Search This Blog

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning

Tuesday, December 6, 2011

په قسط باندې خرچول او اخيستل د اسلام له مخې څه حکم لري؟

په قسط باندې خرچول او اخيستل
د اسلام له مخې څه حکم لري؟


په قسط باندې خرچول او اخيستل جايز دي ؟

درېم سوال کونکی

اسلام علیکم وروره یو پوشتنه لرم
که وخت اجازه درکوی دینی پوشتنه

 که یو څوک د موترو تجارت کوی ۰او مشتری ته ووایی چی ته راشه دا موتر که دی خوش شو زه یی اخلم البته دا موټری په قرض مشتری ته ورکوی چی دکال په ۲ نیټو وی نو ایا دا جواز لری ؟

كه د مشتري خوش نه شو نو داتجار بيا موترنه اخلي

 محمد نبی رودوال
دوېم سوال کونکی


زه زيات خوشحال شوم سي ماستا ويب سايت وليدالله دي ستارقم عالمان نورهم زيات كي نوزماسوال داده سي دي كشتونوكاروبارجيزده كه ناجايزده اوماته مكمل معلومات فه فشتوكي راكه دي تكليف مافي درنه غوارم به درناوي.‏
نور و لی خان احمد زې

اول سوال کونکی


ټولوکارکوونکوته سلامونه وایم
وروسته له خپلواحتراماتو، یوه پوښتنه لرم ، هيله ده څېړونکي دينپوهان يې را حل کړي
په قسط باندې د يوې متاع رانيول د اسلام له مخې څه حکم لري؟ تشرېح: مثلاً: که د يو شي ارزښت نقداً ٥٠٠٠ افغانۍ وي، خو په قسط وار ډول په ٥٥٠٠ افغانۍ لوېږي، آيا د اسلام له مخې يې په رانيولو کې کوم بنديز شته؟    عبدالجبار فراز


ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم

د قسطونو له مخې بيع چې (بيع بلتقسيط ) هم ورته وايي داسې بيعه ده چې يلورونکی خپل مال اخسيتلونکی ور سپارې مګر قيمت يې د قسطونو له مخې ادا کوي ، په بيعه تقسيط معمولاً د شي نرخ د بازار له نرخ څخه زيات ټاکل کيږي .

د مودې په مقابل کې د قيمت زياتوالی :

داسې معامله چې په نغدو په يوه نرخ او په پور باندې په بل نرخ و پلورل شي شرعاً جواز لري په شرط ددې چې دواړه لورې موافق وي او نرخ ټاکل شوی وي .

قال العلامة محمد تقي العثماني :

«‌اما الائمة الاربعة و جمهور الفقاء المحدثين فقد اجازوا البيع المؤجل بأكثر من سعر النقد بشرط أن يبت العاقدان بأنه بيع مؤجل بأجل معلوم بثمن متفق عليه عند العقد»‌.( بحوث في قضا فقهية معاصرة:ص12)

او مجموع الفقه اسلامي ليکي :

أولاً : تجوز الزيادة في الثمن المؤجل عن الثمن الحال ، كما يجوز ذكر ثمن المبيع نقداً ، وثمنه بالأقساط لمدد معلومة ، ولا يصح البيع إلا إذا جزم العاقدان بالنقد أو التأجيل ، فإن وقع البيع مع التردد بين النقد والتأجيل بأن لم يحصل الاتفاق الجازم على ثمن واحد محدد ، فهو غير جائز شرعاً .
ثانياً : لا يجوز شرعاً ، في بيع الأجل ، التنصيص في العقد على فوائد التقسيط ، مفصولة عن الثمن الحال ، بحيث ترتبط بالأجل ، سواء اتفق العاقدان على نسبة الفائدة أم ربطها بالفائدة السائدة . مجمع الفقه الإسلامي ص 142)

خبردارئ :

پورته ذکر شول چې د مودې په عوض کې د قيمت زياتوالی د څلورو امامانو او جمهورو فقهاؤ په نزد جايز دی که څه هم د زين العابدين په نزد جواز نه لري خو د جمهورو رايه معتبره ده .
د مودې په عوض کې د نرخ زياتوالی په دې شرط جايز دی چې طرفين قاطع فيصله وکړي چې په نغدو او که په پور مثلاً که فيصله په پور باندې وشو د هغه نرخ به معلوم وي او نرخ به ثابت وي داسې به نه وي چې يو مياشت مثلاً ۱۰۰ افغانئ دوهمه مياشت ۱۵۰ افغانئ دا بيا سودي لين دين شو .( البحوث محمد تقي عثماني )
او بل داچې اخستونکي بايد تجارتي جنس قبض کړي ځکه د جنس قبض کول د بيعې د صيحت شرط دی .
خو دا ډول قسطی بيع چې اخيستونکي تجارتي جنس قبض کړي نه وي حتی هغه يي پر خپلو سترګو هم نه وي ليدلی بيعه نه صحي کيږي .

فتاوي معاصر علماء البلدالحرام ليکي :

مونږ اوريدلي دي چې ځنې خلک د يوه ضرورتمند اخيستونکي څخه خبريږي او په هغه باندې نومړی شی خرچوي داسې چې هغه يي مالک نه وي مثلاً يو کس تجار ته ورځي او ورته وايي زما فلاني شي ته ضرورت دی او د هغه د اخيستلو وس او قدرت نه لرم تجار هغه جنس اخلي او په هغه باندې يې د پور په شکل په لوړ نرخ خرچوي ، يقيناً چې دا ښکاره حيله ده ځکه تجار دې جنس ته هيڅ ضرورت نه لري او خپل ځان ته يي هم نه دی رانولې بلکي د سود د پاره يي لاره برابره کړه ، او کله دا هم وايي چې لومړی کال ۸٪ دوهم کال ۱۰٪ دريم کال ۱۵٪ سود تر څخه اخلم .
نو دا معامله يو سودي لين دين دی او که سړی ښه فکر وکړي د بعيه عينه سره شباهت لري
فتاوي معاصر علماء البدالحرام (5)، (2/55-58)

د مطلب خلاصه :

د مودې په عوض کې د نرخ لوړوالی جايز دی په دې شرط چې نرخ ثابت وي کوم چې د بيعې د عقد په وخت کې ټاکل شوی وي داسې نه وي چې تر يو کال ۱۰۰۰ افغانئ دوهم کال ۱۲۰۰ افغانئ وغيره ځکه دا بيا بيعه نشوه ځکه د بيعې همغه نرخ وي کوم چې د د بيعې د عقد په وخت کې ټاکل شوی وي .
او بل دا چې د بيعې د پاره د جنس قبضول شرط دي څوک چې خپله جنس وا نه خلي او جنس قبض نه کړي بيعه نه صحي کيږي دا بيا بيعه نشوه يو قرض شو او د قرض په مقابل کې د ګټي اخيستل شول چې سود دی او د سود د پاره يوه حيله شوه .


آن لاين اسلامې لارښود


  1. په زړه پوري پروګرامونه ددې ځاى څخه ډاونلوډ كى
  2. په سفرکی دلیپ ټاپ دساتنی لاری چاری
  3. په شريكه قربانى كښے دټولوشركاؤنيت اوقصددثواب شرط دے
  4. په عربی ژبه کښی ډېر په دردمند او ژړغونی اوآذونو باندې بیانات اومحاضراتmp3
  5. په غصه کې يي ښځې ته وويل چې ته زما مور يي کله چې ورنه پوښتنه وشوه ويي ويل چې دهيڅ شي نيت مې هم نه وو ؟
  6. په غير مسلم ملک کې قبولي يا تابعيت اخيستل
  7. په فاتحه خوانۍ کې د سورة لوستل جايز دي؟
  8. په قراءت اوتكبيركې داوچت او ورو اواز اندازه
  9. په كوركې دجماعت په كولوسره دجومات ثواب حاصليږي اوكه نه؟
  10. په كوركې دننه اذان اوجمعه كول :
  11. په لمانځه کې د سُتري ضرورت ، فوائد او احکام
  12. په لمانځه کې کوم ځای ته وکتل شي او د څه شي تصور کول پکار دی ؟
  13. په لندن كې دلمانځه وختونه :
  14. په ماشومانو کې شرم او کم جراتي
  15. په مبايل وېښتان اصلاح کړئ
  16. په مخكنيو نبيا نو باندي دقران نا زل شو ي برخه
  17. په مسجد کې سوال غوښتل
  18. په نابالغتوب کې يي له يوه نامردسره نکاح وشوه اوس څه وکړي ؟
  19. په نارینه وو کې اضافي ویښتان
  20. په نړۍ كي تر انسان زياده خطرناك هيڅ نسته
  21. په يو پوزكي سړى اوښځه دواړه مونځ كولاى شي
  22. په ټوله نړۍ وحشتناکه څېره
  23. په څوکۍ ډیر کیناستل دکولمو دکینسر خطر زیاتوي
  24. په کومو حالاتو کې د روژو نه نيولو اجازه ده؟
  25. په کومو شيانو روژه نه ماتېږي؟
  26. په کوموشيانو هم روژه ماتېږي او هم کفاره لازمېږي؟
  27. په ګاډي کې مړې اوړل څنګه دي ؟
  28. پيوند كاري اعضاء دليل مانعين دلائل قائلين: ند كاري اعضاء
  29. پښتانه اصلي پښتانه ځان ته د افغانه اولاد وائي
  30. پښتو په لیکلو او ویلو کي ستونزه لري دپښتو لیک لوست ددغه لاري نه زده کړي
  31. پښتو کليز ١٣٨٨ هجري نمريزکال
  32. څلوزره ابادئ كې دجمعې لمونځ جائزده .
  33. څلوېښت حديثونه
  34. څنګه د انټرنيټ لپاره ښه ليکنه وکړو؟
  35. څوك خپه كېږي او ولې؟
  36. څومره وزن لرونکی فایل چې دخوښ وی ملګری ته یی ولیږه
  37. څوک چې ديوال لاندې ګيريدلو سره مړشې هغه له به غسل ورکولې شې
  38. چا ته د مينې ،عقيدې او اخلاص له مخې د هغه عزت او اکرام لپاره قيام پاڅېدل او درېدل څه حکم دې تفصیلی وضاحت واکړې
  39. چه اميان راټول شي اوځانته ځانته مونځونه كوي نو آيا اذان ورباندې شته اوكه نه ؟
  40. چه پيزاريې په پښووي نواذان كول څنګه دي؟
  41. چه اذان ياتكبيرغلط وويل شي نوراګرځول يې لازم دي اوكه نه؟
  42. چک چکې وهل او د معلم د استقبال د پاره د زده کونکو پورته کيدل
  43. چکک او تیلو اچول روژی ته تاوان رسوی او که نه؟
  44. چې يوه نيكې كمه شي
  45. ډاكټران د روژې د ګټو په اړه څه وايي؟
  46. ډیر ذهني دباو حافظه خرابوي
  47. ژوندي دي چي یادیږي (افغانانو وياړلي څهرې )
  48. ښاروال: د لندن ټول اوسيدونكي دې يوه ورځ روژه ونيسي
  49. ښځه بيلتون غواړي نوڅه حکم وکول شي ؟
  50. ښځه د مخ او لاسونو نه اضافي ويښتان لرې کولای شي ؟
  51. ښځينه معلمې ته کتل او ور سره خبرې کول ګناه ده ؟
  52. ښځينه ناروغي په روژه كې (فتوى)
  53. ښځی او میړه ښه ډبول وخوړل:ېوا عجیبه قصه
  54. ښځې ته يي وويل که مې ستا په ژوند کې واده وکړ نوداسې که خاوند دې طلا ق ورکړي او واده يي وکړ ؤ نو څه حکم به وي ؟
  55. ښځې د پاره اوږد نوکونه پريښودل روا دي او که نه ؟
  56. کاش چې مورې ته ژوندۍ وى
  57. کاهن ، نجومی
  58. کبیره ګناهونه
  59. کثرت جماع سے پیدا ہونے والے امراض
  60. کفاره هله وجبیږی چه انسان بلکل معذوره وې
  61. کلمات القرآن : د مبائل لپاره ېواسلامی سافټ وېر دقران دمشکل الفاظو ترجمه عربک ټو عربک
  62. کن حالات میں مباشرت سے پرہیز کرنا چاہیئے
  63. که د دين د پاره خطر وي په غير مسلم هيواد کې استوګنه کول ښه نه دي
  64. که دواړه پښې د سجدې په وخت کې پورته شي لمونځ فاسديږي ؟
  65. که موټرچپه شې نوپه موټر وان یاپه موټرکې سواره خلګوباندي دمړوشوو خلګو کفاره یادیة شته اوکنه ؟
  66. که يي وويل که مي فلانى کار ونه شو نوزما ښځه دې طلاقه وي نوشرط چې کله موجود شي طلاق واقع کيږي ؟
  67. که په کمپيوټر کې پښتو نه لرﺉ پښتو خپل کمپوټر ته له دې ځای څخه ښکته کړﺉ
  68. که پټه خوله نه شوې نوطلاق ويلوسره کوم ډول طلاق واقع کيږي ؟
  69. که څوک د نوکرۍ په حالت چې حج ورباندې فرض نه وي حج وکړي ايا د اسطاعت نه پس په هغه دوباره حج فرض دی ؟
  70. که ډوډۍ مو ونښلي څه به کوئ؟
  71. که یوتن په لمانځه کې دوه دري ځلي ساعت ته وګوري ؟
  72. کورنۍ، جومات او روژه
  73. کږې سترګې (سترابیزم )
  74. کیفیت مراسم حج دانلود ویدیو فارسی
  75. ګرانې خورې دغه درد مې واوره (۲)
  76. ګرانې خورې دغه درد مې واوره (۳)
  77. ګرانې خورې{}دغه درد مې واوره
  78. ګناه وكړه، خو په پنځو شرطونو
  79. گرم چیز استعمال کرنے کے فورا بعد
  80. گوگل کی جگہ اپنا نام لکھیں
  81. ہاتھوں کي خوبصورتي
  82. یوازې د ربیع الاول ۱۲ مه نیټه ولې؟
  83. یوبهترین اسلامی سافٹ وير
  84. یوحدیث یادحدیث الفاظوتالاش
  85. ېو ځل دا ضرور وا ګورا تا ته وایم
  86. ېوهلک دې چه وزن ئي 60کلوګرامه دې
  87. ېوډاکټر د خپل ځان اپرېشن په خپله کړې
  88. ۱۵ کلنه امريکايي پېغله څنګه مسلمانه شوه؟
  89. هغه صورتونه چه دهغه پر کولو د روژی قضا واجبه ده :
  90. هغه صورتونه چی قضا اوکفاره دواړه پری واجب دی
  91. هغه صورتونه چې دهغه پر کولو د روژې قضا واجبه ده :
  92. هميشه لمونځونه نه اداء كوونكى به ثواب ترلاسه كوي اوكه نه

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User