داسلامی تجارت اصول
۱- خپل منځی رضامندی :
داسلامې تجارت يو اساسي شرط خپل منځی رضامندي ده په تجارتی معامله کې دپلورنکي اوپيرودونکي يا بايع اومشتری رضا شرط ده.
۲- تجارتي جنس (مبيعه) او قيمت (ثمن) به حلال وي
تجارتی جنس به شرعاً حرام نه وي لکه شرات،خنځير،مرداره ،بتان،دسازاوسرودسامان،چرس،هيروئين اونور.
۳- دنرخونوآزادی
د اسلامې تجارت دريم اصل دنرخونوآزاد پريښودل دی ،دحکومت له پلوه دنرخ ټاکل دکوم شرعی غذر نه پرته حرام دي .
رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايې :لاَتُسَعِرُوْ فَاِن َّاللهَ هُوَاالمُسَعِرْ ((نرخونه مه ټاکی ځکه چه پخپله الله تعالی دنرخونو ټاکونکی دی )) .
۴- دمارکيټ يا بازار آزادی
په اسلامې تجارتي قانون کې څلورم اصل د بازارآزادی ده .
حال
داچه په کپيټالستی نظام کې دمارکيټ انحصار صرف دڅوبډايو اوسودخورو په لاس
کې وي اوهمدارنګه دکمونيزم په اقتصادی نظام کې دغه حق صرف د حکومت په لاس
کې وي اوافراد دغلامۍ اوبردګۍ ژوند پکې کوي چه مارکيت اواجناس دحکومت په
لاس کې وي اودخپلی خوښی په نرخ يې پرعاموخلکوپلوري.
۵- داحتکار حرمت
په اسلامې اقتصادي نظام کې داحتکار ظاليمانه عمل حرام دی .
احتکار
دې ته وايې چه ارتزاقي مواد دنرخ داچتولولپاره څوک زخيره کړي ،داهغه
ظاليمانه عمل دی چه يوکس يې دخپل يوه جيب ډکولو په موخه ټول عالم ته غم
اوفريشاني جوړوي اوپه ټولنه کې قحطي اوقيمتیي رامنځه ته کوي .
۶- دسود حرمت :
په اسلامې اقتصادی نظام کې دسود عمل حرام دی .
سودهم
دڅوبډايو له کټی نه بغير په ټولنه کې د خير،يوله بله کومک اوخواخوږی ټولی
دروازی بندوي ، دغريبو اوتنګ لاسو لپاره دتباهی يوستر دام دی.
دغه د سود دام اوس اولسونه لاڅه چه حکومتونه يې هم دغلامی پرځنځير تړلی دی .
زمونږ
په ټولنه کې هم اوس دا ناولی بازار دچټک رشد په درشل کې دی چه په ډيره
سپين سترګی سره خلک دتلويزيون له لاری سودخوری او قيماربازۍ ته وربولي .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دنرخ ټاکلو ضررونه :
۱- له بازار څخه د موادو کميدل :
لومړی
زيان يې دادی چه کچيری حکومت داسې نرخونه وټاکي چه د سوداګرو لګښتونه پکې
نه پوره کيږي نو د ضرورت وړ اجناس له بازار څخه ورک کيږي او د احتکار لپاره
لاره هواريږي .
ځکه چه تاجران خويې په تاوان نشی خرڅولای ،چه په نتجه کې دموادونرخونه دنرخ نامی څخه څوچنده نورهم اوچتيږي .
او بلاخره مواد د خرچولو لپاره تور بازار ته وړاندې کيږي او هلته يې په خپله خوښه خرچوي
۲- زيان اړول شرعًا حرام دي
دنرخ
په ټاکلو سره به ځنې تاجران داسې وي چه که د نرخ نامی مطابق يې خپل تجارتی
اموال خرڅوي نوزيان به پکې کوي ،نوپه اسلام کې زيان اړول حرام دی .
رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايی : لاَضَرَرَ وَلاَ ضِرَارَ (مسند احمد) (( بل ته زيان رسول روا نه دی اوپه خپله هم زيان قبلول روا نه دی )).
۳- غل بازاری
دنرخ
په ټاکلوسره غل بازاری ،بډی اورشوت ته لاره پرانستل کيږي ځکه هغه
مامورين چه دنرخ په کنترول ګومارل شوی وي ځنې د دوی له سوداګرو سره سازش
کوي چه په نتجه کې رشوت ورکونکی تاجران په خپله خوښه اجناس پلوری او هغه
تاجران چه رشوت نه ورکوي په حکومتی نرخ خپل اجناس پلوری چه په نتجه
کې ټولنيزه بی عدالتی منځ ته راځي .
۴- دقرآنکريم سره مخالفت
څلورم زيان يې دادی چه دنرخ ټاکل له قرآن کريم سره ښکاره مخالفت دی
أَيُّهَا
الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَأْكُلُواْ أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ
بِالْبَاطِلِ إِلاَّ أَن تَكُونَ تِجَارَةً عَن تَرَاضٍ مِّنكُمْ (النسآء
۲۹ ) .
(ای مؤمنانو! په خپلو منځو کې ديو اوبل مالونه په ناروا ټوګه مه خوری او راکړه ورکړه (تجارت ) به د دواړو خواوو په خوښه وي ).
دقرآنکريم دحکم سره سم داسلام ᘪجارتی نظام آساسی اصل خپل منځی رضامندی ده .
نه پلورنکی په زور پرچا باندی مال خرڅولای شی اونه هم څوک په زور له چا څخه مال اخيستلای شی .
مګر
د حکومتی نرخ په ټاکلو سره تاجر اوصارف دواړه له يوه مسلط کړی اوکنترول
شوی جبر سره سمه معامله کوی چه نه بايع اونه مشتری پری خوښ اوراضی ویي .
آن لاين اسلامې لارښود
- څنګه د انټرنيټ لپاره ښه ليکنه وکړو؟
- څوك خپه كېږي او ولې؟
- څومره وزن لرونکی فایل چې دخوښ وی ملګری ته یی ولیږه
- څوک چې ديوال لاندې ګيريدلو سره مړشې هغه له به غسل ورکولې شې
- چا ته د مينې ،عقيدې او اخلاص له مخې د هغه عزت او اکرام لپاره قيام پاڅېدل او درېدل څه حکم دې تفصیلی وضاحت واکړې
- چه اميان راټول شي اوځانته ځانته مونځونه كوي نو آيا اذان ورباندې شته اوكه نه ؟
- چه پيزاريې په پښووي نواذان كول څنګه دي؟
- چه اذان ياتكبيرغلط وويل شي نوراګرځول يې لازم دي اوكه نه؟
- چک چکې وهل او د معلم د استقبال د پاره د زده کونکو پورته کيدل
- چکک او تیلو اچول روژی ته تاوان رسوی او که نه؟
- چې يوه نيكې كمه شي
- ډاكټران د روژې د ګټو په اړه څه وايي؟
- ډیر ذهني دباو حافظه خرابوي
- ژوندي دي چي یادیږي (افغانانو وياړلي څهرې )
- ښاروال: د لندن ټول اوسيدونكي دې يوه ورځ روژه ونيسي
- ښځه بيلتون غواړي نوڅه حکم وکول شي ؟
- ښځه د مخ او لاسونو نه اضافي ويښتان لرې کولای شي ؟
- ښځينه معلمې ته کتل او ور سره خبرې کول ګناه ده ؟
- ښځينه ناروغي په روژه كې (فتوى)
- ښځی او میړه ښه ډبول وخوړل:ېوا عجیبه قصه
- ښځې ته يي وويل که مې ستا په ژوند کې واده وکړ نوداسې که خاوند دې طلا ق ورکړي او واده يي وکړ ؤ نو څه حکم به وي ؟
- ښځې د پاره اوږد نوکونه پريښودل روا دي او که نه ؟
- کاش چې مورې ته ژوندۍ وى
- کاهن ، نجومی
- کبیره ګناهونه
- کثرت جماع سے پیدا ہونے والے امراض
- کفاره هله وجبیږی چه انسان بلکل معذوره وې
- کلمات القرآن : د مبائل لپاره ېواسلامی سافټ وېر دقران دمشکل الفاظو ترجمه عربک ټو عربک
- کن حالات میں مباشرت سے پرہیز کرنا چاہیئے
- که د دين د پاره خطر وي په غير مسلم هيواد کې استوګنه کول ښه نه دي
- که دواړه پښې د سجدې په وخت کې پورته شي لمونځ فاسديږي ؟
- که موټرچپه شې نوپه موټر وان یاپه موټرکې سواره خلګوباندي دمړوشوو خلګو کفاره یادیة شته اوکنه ؟
- که يي وويل که مي فلانى کار ونه شو نوزما ښځه دې طلاقه وي نوشرط چې کله موجود شي طلاق واقع کيږي ؟
- که په کمپيوټر کې پښتو نه لرﺉ پښتو خپل کمپوټر ته له دې ځای څخه ښکته کړﺉ
- که پټه خوله نه شوې نوطلاق ويلوسره کوم ډول طلاق واقع کيږي ؟
- که څوک د نوکرۍ په حالت چې حج ورباندې فرض نه وي حج وکړي ايا د اسطاعت نه پس په هغه دوباره حج فرض دی ؟
- که ډوډۍ مو ونښلي څه به کوئ؟
- که یوتن په لمانځه کې دوه دري ځلي ساعت ته وګوري ؟
- کورنۍ، جومات او روژه
- کږې سترګې (سترابیزم )
- کیفیت مراسم حج دانلود ویدیو فارسی
- ګرانې خورې دغه درد مې واوره (۲)
- ګرانې خورې دغه درد مې واوره (۳)
- ګرانې خورې{}دغه درد مې واوره
- ګناه وكړه، خو په پنځو شرطونو
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.