Search This Blog

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning

Friday, July 13, 2012

يا محمد يا رسول الله ويل جايز دي ؟




  •  {3}

     سلامونه . ایا که په کوم شی یا زینو پوسترونو باندی لیکلی وی چی(یا الله ) او (یامحمد)دا صحی دی که گناه لری؟ 

    مننه
     شکرالله شاکری
     
    {2}
سلامونه
ځما سره یو سوال راسره دی، هغه پدې شکل سره چې په ځینو کاغذونه، عامه لیکنو، لیبالونو او پوسټرونو باندې د محمد (ص) د نوم مخ ته د(یا) کلمه لیکل کیږي[یا محمد(ص)] ایا په دعه شان لیکل داسلام په مقدس دین کې څه حکم لری؟

د مهرباني له محې که دعه سوال ځواب شي نو مننه به وي
Sayedrahim Rahimi

{1}
د دعوت ویب پاڼی ټولو محترمو کارکونکو ته لومړی تر هر څه نبوی تحفه وړاندی کوم   السلام علیکم و رحمت الله و برکاته  خدای ج دی وکړی چی جوړ او روغ به یاست او د صحت جامی به مو په تن وی   یو سوال لرم که د مهربانی له مخی یی را ځواب کړی منندوی به مو یم  
 سوال: آیا د حضرت محمد ص د نامه سره د (یا) لفظ ویل جایز دی او که څرنګه؟ لکه څرنګه چی ما اوریدلی دی چی د یا لفظ د هغه چا لپاره راځی چی هر ځای او هر وخت حاضر وی او همیشه ژوندی وی، نو پدی اساس دلته په کوم مسجد کی چی زه لمونځ کوم یوه ورځ می د ملا امام څخه کوم چی ډیر تکړه عالم دی پوښتنه وکړه چی آیا د حضرت محمد ص د نامه سره د (یا) لفظ ویل جایز دی او که څرنګه؟ نو ده په ځواب کی راته وویل چی هو دا صحیح ده ځکه چی موږ په (التحیات) کی وایو ایهاالنبی، د (ای) کلمه چی ده د (یا) تر کلمی نږدی او معتبره ده نو ځکه موږ د یا کلمه هم استعمالولی سو. که دا لفظ استعمالول صحیح نوی او دا مولوی صاحب وایی چی صحیح دی نو په ده پسی لمونځ راه کیږی که یا؟ نو که د مهربانی له مخی د دی پوښتنی صحیح او مدلل ځواب راته وښیاست منندوی به مو یم. 
 
  مننه   ذبیح الله ذهین د پلازمینی کابل څخه
 
ځواب
 
بسم الله الرحمن الرحيم
د جناب نبی کريم صلی الله عليه وسلم د حيات په وخت کې يا محمد يا ابوقاسم ويل جايز نه وو قوله تعالی   :لا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضاً ( النور/63 ).
ابن عباس رضی الله عنه وايي :مونږ به يا محمد يا ابوقاسم ويلو وروسته الله تعالی ددې الفاظو ويلو نه منع کړو او وروسته مو يا رسول الله ! يا نبی الله په لفظ  هغوی صلی الله عليه وسلم ته خطاب کولو .
د جناب نبی کريم صلی الله عليه وسلم د وفات وروسته د يا رسول الله يا محمد ويل جايز نه دي ځکه يا حرف نداء دی چې په عرف کې د طلب او غوښتنې او دعا د پاره د پاره استعماليږي او هر چې دعا ده هغه د جلب منفعت او دفع ضرر د پاره وي .
او دغه حرف “يا” مجرد د نداء د پاره نه دی ځکه نداء د پاره ژوندي وي او د مړو د پاره په عرف کې د دعا معنی لري يعنې مدد غوښتل لکه چې ځنې خلک وايي يا علی مدد يا پيره را ورسيږي .
دا ډول الفاظ کارول حرام دي قوله تعالی : (وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا) الجن/13 ،
:« وَلا تَدْعُ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لا يَنْفَعُكَ وَلا يَضُرُّكَ فَإِنْ فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذًا مِنَ الظَّالِمِينَ ( يونس ١٠٦) (بغير د الله تعالی څخه د بل چا عبادت مه کوه او نه هم بل چا ته آواز کوه ځکه چې هغه نه تا ته ګټه رسولای شي ا نه زيان او که داسې وکړې نو ته به د ظالمانو او مشرکانو څخه وشميرل شي )
او همدارنګه رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايي :« إِذَا سَأَلْتَ فَسَأَلِ اللَّهَ وَإِذَا اسْتَعَنْتَ فَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ»[2]
(د سوال کولو په وخت کې له الله څخه سوال کوه او د کومک غوښتلو په وخت کې له الله څخه کومک غواړه )
او په تشهد کې د أيُّهَا النَّبِيُّ  لفظ د تحيې او سلام د پاره دی
اَلسَّــلاَمُ عَلَيْكَ أيُّهَا النَّبِيُّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه، اَلسَّلاَمُ عَلَيْنَا وَعَلى عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِيْنَ، أشْهَدُ أنْ لاَ إلهَ إلاَ اللهُ وَأشْهَدُ أنْ مُحَمَّدًا عَبْدُه وَرَسُوْلُه(البخاری،مسلم اوترمذی ).
دوهم دا چې دا د الله جل جلاله خطاب دی رسول الله صلی الله عليه وسلم ته په شپه د معراج کې رسول الله صلی الله عليه وسلم د الله جل جلاله سره د مناجات کولو پر مهال وويل : اَلتَّحَيَّاتُ ِللهِ وَالصَّلَواتُ وَالطَّيِّباتُ، په ځواب الله جل جلاله وفرمايل : اَلسَّــلاَمُ عَلَيْكَ أيُّهَا النَّبِيُّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه رسول الله صلی الله عليه وسلم وويل : اَلسَّلاَمُ عَلَيْنَا وَعَلى عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِيْنَ، أشْهَدُ أنْ لاَ إلهَ إلاَ اللهُ وَأشْهَدُ أنْ مُحَمَّدًا عَبْدُه وَرَسُوْلُه .
دريم دا چې په تشهد کې دا الفاظ جناب نبی کريم صلی الله عليه وسلم لوستلی دی او مونږ يې په لمانځه کې وايو .
نو دغه په تشهد کې نداء د تحيې او سلام د پاره ده .
او د يا رسول الله يا علی يا پير الفاظو کارول د مړو په حق کې په عرف کې د مدد او دعا د پاره کارول کيږي .
فتاوي دارالعلوم ديوبند ليکي : يا رسول الله يا علی يا خواجه وغيره  ويل جايز نه دی ځکه (اياک نعبد واياک نستعين ) خاص تاته عبادت کوو او خاص له تانه مدد غواړو نو بې له خدای ج نه د بل چا نه مدد غوښتل نه دی رواه اوپه حديث شريف کې دي (واذا استعنت فاستعين باالله ) که ته مدد غواړې نو د خدای نه  يې غواړه .
عرض داچه بغير له خدای ج نه د بل چا نه مدد غوښتل او دقضايی حاجت لپاره دهغوی بلل نا رواه اوشرک دي   (ج ۱ ص ۳۵ تاج الفتاوي دارالعلوم ديوبند)
د علمي څيړنو او افتاء دايمي ټولنه ليکي :
يا محمد يا علی يا خواجه ويل د دعا به نیت (دفع ضرر او جلب منفعت )  شرک دی پورته  آيت شريف او حديث شريف د دليل په توګه بيانوي . د علمي څيړنو او افتاء ټولنه ۷۷/۱ )
وسلام  
نو ستاسې امام دې په دې خبره ځان پوه کړي هيله ده چې حقيقت به درک کړي
  آن لاين اسلامې لارښود

 
  1. نو که په دې فکر چې روژه يې ماته شوه دويم ځل نور خوراک ورپسې وکړي آيا
  2. هرڅه مې هېرېږي، څه وکړم؟
  3. هغه صورتونه چه دهغه پر کولو د روژی قضا واجبه ده :
  4. هغه صورتونه چی قضا اوکفاره دواړه پری واجب دی
  5. هغه صورتونه چې دهغه پر کولو د روژې قضا واجبه ده :
  6. ولې ارږمي باسو؟
  7. په احتلام پېښېدلو سره روژه نه ماتيږي
  8. په اوداسه یاغسل کې دمصنوعی اندامونو دوينځلو حکم
  9. په جنت کې به میرمن دکوم خاوندسره وي ؟
  10. په خرما سره د روژه ماتي صحي اعجاز
  11. په دينو حلقو کي برخوالو ته
  12. په روژه د معدي زخم یا ګیس، د زړه سوزیدل
  13. په روژه ستوماني، کمزوري او د ویني د فشار ټيټوالي
  14. په روژه كي د ښځې او خاوند اړيكې
  15. په روژه كي له حرامو کارو بيکاره خبرو ځان ساتل ضرور دی .
  16. په روژه په لاندې توګه خواړه وخورئ
  17. په روژه کښې خوب کې احتلام وشي
  18. په روژه کی د استمنا حکم
  19. په روژه کې خوشبويي لګول روا دي؟
  20. په روژه کې قی وهل
  21. په روژه کې له دې خواراکونواو خواړو څخه ډډه وکړﺉ
  22. په روژه کې مسواک
  23. په روژه کې په ژبه سره د يو څيز خوند کتل
  24. په كوركې دجماعت په كولوسره دجومات ثواب حاصليږي اوكه نه؟
  25. په كوركې دننه اذان اوجمعه كول :
  26. په لمانځه کې د سُتري ضرورت ، فوائد او احکام
  27. په مسجد کې سوال غوښتل
  28. په پيچکاري، قطره، اکسيجن..روژه ماتېږي؟
  29. په څوکۍ ډیر کیناستل دکولمو دکینسر خطر زیاتوي
  30. په کومو حالاتو کې د روژو نه نيولو اجازه ده؟
  31. په کومو شيانو روژه نه ماتېږي؟
  32. په کوموشيانو هم روژه ماتېږي او هم کفاره لازمېږي؟
  33. چه اميان راټول شي اوځانته ځانته مونځونه كوي نو آيا اذان ورباندې شته اوكه نه ؟
  34. ډاكټران د روژې د ګټو په اړه څه وايي؟
  35. ښاروال: د لندن ټول اوسيدونكي دې يوه ورځ روژه ونيسي
  36. ښه خواړه د انسان بدن روغ ساتي
  37. ښځينه ناروغي په روژه كې (فتوى)
  38. کثرت جماع سے پیدا ہونے والے امراض
  39. کرسی پربیٹھ نمازپڑھنے کا حکم
  40. که ډوډۍ مو ونښلي څه به کوئ؟
  41. کورنۍ، جومات او روژه

1 comment:

  1. دیزید بن معاویه رضی الله په اړوند که لږ معلومات راکړی چې څرنګه سړی وه مسلمان، فاسد فاسق او یا ورته کافر ویلی شو؟؟مننه

    ReplyDelete

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User