګر په لمنځونوکي( له ورسته صف نه ) پدي پيژندل چي د هغه ږيره مبارکه به ښوريدله.
لکه په صحيح حديث کي راځي:
عَنْ أَبِى مَعْمَرٍ قَالَ قُلْنَا لِخَبَّابٍ أَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ – صلى الله عليه وسلم – يَقْرَأُ فِى الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ قَالَ نَعَمْ . قُلْنَا بِمَ كُنْتُمْ تَعْرِفُونَ ذَاكَ قَالَ بِاضْطِرَابِ لِحْيَتِهِ .
[أخرجه البخاري وعبد الرزاق (2/105 ، رقم 2676) ، وابن أبى شيبة (1/318 ، رقم 3635) كنز العمال 22127 . ]
د رسول الله صلي الله عليه وسلم نه په هيڅ صحيح کي ندي ثابت چي هغه دي ږيره کمه کړي وي او يائي پدي امر کړى وي ، لکه علامه الباني رحمه الله ليکي: و اعلم أنه لم يثبت في حديث صحيح عن النبي صلى الله عليه وسلم الأخذ من اللحية , لا قولا , و لا فعلا.
وګوره: ” السلسلة الضعيفة و الموضوعة ” ( 5/375 ).
د پخوانو انبياء عليهم السلامو عمل:
علامه آلوسي او امام سيوطي په خپلو خپلو تفسيرونو کي ليکلي:
قال كعب : كان داود عليه السلام أحمر الوجه سبط الرأس أبيض الجسم طويل اللحية.
دارنګه دوي دواړه ددي ايت دتفسير لاندي ليکي چي: وَزَادَكُمْ فِي الْخَلْقِ بَسْطَةً : وأخرج إسحاق بن بشر وغيره عن ابن عباس رضي الله تعالى عنهما أن هوداً عليه السلام كان أصبحهم وجهاً وكان في مثل أجسامهم أبيض جعداً بادي العنفقة طويل اللحية e .
دهارون عليه السلام په باره کي راځي چي هغه موسى عليه السلام ته وويل: (يَا ابْنَ أُمَّ لا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلا بِرَأْسِي).
شيخ عثيمين رحمة ا لله عليه ددي په تفسير کي فرماېي : وهذا دليل على أن لهارون لحية يمكن الإمساك بها.
په تفسيرطبري ، تهذيب الاثار للطبري ، تفسير القرآن لعبد الرزاق الصنعاني ، تفسير القرطبي او الشريعة للاجري کي راځي چي رسول الله صلى الله عليه وسلم فرمايلي:
ثُمَّ مَضَيْنا إلى السَّماءِ الخَامِسَةِ، فإذا أنا بِهارُون المُحَبَّبِ فِي قَوْمِهِ، حَوْلَهُ تَبَعٌ كَثِيرٌ مِنْ أُمَّتِهِ، فَوَصَفَهُ النَّبِيُّ صَلى الله عليه وسَلَّمَ: طَوِيلُ اللِّحْيَة تَكادُ لِحْيَتُهُ تَمَسُّ سُرَّتَهُ.
د نوح عليه السلام په باره کي راځي : ويقال لنوح عليه السلام شيخ المرسلين وآدم الثاني وكان دقيق الوجه في رأسه طول عظيم العينين غليظ العضدين كثير لحم الفخذين ضخم السرة طويل اللحية والقامة جسيماً.
[وګوره: روح المعاني ، الاتقان في علوم القران للسيوطي ،و التحرير والتنوير، وسمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي للعصامي ].
امام سيوطي په الدررالمنثور کي ددي ايت لاندي ليکي : { وإلى عاد أخاهم هوداً } : وكان هود من قبيلة يقال لها الخلود ، وكان أوسطهم نسباً وأصبحهم وجهاً ، وكان في مثل أجسادهم أبيض بعد أبادي ، العنفقة ، طويل اللحية.
د ږيري په باره کي د خلفاء راشدينو عمل:
د خليفه راشد عثمان بن عفان رضي الله عنه عمل:
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بن شَدَّادِ بن الْهَادِ ، قَالَ : رَأَيْتُ عُثْمَانَ بن عَفَّانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ عَلَى الْمِنْبَرِ ، عَلَيْهِ إِزَارٌ عَدَنِيُّ غَلِيظٌ ، ثَمَنُهُ أَرْبَعَةُ دَرَاهِمَ أَوْ خَمْسَةُ ، وَرَيْطَةٌ كُوفِيَّةٌ مُمَشَّقَةٌ ، ضَرْبُ اللَّحْمِ ، طَوِيلُ اللِّحْيَةِ ، حَسَنُ الْوَجْهِ.
. ما عثمان رضي الله عنه د جمعي په ورځ په منبر باندي وليدل چي د عدن علاقي جوړ شوى لنګ ئي اغوستلى ووڅلور يا پنځه درهمه قيمت ئي لرل ، ….. اوږ ده ږيره او ښائسته مخ ئي لرل” .
رواه الطبراني وإسناده حسن.والحاکم في المستدرک جزء 3 – صفحة 103 والبيهقي في شعب الإيمان کمافي المجمع ومعرفة الصحابة لأبي نعيم الأصبهاني و الزهد والرقائق لابن المبارك، و احياء علوم الدين. قال الالباني في صحيح الترغيب والترهيب و سنده صحيح .کمافي المجمع و معرفة الصحابة لأبي نعيم الأصبهاني.
د اميرالمؤمنين علي رضي الله عنه عمل:
د علي رضي الله عنه په باره کي راځي چي د هغه هم غټه ږيره وه لکه په البدايه وانهايه ابن کثير رحمه الله ليکلي: وكان عظيم اللحية، قد ملات صدره ومنكبيه.
اسد الغابة کي راځي: قال أبو رجاء العطاردي: رأيت علياً ربعة، ضخم البطن، كبير اللحية قد ملأت صدره، أصلع شديد الصلع.
په التفسير والمفسرون کي ذهبى ليکلي : کان عظيم اللحية قد ملأت صدره من منكب إلى منكب.دارمګه وګوره : سبل الهدى والرشاد، في سيرة خير العباد، وذكر فضائله وأعلام نبوته وأفعاله وأحواله في المبدأ والمعاد، و تاريخ دمشق لابن عساكر.و مقتل أمير المؤمنين علي بن أبي طالب لابن أبي الدنيا، و في قوت القلوب لأبي طالب المكي.
د سلف صالحينو عمل:
کله چي په صحيحو احاديثو،دارنګه د خلفاء راشدينو نه يو عمل ثابت شي نو بيا د سلفو عمل ذکرکولو ته ضرورت نشته.، البته دلته د زيات معلومات لپاره صرف د يوڅو سلف صالحينو سيرت ذکرکوو، کنه د سلف صالحينو په سيرت کي خو بي شماره داسي کسان شته چي د هغوي په باره کي د ] کان عظيم اللحية [ ] کان طويل اللحية [ ] کان کبير اللحية [ او ددي په شان الفاظ استعمال شوي.
$ د امام مالک رحمه الله په باره کي راځي:: وَكَانَ رَحِمَهُ اللَّهُ طَوِيلًا جَسِيمًا عَظِيمَ الْهَامَةِ أَصْلَعَ أَبْيَضَ الرَّأْسِ وَاللِّحْيَةِ أَبْيَضَ شَدِيدَ الْبَيَاضِ إلَى الصُّفْرَةِ حَسَنَ الصُّورَةِ أَشَمَّ عَظِيمَ اللِّحْيَةِ تَامَّهَا تَبْلُغُ صَدْرَهُ .
[ وګوره:مقدمة مواهب الجليل في شرح مختصر الشيخ خليل، الديباج المذهب في معرفة أعيان علماء المذهب لابن فرحون ،ترتيب المدارك وتقريب المسالك ،للقاضي عياض رحمه الله.].
$ د صحيح بخاري او صحيح مسلم او نورو بي شماره احاديثو راوي ] يَزِيدُ الرِّشْك [ په باره کي راځي: وسمي به لأن العقرب دخلت في لحيته فمكثت ثلاثة أيام وهو لا يدري لعظم لحيته جدا .
ده ته ] يزيد الرشک [ پدي وجه ويلى شي چي دده په ږيره کي لړم ننوتي وو ، درى ورځي ئي وتلي وي ليکن دي ورباندي خبرهم نوو ځکه چي دده ږيره ډيره زياته غټه وه.
وګوره فتح الباري ، عون المعبود، ، الديباج على مسلم ، عمدة القاري شرح صحيح البخاري ، شرح السيوطي على مسلم .
$ د قاضي شمس الدين محمد بن يوسف بن صلاح الدمشقي المعروف بالحلاوي په باره کي راځي: وكان كبير اللحية جداً، يضرب بطول لحيته المثل.[ و ګوره : النجوم الزاهرة في ملوك مصر والقاهرة]
$ په ترتيب المدارك وتقريب المسالك کي قاضي عياض ليکلي:
: يوسف بن عمرو بن يزيد بن يوسف بن خرخسن الفارسي
وكنيته أبو يزيد، سمع من مالك وسمع ابن وهب وغيره من أصحابه. وكان من فضلاء أصحاب مالك ذا زهد وفضل. قال غيره وسنّه قريب من سنّ هؤلاء، وفي طبقتهم. ذكره ابن حبيب، روى عنه ابن عبد الحكم قال سعيد الأدم: هو ثقة صالح. قال الكندي: كان فقيهاً مفتياً أحد أوصياء الشافعي، وكان مصاباً بعينه، وكانت لحيته قد ملأت صدره.
دى د امام مالک غټ شاګرد ؤ ، د هغه همزولى وو ، ثقه او صالح وو ، کندي ويلي چي دى فقيه او مفتي وو، په سترګو ړوندشوى وو ږيره يي دومره اوږده وه چي د سيني سره ېي لګيدله .
په تذكرة الحمدونية کي راځي: محمد بن عمرو بن حزم، وهو والي المدينة، وكان عفيفاً حديداً كبير اللحية، له جارية موكلة بلحيته.
محمد بن عمرو بن حزم د مديني والي وو ډير پاک لمنى انسان وو، تيز سړى وو ، غټه ږيره يي وه؛ دده يوه وينځه وه چي هغه دده د ږيري په خدمت کولو موظفه وه.
$ په تاريخ الاسلام للذهبي کي راځي: الفضل بن غانم أبو علي المروزي الخزاعي تولى قضاء مصر عاماً وعزل، وذلك في ثمان وتسعين ومائة، وكان كبير اللحية جداً.
په البدايه والنهايه کي امام ابن کثير د يوسف بن عمر په باره کي ليکي:كان كبير اللحية جدا، ربما كانت تجاوز سرته وكان قصير القامة –
$ په النجوم الزاهرة في ملوك مصر والقاهرة کي راځي:
وكان الملك الظاهر رحمه الله تعالى سلطاناً جليلاً عظيماً، عاقلاً مهاباً، عارفاً صبوراً، مدبراً سيوساً، حشماً متجملاً في ملبسه ومركبه وشأنه إلى الغاية، بحيث إنه كان لا يعجبه من البعلبكي الأبيض إلا ما تزيد قيمته على ثلاثين ديناراً، فما بالك بالصوف والسمور وغير ذلك. وكان يقتني من كل شيء أحسنه، وكان مع هذا التأنق لائقاً في شكله وملبسه ومركبه، نشأ على ذلك عمره كله، أعرفه جندياً إلى أن صار سلطاناً، وهو متجمل في ملبسه على ما حكيناه. وكان مليح الشكل للطول أقرب، أعني معتدل القامة، نحيف البدن، أبيض اللون، تعلوه صفرة ذهبية حسنة، كبير اللحية، تضرب إلى شقرة، قد شاب أكثرها، حسن فيها.
$ په وفيات الأعيان وأنباء أبناء الزمان کي راځي :وكان عباد بن زياد بن أبي سفيان كبير اللحية كأنها جوالق.
$ په الوافي بالوفيات للصفدي کي ئي ليکلي:
أبو بكر القصري المقرئ محمد بن منصور بن إبراهيم القصري أبو بكر المقرئ المفسر، قرأ القرآن بالروايات على أبي طاهر أحمد بن علي بن سوار وأبي المعالي ثابت ابن بندار وسمع الحديث منهما ومن أبي الحسن علي بن قريش، قرأ عليه القرآن جماعة، كان حافظاً للتفسير عالماً بالقراءات وله حلقة بجامع المنصور يورد فيها التفسير كل جمعة، وكان طويل اللحية إذا جلس تصل إلى حجره، توفي سنة سبع وأربعين وخمس مائة ودفن بباب حرب.
$ دارنګه د أحمد بن الحارث بن المبارك الخراز أبو جعفر راوية أبي الحسن المدائني والعتابي په باره کي راځي چي : قال الخطيب أبو بكر: كان الخراز ذا فهم ومعرفة صدوقاً، سمع من المدائني كتبه كلها وهو بغداذي روى عنه السكري وابن أبي الدنيا وغيرهما، وكان كبير الرأس طويل اللحية كبيرها حسن الوجه كبير الفم ألثغ، خضب قبل موته بسنة خضاباً قانئاً.[ وګوره: الوافي بالوفيات للصفدي]
$ په تهذيب الكمال کي دي : قال يحيى بن عبدالملك الموصلي: رأيت مغيرة بن زياد حسن الوجه، طويل اللحية، جيد القامة .
$ په الضوء اللامع للسخاوي کي دي : علي بن أحمد بن محمد بن شعيب الغمري ثم المحلي الماضي أبوه. قرأ القرآن وصحب الفقراء؛ وهو طويل اللحية.
$ قاضي عياض رحمه الله په المدارك وتقريب المسالك کي:موسى بن أحمد الغرابلي السوسي په باره کي ليکلي:
قال أبو عبيد الله: كان رجلاً صالحاً، فقيهاً، ثقة، ذا ورع وسكينة، مصفرّ اللون، طويل اللحية. سمع من أبي الغصن، ومحمد بن بسطام، ويحيى بن عمر، وعيسى. توفي بسوسة سنة ثلاث وثلاثين وثلاثمائة.
$ دارنګه قاضي صاحب د عريف مولى ليث بن فضل لورفي. أبو المطرف. په باره کي ليکي: سمع من فضل، وتفقه عنده. وفي البيرة من ابن فطيس كثيراً. وكان حافظاً للفقه، بصيراً في الفتيا، جامعاً للعلم، بلغ مبلغ الشورى في موضعه، وعليه كان معولهم في وقته. وعاجلته منيته قبل اكتهاله، بصاعقة قتلته، سنة ثمان وعشرين. وكان طويل اللحية.[ وګوره : المدارك وتقريب المسالك]
$ په مآثر الإنافة في معالم الخلافة، کي د مأمون په باره کي ليکي:
:وهو ابو العباس وقيل ابو جعفر عبد الله بن هارون الرشيد المقدم ذكره وامه ام ولد اسمها مراجل كان ابيض وقيل اسمر اجنأ اعين اقنى طويل اللحية.[و مثله في سمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي للعصامي ]
$ دارنګه په الإنافة في معالم الخلافة د المعتصم بالله په هکله ليکي:
وهو ابو اسحاق محمد بن هارون الرشيد وقد تقدم نسبه وهو اول من اضيف في لقبه اسم الله تعالى من الخلفاء وامه ام ولد اسمها ماردة.
$ په الإنافة في معالم الخلافة کي ئي د المهتدى بالله په هکله هم ليکي چي:
وهو أبو عبد الله وقيل أبو جعفر محمد بن الواثق ابن المعتصم وأمه أم ولد رومية اسمها قرب كان أسمر عظيم البدن مربوعا أجلح طويل اللحية وكان ورعا.
$ په أخبار القضاة کي أَبُوبَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ خَلَفِ بْنِِ حَيَّانَ بْنِِ صَدَقَةََ الضَّبِّيّ البَغْدَادِيّ, المُلَقَّب بِـ”وَكِيع”(المتوفى سنة 306هـ) ليکلي: چي سُفْيَان رحمه الله ويلي:رأيت محارب بْن دثار يقضي في جانب مسجد الكوفة بين الناس في زمان القسري شيخاً طويل اللحية أشهب اللحية لا يخضب.
د ږيري د قبضي نه د زياتي پريښودلو په هکله لانديني کتابونه مطالعه کړئ:
+ اشعار الحريص على عدم جواز التقصيص من اللحية لمخالفة التنصيص، للشيخ عبد الکريم الحميد.
+ وجوب إعفاء اللحية، لمحمد زكريا الكاندهلوي،بتعليق الإمام ابن باز رحمه الله
+ حكم إعفاء اللحية وخبر الآحاد للإمام ابن باز رحمه الله.
+ دلائل الأثر على تحريم التمثيل بالشعر، للشيخ حمود التويجري رحمه الله .
+ الجواب صحيح ابومحمد امين الله البشاوري، ] حفظه الله ورعاه [
+ و کتبه ابوخالد لائق احمد غزنوي
- په حمام يا تشناب کې اذکار ويل جايز دي او که نه ؟
- مرغان په کور کښی په قفس {پنجرې} کښی ساتل څنګه دی؟
- د انټرنيت ډير کارول تاوان لرى
- مذاهب اربعه د قرآن او سنتو تشريح او توضيح ده
- د "سلام" او "سلامونو" تېروتنه!
- هډوال وېب له طرفه هلک او جینی ته ېو پیغامو for girls & baby
- د لــــــــــمــــــــــــــونـــــــــــــځ څلویښت فائدې او ګټې
- د کافرې سره د اسلام راوړلو په شرط نکاح جايزه ده ؟
- كه يو سري يو موتر د 2 مياشتو به قرض قيمته وركري دغه خو به سود نه رازي
- واکسين کول شرعاً څه حکم لري ؟
- پوښتنه: آیا په اسلام کښی شاعری جائز ده؟
- دبنی اسریلو دیوه پاچا قصه
- پوښتنه: آيا ښځو ته د آذان او اقامت کولو اجازه شته کنه؟
- پوښتنه: د سنتو لپاره د ځاي د تغيرولو په اړه څه دليل شته او کنه؟
- پوښتنه: کچيري امام په هيري سره بي اودسه لمونځ وکړ ددي حکم څه دي؟
- پوښتنه: په هغه امام پسي لمونځ کيږي او کنه چي لوي او واړه ګناهونه سرته رسوي لکه شراب څښي يا نشه يي مواد څښي يا ږيره خريي او ديته ورته ګناهونه سرته رسوي؟
- ډيـري خـلـک داسـي ويـنـو چـي کـلـه چـي د سـهـار لـمـونـځ ولاړ وي دوي لـمـړي خـپـل سـنـت لـمـونـځ کـوي او بـيـا د امـام پـسـي اقـتـدا کوي ددي کار څه حکم دي؟
- ځنو جوماتو کي ډيــر ازدحــام وي کله ناکلـه جومـات ډکيږي نـو لمونځ ګذار پـه کوڅو او لارو کي ودريــږي پــه دي اړه مـو څـه نـظـر دي؟
- د حضرت علی قبر په مزارشريف کې دی ؟
- د چرګانو ماشيني ذبح څه حکم لري ؟
- د کومو هيوادونو د ذبحې غوښي حلالې دي ؟
- له خلکو څخه د مننې تمه مه کوه
- د فيسبوک ځوانانو ته د اسلامې لارښود څو نصيحتونه (لومړی برخه)
- په اسلام کې د تصوير حکم څه دی ؟
- د ښځو د پاره د پزې او غوږونو سوري کول جايز دي ؟
Popular Posts : Most viewed Last 7 days
-
د دی سایټ ټولو کارکوونکو ته اسلام علیکم و رحمت الله و برکاته! ستاسو لدی ستر خدمت نه یوه نړی مننه او په ریښتیا سره چی ډیر ستر کار مو پ...
-
سلامونه اونیکی هیلی ستاسودسایت تولوکارکونکواولیدونکوته پس له سلامه زمایوملگری دی چی دواده ئ تقریبآ یوه میاشت کیژی هغه وائ چی زماد...
-
za deera khushala yam che staso site me paida kro za yo sawal lara aya de sheeya sara nikah rawa di o ka na di no k sook okry no sa ...
-
Screensavers - GREATNESS OF ALLAH (SWT) Abu Bakr Siddiq's Swords Download Al-Aqsa Masjid Download Allah-Miracle-Cl...
-
دوه مياشتې وړاندې واده شوې يم ميړه مې دحيض په وخت هم راسره لوبې كوي او دپرتوګ لپاسه خپل شهوت پوره كوي ( مني يې وځي ) خو دخول صورت نه...
-
اسلامی وېب سا ئټونه البث المباشر لإذاعة القرآن الكريم من المملكة العربية السعودية مكتبة...
-
پوښتنه: د مېرمنو{ ښځو } له پاره پنجابي لباس کول څه حکم لري؟ ځواب: د لباس په لړ کې په انساني فطرت کې ډير توپيرونه او لاملون...
-
ډاکټر سباوون ' منبع : تاند صاحب سلامونه مې قبول کړه: دا یو نیم کال کیږي چې واده مې کړی او یو زوی هم لرم خو زه له دې ...
-
اردو فونٹس مختلف اردو فونٹس تصویری شکل میں زیل میں دیے گئے ہیں۔ یہ تمام ٹرو ٹائپ اردو فونٹس ...
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.