اسلام عليكم دير خوشحاله شوم جي ستاسو دا بانه مي وليد محترم مولوي صاحب يوه بوختنه لرم جي كه به جا غسل اوختي ي او دغسل دكولو موقع نه وي اويا دير يخ وي اودس كول د غسل به زاي كيكي كه نه كه د دي به اره لكه وضاحت راكري
ستاسو ورور منصورجان دبشاور نه
ځواب
بسم الله الرحمن الرحيم
داوبوداستعمال
نه عاجزه كيدل دتيمم دپاره
شرط دي
يا د نشتوالي داوبو په سبب اوياخواوبه موجودي وي مګر ويره وي دزياتوالي
دمرض
اويا داوږدوالي دمرض اوياديخني له امله
چه ويره دهلاكت اومريضۍ وي اوګرمي اوبه نه پيدا كېږي .
نوكه چيرې په دغوټولوشرطونوكې يوشرط پيداشي
نوتيمم روا دى .
اوكه موجودنه شي بيا نه دى روا مثلاكه چيرې په يخواوبوسره دمرض
دزياتوالى ويره وي نوپه ګرموسره غسل كول په كار دي اوكه چيرې په ګرمواوبوسره په
غالب ګومان ياپه وينا د ماهر ډاكترمسلمان د زياتوالي دمرض ويره وه .
نوتيمم روا دى كه
داسې نه وي نوبيانه دى روا(اولمرض
يشتداويمتدبغلبة ظن اوقول حاذق مسلم ولوبتحرك الخ اوبرديهلك الجنب اويمرضه ولوفى مصر
اذا لم يكن له اجرة حمام الخ درمختار). ([1])
په حالت دمرض اوويره كښې تيمم صحيح دى اوكله چه په يخواوبوسره غسل كولو اواودس كولو كښې انديښنه اوويره دهلاكت وي يادمرض د زياتوالى وي
نوتيمم روا دى .([1])
ستاسو مقصد دغسل دكولو موقع نه وي نو که وقت کم وې
هركله
چه دى توان دګرمواوبولري نوتيمم ورته روا
نه دى مونځ دي قضاء وكړي خوغسل اواودس دي وكړي . ([1])
فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيداً طَيِّباً فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ [المائدة:6].
قول الله تعالى: وَإِن
كُنتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُواْ وَإِن كُنتُم مَّرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ
أَوْ جَاء أَحَدٌ مَّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لاَمَسْتُمُ النِّسَاء
فَلَمْ تَجِدُواْ مَاء فَتَيَمَّمُواْ صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُواْ
بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُم مِّنْهُ مَا يُرِيدُ اللّهُ لِيَجْعَلَ
عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَكِن يُرِيدُ لِيُطَهَّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ
نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ {المائدة:6}.
فإذا قدر على الماء لزمه استعماله لقول النبي صلى الله عليه وسلم: إن الصعيد الطيب طهور المسلم، وإن لم يجد الماء عشر سنين، فإن وجد الماء فليمسه بشرته فإن ذلك خير. رواه الترمذي والنسائي وأبو داود وأحمد.
و الله سبحانه وتعالی اعلم
[1] - قال فى البحر فصار الاصل
انه متى قدر على الاغتسال بوجه من الوجوه لايباح التيمم اجماعا (ردالمحتار باب التيمم
ص ۲۱۶ ج ۱ تحت قوله ولامابدمنه الخ ) .
[1] - ومن عجزعن استعمال الماء الخ لبعده ميلاالخ اولمرض
يشتداويمتدبغلبة ظن اوقول حاذق مسلم الخ اوبرد يهلك الجنب اويمرضه ولوفى
المصراذالم تكن اجرة حمام ولامايدفنه الخ تيمم (الدرالمختار على هامش
ردالمحتار باب التيمم ص ۲۱۴ ج ۱ )
[1] - الدرالمختارعلى هامش ردالمحتار
باب التيمم ص ۲۱۵ ،۲۱۶ ج۱ ) .
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.