Search This Blog

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning

Sunday, December 23, 2012

فرض کونکي نفل کونکي پسې اقتداء صحي کيږي ؟ جمع بين صلوتين ؟



{2}

السلام علیکم ورحه الله وبرکاته

محترمه یوه پوښتنه کوم چه کچیری یو سړۍ په سفر روان شی او په لاره کی هر ضروریات بیدا کیږی یعنې دی اوداسه اوبه جوماتونه دی خوراک شیان او دی ژوند ټول ضروریات ښه پریمانه وی . نو دا مسافر چه په لاره کی پنځه لمنځونه په خپل وخت ادا کړی که دی ماسپښین او مازدیګر او دی ماښام او دی ماسختن لمنځونه په یو ځای وکړی .
زه په سعودی کی وسیږم او دلته هر یو عرب په لار چه روان شی نو نو خپ لمناځونه په یو ځای کوی او که باران وی بیا هم دوی په یو ځای کوی .
او که یو سړۍ په سنتو ولاړ وی هغه پسې دی جمی لمونځ کیږی اوکنه
حیریان منګل
 
{1}

ايا دا په کوم حديث شريف کې راغلی دی چې کله يو تن په سنتو ولاړ وی او بل تن راشی او دا ګمان وکړی چې فرض دی او يا ښه پوهيږی چې دا امام سنت هم کوی نو دا د فرضو نيت ورپسی وتړی  نو ايا دا لمونځ يي فرضو کې حساب شو او که سنت يي وشوه ځکه دا ما ديوه دوست نه واوريدل چې هغه هم ديو تن نه اوريدلی وه او دا پوښتنه ځکه کوم چې ددی سره هر وخت مخامخ کيږو او يوه ورځ داسی راغله چې ما سنت کول او يو ورور چې د سومالی څخه دی راغلو او زما پسی يي د فرضو نيت وتړلو نو ما هم لمونځ ته د امام په شان ادامه ورکړه کله می چې سلام وګرځاوه نو ما خو سنت نيت تړلی وه او فرض پاتی وه نو ما هم د هغه بل ورور پسی د فرضو نيت وتړلو او لمونځ مو وکړه نو ايا دا کړنه سمه ده او که نه ؟

حيات هجران

ستاسې پوښتنې ته ورته پوښتنه د علمي څيړنې او افتاء دايمي ټولنې څخه هم شوی ده چې وضاحت يې په لاندې ډول دی :


پوښتنه : کله چې زه په جومات کې د تحية المسجد په ادا کولو بوخت وم بل کس جومات ته داخل شو هغه په دې ګمان چې فرض کوي په ما پسې اقداء وکړه ، د هغه د لمانځه حکم څه دی او په دې حالت کې زه څه وکړم ؟

ځواب : د صحيح قول پر اساس جايز دی چې فرض کونکی په نفل کونکي پسې اقتدا وکړي او همدارنګه جايز دی چې يو شخص په تنها ګزار پسې اقتداء وکړي .
. په حديث شريف کې ثابت دي چه ابن‌عباس رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُما په داسې حال کې چې پيغمبر صَلَّى اللَّهِ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ په تنهايی سره لمونځ کولو هغه ته راغی او دهغه چپ طرف ته ودريد رسول الله صَلَّى اللَّهِ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ هغه خپل ښې طرف ته کړ او د هغه سره يې لمونځ وکړ .[1]
همدارنګه ثابت دی چه معاذ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ د ماسختن لمونځ د پيغمبر صلی الله عليه وسلم سره ادا کولو او وروسته خپل قوم ته تللو او د همدغه لمونځ امامت به يې ورکولو او پيغمبر صَلَّى اللَّهِ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ په هغه څه ايراد نه کولو .[2]
همدارنګه رسول الله صَلَّى اللَّهِ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ د خپلو يارانو د يوې ډلې سره دوه رکعته د خوف لمونځ ادا کړ او سلام يې وګرځولو او وروسته يې له بلې ډلې سره هم دوه رکعته ادا کړ او سلام يې وګرځولو.[3]
وبالله التوفيق، وصلي الله علي نبينا محمد وآله وصحبه وسلم
د علمي څيړنو او افتاء دايمي ټولنه (7/401)

يوښتنه : يو کس ولاړ دی لمونځ کوي بل کس راغی هغه نه پوهيږي چې فرض کوي يا نفل ؟ دا شخص څه کار وکړي ؟ د امام مکلفيت څه دی ؟ او که په نفلو ولاړ وي هغه ته جايزه ده چې هغه کس په اشاره سره لرې کړي ؟

ځواب : صحيح قول دادی چې په لمانځه کې د امام او مقتدي د نيت اختلاف لمانځه ته ضرر نه رسوي که په ذکر شوی حالت کې فرض کونکی په نفل کونکي پسې اقتداء وکړي جايزه ده ځکه په احاديثو کې ددې ثبوت موجود دی کوم چې پورته ذکر شول .
پس هر کله چې څوک جومات ته راشي او تاسې د فرض يا نفلو د ادا کولو په حال کې وﺉ او هغوی په تاسې پسې اقتدا وکړي دا کار باک نه لري او لازمه نه ده چې تاسې هغه ته اشاره وکړﺉ چې په لمانځه داخل نشي هغوی چې کوم لمونځ له تاسې سره وکړ او هغه مقدار چې پاتې شي هغه به پوره کړي .
.[5]

آن لاين اسلامې لارښود


الجمع بين الصلاتين في الحضر

 أنا مقيم في بريطانيا وأصلي في مسجد قريب من سكني ولكن جماعة هذا المسجد يجمعون صلاتي المغرب والعشاء في وقت المغرب ، والعذر : أن الفترة التي بين صلاة العشاء والفجر قصيرة ، ولا تكفي للراحة ، علما بأن إمام المسجد يستدل بأن النبي عليه الصلاة والسلام من مرويات ابن عباس قد جمع الظهر والعصر، والمغرب والعشاء في المدينة وبدون عذر.
الحمد لله
النصوص الشرعية واضحة في وجوب أداء الصلوات الخمس في أوقاتها المحددة ، وعدم جواز الجمع بين الظهر والعصر ، ولا بين المغرب والعشاء ، إلا لعذر كالمرض أو السفر أو المطر ونحو ذلك مما يشق معه أداء كل صلاة في وقتها ، قال تعالى : (إِنَّ الصَّلَاةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ كِتَابًا مَوْقُوتًا) النساء/103. أي فرضا مؤقتا في أوقات معلومة.
انظر : "فتح الباري" لابن رجب الحنبلي (3/7-8) .
وروى ابن أبي شيبة (2/346) عن أبي موسى الأشعري وعمر بن الخطاب رضي الله عنهما أنهما قالا : (الجمع بين الصلاتين من غير عذر من الكبائر) .
وأما ما رواه مسلم (1/489) عن ابن عباس رضي الله عنهما قال : (صلى رسول الله صلى الله عليه وسلم الظهر والعصر جميعا، والمغرب والعشاء جميعا في غير خوف ولا سفر ولا مطر) فليس فيه أنه جمع بين الصلاتين من غير عذر ، بل فيه : قيل لابن عباس : (ما حمله على ذلك؟ قال : أراد أن لا يحرج أمته). أي : لا يوقعها في حرج وضيق ، وهذا يدل على أن هناك عذراً للجمع في هذا الحديث ، ولولا هذا الجمع لوقع الناس في الحرج .
قال العلامة ابن باز رحمه الله في تعليقه على "فتح الباري" (2/24): "الصواب حمل الحديث المذكور على أنه صلى الله عليه وسلم جمع بين الصلوات المذكورة لمشقة عارضة ذلك اليوم من مرض غالب أو برد شديد أو وحل ونحو ذلك ، ويدل على ذلك قول ابن عباس لما سئل عن علة هذا الجمع قال : (لئلا يحرج أمته) وهو جواب عظيم سديد شاف" انتهى.
وعلى هذا ، فاستدلال هؤلاء بهذا الحديث ، استدلال في غير موضعه ، والواجب أداء كل صلاة في وقتها المحدد شرعا ، فإن وجد عذر للجمع كمرض أو مطر فلا حرج من الجمع حينئذ .
والله أعلم .

الإسلام سؤال وجواب

 خلاصه د دې : د ېوسوال په جواب کی وئیلی دې چ د باران مرض او سفر د وجی ماسپښین او مازدیګر او د ماښام او د ماسختن لمنځونه په یو ځای وکړی .
نو دا جواز لرې لیکن بغیر له عذر نه داسې کول لویه ګناه دې
ولله اعلم بصواب


[1]. بخاري (699)، او مسلم (763).
[2]. تخريج  (فتواي شماره (35).
[3]. احمد (5/49) ابوداود (1248) نسائي (1551،1552)، ابن خزيمه (1353) آلباني، صحيح ابوداود (1112).
[4]. بخاري (700، 701)،‌ او مسلم (465).
[5]. شيخ ابن باز مشابح فتاواي په مجله‌ي (دعوت) کې فتواي نمبر (1033). او همدارنګه شيخ ابن جبرين په «اللؤلؤ المكين» ص (113) مشابح فتوا لري .


  1. د لمونځ ټکی په ټکی اسانه ترجمه او معنی
  2. د لوط علیه السلام د قوم د هلاکت څلور صفتونه چی اوس زموږ په ځوانانو کی هم سته
  3. د ماشوم د زږيدنې د کليزي لمانځل څه حکم لري؟
  4. د ماشومانو دپار د نانزکو (عروسک ) جوړول او رانيول څه حکم لري ؟
  5. د مانځه نه وروسته بغير له كوم سبب سجده كول څنګه دي ؟
  6. د مور د ورځې لمانځل څه حکم لري ؟
  7. د مولود شريف يا جشن ميلاد لمانځل جايز دي ؟
  8. د ميرمنې سره د مقعد له لارې کورواله کول څه حکم لري ؟
  9. د مړي امانت خښول جايز دي او که نه ؟
  10. د مړي له طرفه د قرباني کولو روايت تحقيق
  11. د مړي له طرفه د قضايې روژو او لمونځونو فديه اداکول
  12. د مړي څخه د اندامونو ايستل څه حکم لري ؟
  13. د مکانونو او دوکانونو سرقلفي
  14. د نا محرمو تر مينځ ورورولي او خورولي شته ؟
  15. د نارينه د پاره په غاړه کې ځنځير اچول څه حکم لري ؟
  16. د ناپوهه او بې احتياطه ډاکټر حکم څه دی ؟
  17. د نذر حکم څه دی ؟ د نه ادا کولو په صورت کې کفاره لري ؟
  18. د نفاس کمه موده او د نفاس په موده کې د نوکانو اخيستل ؟
  19. د نوروز لمانځل حرام دي -نوروز د مجوسيانو اختر دى
  20. د نوي زږيدلي ماشوم ويښتان کله خريل کيږي ؟
  21. د نيکټايي په اړه ستاسې نظر څه دی ؟
  22. د نګور د پاره خسر محرم دی که نا محرم ؟
  23. د هغه ډريور حکم څه دی کوم چې دايم په سفر کې وي ؟
  24. د واده لومړۍ شپه
  25. د وفات شوي پلار د پاره د حج ادا کول جايز دي ؟
  26. د ويښتانو ، لاسونو او پښو رنګول په نېکريزو
  27. د يوسف علیه سلام او زليخا تر مينځ واده شوی دی ؟
  28. د پردۍ ځوانې ښځې د پرنجي ځواب ورکولو څخه ځان ژغورل
  29. د ژوند د جوړې ټاکنه. کوم معيارونه
  30. د ښځو د تعليم په اړه پوښتنه
  31. د ښځو د پاره د پزې او غوږونو سوري کول جايز دي ؟
  32. د ښځو ځانګړي احکام (زينت او سينګار )
  33. د ښځی غږ د اسلام له نظره
  34. د ښځې او ميړه يو ځای غسل کول څه حکم لري ؟
  35. د ښځې د پاره د پتلون اغوستل جايز دي ؟
  36. د کافر د پرنجي او سلام ځواب (فتوی)
  37. د کافرې سره د اسلام راوړلو په شرط نکاح جايزه ده ؟
  38. د کافرې ښځې سره زنا کول څه حکم لري؟
  39. د کفارو د کريسمس او نورو اخترونو تعظيم او په هغه کې کډون کول
  40. د کمپنۍ او شرکت نه د سوغات اخيستل څه حکم لري ؟
  41. دا ولې… اې ځوانه؟
  42. داختر ونو دلمانځه لپاره بهر وتل عيدګاه سنت دي
  43. داختر ونو لمونځ خطبې څخه وروسته دعا ثبته نه ده
  44. داخترونولمونځ كې دسجده سهوى حكم اودفرضونه واجبوطرف ته بيرته كيدل
  45. داخترونولمونځ واجب دى . که نفل اوددې قضاولې نشته حال داچې دوتروقضاشته دى .
  46. داذان په وخت كې دعاگانې ېعنی د اذان جوب
  47. داسي مه كيږه چه په ښكاره ولى الله يې اوپټ عدوالله يى
  48. داعي يې خو مزه دې نشته
  49. دامام دسلام ګرځولو په وخت چه مقتدي دعاء پوره نه كړي شي نوڅه بايد وكړي ؟
  50. دامريكايي جنرال او لوګري ماشوم كيسه
  51. داود اسه نه وروسته په دسمال سره مخ يالاس وچول روا دي اوكه نه ؟
  52. دتناسلي الې کمزوري / د ډاکټر سباوون ځواب
  53. دجامع مسجدپه ځاى دمحلې مسجدكې دجمعې لمونځ كول څنګه دي ؟
  54. دجنابت په غسل كښې ښځې ته دكمسئ خلاصول ضروري دي اوكه نه ؟
  55. دجنازې اوړلوکې پايو والا تابوت استعمالول صحيح دي که نه ؟
  56. دجنازې دلمونځ نه وروسته دکيناستلو غلط رواج
  57. دجنازې لمونځ دويم ځل کول څنګه دي اودخښولو په وخت کې دمړي مخ ښود ل څنګه دي ؟
  58. دخطبې شروع كيد ونه پس سنت كولى شي او كه نه ؟
  59. دخوراک وروسته په ټوش پېپر لاسونه پاکول
  60. دخپلې ښځې دتناسلي غړي ښكلول اويا ورسره نورحركات انجا مول څه حكم لري
  61. در اّرايش وفشن عصر حاضر اين نيز است كه زنانه ابروي خويش را باريك ميكند
  62. درؤیة الهلال په مسئله یوعلمي تحقیق
  63. دزنګون اويادبل عورت په ښكاره كيدلوسره اودس ماتيږي اوكه نه ؟
  64. دسنتو ختميد لونه وروسته اجتما عي دعا بد عت ده
  65. دسنډل ، یاکعب العالي په نوم یادیږي ، نو آیامیرمنوته دداسي ډول بوټونو په پښوکولو کې خوبه کومه شرعي ګناه نه وي
  66. دشرمګاه په ليدلوسره اودس ماتيږي ؟
  67. دعاء قنوت ټکی په ټکی اسانه ترجمه
  68. دعدت له پره کيدومخکې نقل مکانې ځاى بدلول جائز دى اوکه نه ؟
  69. دعقد نکاح نه وروسته او د واده نه مخکې د ښځې سره اړيکې او ملاقات
  70. دكوتورو الوزول،دچرګانو،مرغانو،یادنوروحیواناتو جنګول څه حکم لرې
  71. دكړس،كړس په خندا سره ولې دجنازي مونځ ماتيږي او اودس نه ماتيږي ?
  72. دلاټری ټکټ اخيستل يا دبخت لپاره ثبت نام
  73. دلمونځ اداکولو طرېقه : انځوريزليکنه بزبان فارسې
  74. دلمونځ کونکي ترمخ تیریدل په څومره فاصله رواده ؟
  75. دماخوستن لمونځ له خوب څخه وروسته دشپي په آخر كې صحيح دى اوكه نه ؟
  76. دماشومانو دپتنګ [ كاغذ باد ، ګوډى ] لوبه څه حکم لرې
  77. دماشومانو لپاره دپناه غوښتلو دعا
  78. دماښام دلمانځه كولو څخه وروسته ا و د ماخوستن څخه مخكې ويده کیدل ؟
  79. دملاقات په وقت کی پښتانه هرکله راشي واېې داسې وئیل دشرېعت په رڼا کی څه حکم لرې ؟
  80. دنرلپاره د سختو مرضو سبب ګرځی او دښځی لپاره هم سخت تاوان رسوي .
  81. دهغه مړی په بـدله کی ښځی ورکوی دشریعت له نګاه داعمل څه حکم لری ؟
  82. دواده پر مهال جاهلانه رسمونه او دودونه چې ټول ګناه،اسراف ،ظلم اوبې حيايي ده
  83. ديوڅوكالونه په پاكستان كښے درى اخترى كيږى اودوه اخترى دډيرى زمانى كيږى
  84. دپيربيعت مقصود نه دی اصلاح مقصود ده
  85. دښځي دپاره دويښتانوبيخونو ته اوبه رسول ضروري دي ؟
  86. دښځی مشابهت له نر سره اود نرمشابهت له ښځی
  87. دښځې او خاوند تر منځ څنګه زياته مينه پيداکېږي؟
  88. رزق ګټلولپاره ځان ډېرتکلیف کښی مه اچوئ
  89. رمضان المبارک او زمونږ غفلت
  90. زامنوچې دپلار اواکا { تره } سره په ګډه کار کړی وي اوس په تقسیم کې برخه لري اوکنه ؟
  91. زما سوال دا دہ چه که یو کس ڈیرہ زنا کړے وی او هغه توبہ ووبا سی نو الله با ئی توبه قبوله کړې او که نه ؟
  92. زما لور شوې ده څه نوم ور باندې کیدم ؟
  93. زما پوښته دا ده چی تهجد لمونځ څو رکعته دی او په کوم وخت کی جایز دی؟
  94. زما یوه دوسته ده چی ‍په یوه دفتر کی کار کوی هغی راته وویل
  95. زه هم یو له هغه کسانو څخه یم چې د شرم له مخې مې دا ستونزه تر اوسه له کوم ډاکتر سره نده شریکه کړې
  96. ساحر او کاهن ته د علاح ، د ورک شي معلومولو … د پاره ور تلل حرام دي
  97. سوال : جنت كي دټولونه په اخير كي ددا خليدو نكي واقعه څنګه ده ؟
  98. سوال : دنبى كريم ﷺ دوفات نه وروسته چه كومو خلكو دنبوت د دروغو دعوي كړي دي هغه كوم دي ؟
  99. سوال : مړى ولي دفن كولى شي ؟. دهند وانو په شان ولي نه سوزول كيــــــــــــــږي ؟

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User