Search This Blog

Loading...

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning
There was an error in this gadget

Friday, June 24, 2011

هرڅه مې هېرېږي، څه وکړم؟

mufty sahib asalamoalikom bad la salam zama da da dua de sta la para che allah de pa de dunya kamyab lara aw ham pa hegha duny zama yew so poshtany de da de jawab darna ghowaram

1.za kala tv ta che nast yema no tasbih la zan sara wayema i da jayze de

2.aw bal za ghowarama che pa zawond ki dera tariqy wokrama pa khafal karobar ke da halaly ropyo i za da sanga kawly shama kom iyath ya tasbih shta

3. aw zama na da khalko nomona aw chehry deer zar la yada wozy da de sa ellaj shta

4.aw bal za ha dostan nalarma da de lapar sa tasbih rata wohaya

5.aw bal mata deera zayata ghosa razay de sa ellaj shata

poshtany khomy zayati showly pa ghosa rata nashi aw pa duagano ki ba de na hirawoo sta da jawab pa tama

Talib Jan Ahmad Zai  

هرڅه مې هېرېږي، څه وکړم؟




محمد يونس ابراهيمي



د انسان ماغزه:
 
وزن یی ۱۳۹۹ تر ۱۴۰۰ ګرامه دی، اوږدوالی یې په متوسطه توګه ۱۶۷ ملي متره دی، پلن والی یې په متوسطه توګه ۱۴۰ ملي متره دی.
تقريباً ۹۳ ملي متره اوچت والی لري او د انسان د بدن د ټول وزن ۲ فيصده جوړوي خو دا يوه ستره معجزه ده، چې الله پاک زمونږ د هر يوه په بدن کې ايښې ده. په خوب او ويښه کې راسره وي. که ډېره وړه ستونزه ورته پېښه شي ټول کارونه مو ګډوډ او خرابېږي او يا په عقلي او جسمي ناروغيو باندې اخته کېږو، دماغ یا ماغزه هغه لويه الهي معجزه ده، چې مونږ يې په واک کې لرو، ډېری وخت يې په جهل، اندېښنو او ناوړه فکرونو باندې مصروفوو، او ظلم ورباندې کوو.
یا هم پام ورته کوو او په ښه غذا او سم تفکیر او صبر او حوصله مندۍ په کړنو هغه غښتلي کوو.
ددې معجزې د سترو دندو څخه يوه هم د معلوماتو، تجاربو او هغو حقايقو چې مونږ يې زده کوو او درک کوو، ساتنه او حفظول دي. چې دې ته ذاکره ويل کېږي ا. چې نن وخت کې ډېر انسانان د هغې له کمزورۍ څخه شکایت لري، د ځينو نومونو يا ځايونو له هېرې سره مخ کېږي.
ته کله خپلې عينکې لټوي، هغه به ستا د پوزې په سر وي، یا د يو کس چې دوې ورځې مخکې دې ليدلي وی نوم هېر کړی، کله د کور کليانې درنه هېرې وي چې کوم ځای دې ايښې.
ولې کله چې دا ستونزه ډېر وار درته پېښه شي او د ژوند، ورځې چلند دی، خلط او ګډوډ شي، په دې وخت کې پکار ده، چې لږ د ځان سره سوچ وکړي او ددې ستونزې عاجله درملنه پيل کړي.
ډېره ښه او جالبه دا ده، چې ته کولی شې په ډول ډول وسايلو خپلې حافظې ته غښتلتيا را وګرځوي.

ولې مونږ شيان هېروو؟
ډېری پوهان وايي: د معلوماتو د اخستلو او زده کړې پر مهال د ښې توجه او دقيق ترکيز نشتوالي په مهال د هېرې لامل ګرځېدلای شي. او په پايله کې په حافظه کې  معلومات په ناسمه توګه زېرمه شي، او د اړتيا په صورت کې سره له دې چې هغه معلومات را سره په حافظه کې وي نشو کولای هغه راياد کړو.
کله کله داسې کېږي، يو شخص غواړي يو څه هېر کړي، حافظه ورځنې خالي کړي، خو په دې نه توانېږي، په ځانګړې توګه هغه مهال چې دغه شی د خپګان او غم پورې تړلی وي، خپله حافظه هڅوي، چې هېر يې کړي ولې نه کېږي،  کله عاطفي، صحي يا د ژوند شخصي اسباب هم ددې لامل ګرځي ، چې يو شی له حافظې څخه  نه شي هېرېدلای.
د معلوماتو په زېرمه کولو په سمه توګه بريالي نه شو، يو شی په جزيي توګه په حافظه کې زېرمه شي، په پوره ډول زېرمه نشي، نو بيا په بېرته را يادولو کې د ستونزې سره مخ شو.
څرنګه کولای شو پر ((هېره) برلاسی او غلبه پيدا کړو؟
د هېرې په اړه چې ښه اغېزناکه او مرستدويه وسيلی ګرځېدای شي، هغه د الله ډېر ذکر او تسبېح ويل دي، الله پاک فرمايلي:
((إِلا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ وَاذْكُرْ رَبَّكَ إِذَا نَسِيتَ وَقُلْ عَسَى أَنْ يَهْدِيَنِ رَبِّي لأقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا (٢٤)) (کهف۲۴).
همدا راز په کار او شي کې بسم الله ويل او له شيطان څخه الله ته پناه وړل هم ښه وسيله شمېرل کېږي، الله پاک فرمایي:
(..فَأَنْسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ (٤٢)) يوسف.
دقيق کېدل، ترکېز او يو شي ته  پوره توجه اساسي رول لري او د هېرې په ضد د يو شفر او کلي په توګه کارېدلای شي. دا کار يو لړ تجربې او تمرين ته اړتيا لري تر څو په سمه توګه ورسره عادت شو.
پورته توجه د معلوماتو د درستی زېرمه کوله او بيا د اړتيا په وخت رايادولو لپاره ښه وسیله ګرځېدلای شي.
ځکه پوهان وايي د دوو ذهني کارونو په يو وخت کې سرته رسول سم او درست کار نه دی.
دماغ ته په دوامداره توګه تمرين ورکول په دې توګه چې هغه د يو مشکل شي سره هر وخت مخ شي د يو نوی شي يادول يا يوه نوې آله په کارول. يا د ځينو لوبو، چې ډېر دقت او ترکيز ته ضرورت لري، سرته رسول. ځني پوهان وایی باید هڅه وشي کله کله په ليکلو کې لاسونه بدل شي، یعنې که ښي لاس باندې عادت وي په چپ لاس ځينی کلمات وليکه او که په چپ عادت وي په ښي ځني کلمات وليکه.
کوم حواس چې مونږ يې لرو، د حافظې په غښتلتيا کې مهم رول لري، مونږ کولای شو، ځني معلومات د يو خاص رنګ، بوی، لمس کېدونکی شي سره وتړو او بيا يې خپله حافظه کې ثبت کړو، د اړتيا پر وخت هغه په همدې توګه بېرته راياد کړو،.
معلوماتو ته يو خاص شکل ورکول، چې تعامل ورسره آسان وي، بيا يې په حافظه کې ثبتول.
دا ځانته معلومه کړو، چې د معلوماتو د حفظولو ښه اواغېزناکه لاره کومه ده، ځکه هر يو خپله ځانګړې طريقه کارولای شي، خو چې کومه اغېزناکه ده، دا بايد معلومه شي، ځني، د اورېدلو له لارې ښه بريالي وي، ځني د ليدلو له لارې دا کار په آسانۍ کولی شي. ځني معلومات په يوه کوچنۍ تخته ليکي او ځانته يې يو ځای کې ځوړندوي، په دې توګه هغه ښه حفظوي.
نظم او ترتیب مونږ ته ښه ډېره ګټه رسولای شي. مونږ چې خپل شيان په الماريو کې په نظم ږدو د اخستلو په وخت ستونزې سره نه مخ کېږو، همدا راز د معلوماتو په نظم او ترتیب سره ذخيره کول او زېرمه کول د اړتيا په وخت آسانۍ سره را يادولی شو.
د سمعي (اورېدلو) او بصري (ليدلو) ځني آلاتو څخه د معلوماتو د ثبت او يادولو لپاره هم ښه ګټه پورته کولای شو، لکه واړه کتابونه، د ثبت وسایل، موبايلونه، وړې ورقې او کتابچې بيا يوځاې کې ايښودل تر څو يو کار را په یاد کړي.
د يو کار يا يو شي ښه یا د ساتلو لپاره هغه له ځان سره تکرارول هم مفيد ثابتېدي شی. مثلاً ځان سره داسې ويل، چې فلانی کتاب مې په فلانۍ المارۍ کې کېښود او داسې نور.
د اشخاصو يا پېښو تړل او ارتباط ورکول د مشهورو ځايونو او يا مشهورو اشخاصو سره چې ستا په ذهن کې تيار ثبت وي، هم به دې اړه ډېر مفید ثابتېدلای شي.
لوستل په سمه توګه د حفظ او يادولو په عمليه کې ډېر مهم اثر لري. کله د کلماتو د هېرول سبب دا وي چې هغه موسم نه وي ليدلی او ښه مو نه وي لوستلی.
ژوند او خواړه د صحي لارښوونو او اصولو په رڼا کې سرته رسول او داسې غذا خوړل چې ښه او د حافظې لپاره ګټور وېټامينونه په کې وي، اساسي بلل کېږي، د ډېرو غوړيو څخه ډډه کول. اوبه او مايعات په پرېمانه پيمانه کارول ځکه خوشکيت ((وچوالی)) پر حافظه مستقيم اغېز لري، سپورټ کول او په منظمه توګه حرکات سرته رسول د وينې په دوران کې مهم تاثير لري او مناسبه اندازه اکسېجن د جسم مختلفو برخو ته چې دماغ هم په کې شامل دی رسول کېږي.
د تشويش او رواني مشکلاتو سره ښه تعامل کول او د هغې تر اغېز لاندې نه راتلل چې زمونږ ژوند کې د هغو اثرات پاتې نه شي.
هغه مواد چې په بدن کې د شريانونو د بندېدو لامل ګرځي او په نتیجه کې اکسېجن کموي او وينه جسم ته سمه نه رسېږي داستعمال څخه په کلکه ډډه کول.
د دماغ تقويه او غښتلي کول د نويو معلوماتو په لوستلو يا يو کورس اخستلو او يا هم د يو پروګرام په سرته رسولو هم ډېر اغېزناک تمامېږي.
ښه اورېدل او پوره غوږ نيول هم يوه مهمه وسيله ده، چې مونږ کولای شو، پر هېره باندې غلبه او برياليتوب لاسته راوړو، هغه کس چې په توجه او اهتمام غوږ نيسی او چپ وي معلومات ښه اخستلای شي او ذخيره کولای شي.

په آخر کې:
کله کله هېره يو الهي نعمت وي او غواړو چې يو شی هېر کړو، او کله نه غواړو هېره راته پيدا شي غواړو خپله ذاکره غښتلې او قوي کړو او ويې ساتو.
خو يوه هېره او نسيان دی، چې ډېر کوشش وکړو له هغې څخه ځان وساتو، بلکه ورسره جګړه وکړو او خپل ژوند کې هغې ته لاره ورنه کړو..
الله پاک فرمايلي:
… قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلا يَضِلُّ وَلا يَشْقَى(طه ۱۲۲- ۱۲۶ ايتونه.)

منبع : اصلاح انلاين



 
  1. نو که په دې فکر چې روژه يې ماته شوه دويم ځل نور خوراک ورپسې وکړي آيا
  2. هرڅه مې هېرېږي، څه وکړم؟
  3. هغه صورتونه چه دهغه پر کولو د روژی قضا واجبه ده :
  4. هغه صورتونه چی قضا اوکفاره دواړه پری واجب دی
  5. هغه صورتونه چې دهغه پر کولو د روژې قضا واجبه ده :
  6. ولې ارږمي باسو؟
  7. په احتلام پېښېدلو سره روژه نه ماتيږي
  8. په اوداسه یاغسل کې دمصنوعی اندامونو دوينځلو حکم
  9. په جنت کې به میرمن دکوم خاوندسره وي ؟
  10. په خرما سره د روژه ماتي صحي اعجاز
  11. په دينو حلقو کي برخوالو ته
  12. په روژه د معدي زخم یا ګیس، د زړه سوزیدل
  13. په روژه ستوماني، کمزوري او د ویني د فشار ټيټوالي
  14. په روژه كي د ښځې او خاوند اړيكې
  15. په روژه كي له حرامو کارو بيکاره خبرو ځان ساتل ضرور دی .
  16. په روژه په لاندې توګه خواړه وخورئ
  17. په روژه کښې خوب کې احتلام وشي
  18. په روژه کی د استمنا حکم
  19. په روژه کې خوشبويي لګول روا دي؟
  20. په روژه کې قی وهل
  21. په روژه کې له دې خواراکونواو خواړو څخه ډډه وکړﺉ
  22. په روژه کې مسواک
  23. په روژه کې په ژبه سره د يو څيز خوند کتل
  24. په كوركې دجماعت په كولوسره دجومات ثواب حاصليږي اوكه نه؟
  25. په كوركې دننه اذان اوجمعه كول :
  26. په لمانځه کې د سُتري ضرورت ، فوائد او احکام
  27. په مسجد کې سوال غوښتل
  28. په پيچکاري، قطره، اکسيجن..روژه ماتېږي؟
  29. په څوکۍ ډیر کیناستل دکولمو دکینسر خطر زیاتوي
  30. په کومو حالاتو کې د روژو نه نيولو اجازه ده؟
  31. په کومو شيانو روژه نه ماتېږي؟
  32. په کوموشيانو هم روژه ماتېږي او هم کفاره لازمېږي؟
  33. چه اميان راټول شي اوځانته ځانته مونځونه كوي نو آيا اذان ورباندې شته اوكه نه ؟
  34. ډاكټران د روژې د ګټو په اړه څه وايي؟
  35. ښاروال: د لندن ټول اوسيدونكي دې يوه ورځ روژه ونيسي
  36. ښه خواړه د انسان بدن روغ ساتي
  37. ښځينه ناروغي په روژه كې (فتوى)
  38. کثرت جماع سے پیدا ہونے والے امراض
  39. کرسی پربیٹھ نمازپڑھنے کا حکم
  40. که ډوډۍ مو ونښلي څه به کوئ؟
  41. کورنۍ، جومات او روژه

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ

MrAbohisham's Channel

هډه وال کے ایس ایم ایس اپنے موبائل میں حاصل کرنے کے لئے اپنا نمبر لکھ کرسائن اپ کردیں پھر آپ کے نمبر میں ایک کوڈ آے وہ یہاں لکھ لیں




که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User