Search This Blog

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning

Thursday, January 17, 2013

دعیدمیلادالنبی اویاجشن میلادالنبی دلمانځلو شرعی حیثیت




ميلاد لمانزل جايز دي او كه نه ؟

اکرام حقمل

د مولود شريف يا جشن ميلاد لمانځل جايز دي ؟

زه یوه پوښتنه لرم هغه داچی: د مولود شریف لمانځل دقرآن اوسنت په رڼاکی روښانه کړی او آیا په بدعت کی حسنه اوسیه شته اوکنه؟
مننه وروره –

 
ځواب

بسم الله الرحمن الرحيم


د ميلاد نبي د مجالسو مروج شکل چې د شپي قيام کوي نعتونه وايي ، او د حضرت محمد صلی الله عليه وسلم د پيدايښ ياد کوي بدعت دی ځکه داسې مجلس جوړول او دا ډول د شپې قيام نه د صحابو په زمانه کې، نه د تابعينو او نه هم د تبع تابعينو په وخت کې ددې هيڅ وجود نه وو او نه هم په شريعت کې ددې څه ثبوت شته .( کفايت المفتي ج ۱ ص ۱۷۲ )
ان عمل المولود بدعة لم يقل و لم يفله رسول الله صلی الله عليه وسلم و الخفاء ، و الائمه (کذا في الشرعية الالهية ص ۱۶۴ ) .


فتاوي دارالعلوم ديوبند ليکي :

 
ميلاد نبي بدعت دی او هغه خلک چې وايي مونږ د رسول الله صلی الله عليه وسلم سيرت بيانوو آيا د رسول الله صلی الله عليه وسلم په امت باندې صرف دغه حق دی چې په ټول کال د هغه صرف يو ورځ هغه هم نماشي ذکر يا د درواغو او رښتيا رسالو په بيانولو وشي او بس ، ای افسوس د مسلمانانو فرض خو دا دي چې ټوله ورځ يي رسول الله صلی الله عليه وسلم په ياد وي ځکه مسلمان ته خو ټوله ورځ د قرانکريم او سنتو احکام او ارشادات متوجه دي ، په عباداتو ، معاملاتو ، اخلاقو کې د هغوی صلی الله عليه وسلم ارشادات عملي کول دي ( فتاوي دارالعلوم ديوبند ج ۲ ص ۷۷ ) .
 

همدارنګه فتاوي علماء البلدالحرام ليکي :
 
جشن ميلاد بدعت دی ځکه چې په خيرالقرون ددې هيڅ ثبوت نشته
ځنې علماء وايي دا جشن د لومړي ځل د پاره په څلورم قرن کې د اهل تشيع فاطمي ډلې لخوا مينځ ته راغی چې ځنو د دين څخه نا خبرو اهل سنت د هغوی تقليد وکړ او وروسته دغه بدعت په خلکو کې خپور شو .
په اسلامې مسئولينو دا واجب ده چې ددې ډول بدعاتو مخه ونيسي او پرېنږدي څوک ددې ډول مجالسو او جشنونو د پاره دعوت کړي او دا د ټولو مسلمانانو وظيفه ده تر څو د بدعت پر وړاندې مبارزه وکړي او هغه څه چې د اسلامې شريعت خلاف دي له 

مينځه يوسي (فتاوي علماء البدالحرام – مجموع فتاوا و مقالات متنوعة (4/81) .
 

آيا بدعت حسنه او سيئه لري او که نه ؟
 
بدعت ښه او بد نه لري بلکي هغه شي چې په ديني امور کې نوی پيدا شي د دين امور وګڼل شي مګر د هغه په اړه په اسلامې شريعت کې هيڅ ثبوت نه وي بدعت ګڼل کيږي هغه که ښه وي (حسنه ) او که بد وي (سيئه ) بدعت دی ( د علمي څيړنو او افتاء دايمي ټولنه )
رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايي : إيّاكُم وَ مُحدَثاتِ الأُمورِ؛ فإنَّ كُلَّ مُحدَثَةٍ بِدعَةٌ، و كُلَّ بِدعَةٍ ضَلالَة : (از امور نوپيدا در دين بپرهيزيد كه هر نوپيدايي بدعت است و هر بدعتي گمراهي است).[1]


مګر ځنې علماء بيا جايز بولي :

 
د هغوی دلايل په لاندې ډول دي :
اول : مولود لمانځل په دې شرط جايز دي چې منکرات او بدعات په کې نه وي ځکه د مولود لمانځو په اړه شرعي ممانعت نشته .
دوهم : هغه امور چې په دور نبوت کې نه وي وروسته پيدا شي خو د اسلام سره په تضاد کې نه وي بدعت نه ګڼل کيږي لکه د رسول الله صلی الله عليه وسلم په دور کې جهاد په توره او آس در سره کيدو او اوس په توپ او ټانګ تر سره کيږي ، د رسول الله صلی الله عليه وسلم په زمانه کې د احاديث تصنيفات نه وو ، مدسه ، دارالعلوم نه وو او اوس شته ، په جومات کې د قالينو فرش کول نه وو او اوس شته نو دا امور د اسلام سره په تضاد کې نه دي ځکه بدعت نه ګڼل کيږي .
مولود شريف لمانځل هم د اسلام سره په تضاد کې نه دی نو ځکه بدعت نه ګڼل کيږي .
او بل دا چې د مولود لمانځل ځنو پخوانيو علماء منلی دی چې په السرة الحلية او فتاوی الکبری کې ذکر شوی دي .


خبردارئ : مګر په دې مسئله کې يو باريکې شته هغه دا چې يو عبادت دی او بل د عبادت وسائل دي د عبادت په وسايلو کې پشرفت خو د امت په اتفاق بدعت نه بلکي په ځنو امور کې د هغه زده کړه او ور ته لاس رسی فرض دی لکه : اوسني جنګي وسائل ، د امت د ضرورت تنالوژې وغيره .
يا لکه د تسبيحات او ذکر د شميرلو د پاره د تسبيح کارول چې خپله تسبيح کارول عبادت نه دی بلکي د عبادت د ادا کولو وسيله ده نو ځکه تسبيح کارول بدعت نه ګڼل کيږي .
مګر هغه امور چې د ثواب په نيت تر سره کيږي عبادت دی او د عبادت ثبوت د الله جل جلا له او د هغه د رسول الله صلی الله عليه وسلم په امر پورې اړه لري .
نو د مولود لمانځنې د جواز دلائل بالکل ضعيف دي او ددې کار څخه ځان ساتل او پرهيز غوره دی ( اسلامې لارښود ) .

آن لاين اسلامې لارښود


دربیع الاول دولسم تاریخ چه دبعضی خلګوپه نزددرسول الله دپيدا
ئښت ورځ ده نودهغه په مناسبت جشنونه اومیلی اومحفلونه جوړوی اوجلسی کوي اوشعرونه اوغزلي اوقوالی وايي

دغه کارپه شریعت یعنی قران اوسنت کی هیڅ ثبوت نلری اوهیڅ شرعی حیثیت نلری اوددی کاردبدعت اوعدمی جوازلپاره بی شمیره دلایل دی هم عقلی اوهم نقلی اودغه کارپه ډیرووجوه سره باطل اومنکراوبدعت عمل دی اوډیرنقصانات لری پرځای ددی چه دالمانځونکی دالله څخه ثواب اواجرغواړی هغه ددوی لپاره دعذاب سبب جوړیږی
اودعدمی جوازوجهي یي په لاندی ډول دی
۱-په قران کریم کی الله عزوجل امرندی کړی چه تاسودپيغمبردپيدائښت اویادمرګ ورځ ولمانځي یاخوشحالی اویاغم وکﺉ بلکه نه رسول الله صلی الله علیه وسلم ته داویلی سوی چه دمخکنوانبیاؤدپيدائښت خصوصادابراهیم علیه السلام چه رسول الله دهغه په نسب کی راغلی ورځ ولمانځه بلکه رسول الله دموسی علیه السلام دنجات په ورځ باندی روژه نیولی دمحرم لسمه ورځ لکه حدیث دبخاری کی راغلی
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم لَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ وَجَدَهُمْ يَصُومُونَ يَوْمًا يَعْنِي عَاشُورَاءَ فَقَالُوا هَذَا يَوْمٌ عَظِيمٌ وَهْوَ يَوْمٌ نَجَّى اللَّهُ فِيهِ مُوسَى وَأَغْرَقَ آلَ فِرْعَوْنَ فَصَامَ مُوسَى شُكْرًا لِلَّهِ فَقَالَ أَنَا أَوْلَى بِمُوسَى مِنْهُمْ فَصَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ.
نوکه دمیلادورځ کی ثواب اواجروايي نوخامخا الله عزوجل ورسول ته امرکوی اورسول الله ترمونږاوتاسوپرخیرباندی ډیرحریص وواودانبیاووسره یی مینه اومحبت هم وو
۲-اونه هم رسول الله سنت اواحادیثو کی امرکړی چه تاسوځمادپيديښت ورځ ولمانځی اوجلسی اوجلوسونه وکی ځکه رسول الله هرخیرچه ووخپل امت اوصحابووته یي بیان کړی اوکوم شرچه وو دهغه څخه یی منعه کړی اورسول الله مکمل دین رسولی اوبیان کړی نوکه دامیلادلمانځل اوجشن کول ددین یوحصه وایی اورسول الله نوی بیان کړی نوستاسوپه قول رسول الله رسالت کی خیانت کړی چه ځینی مسایل یی ندی بیان کړی لکه امام مالک رحمه الله وایي
قال ابن الماجشون : " سمعت مالكاً يقول : من ابتدع في الاسلام بدعة يراها حسنة ، فقد زعم أن محمداً صلى الله عليه وسلم خان الرسالة ، لان الله يقول { اليوم أكملت لكم دينكم } ، فما لم يكون يومئذٍ ديناً فلا يكون اليوم ديناً
اوعائشه رضی الله عنهاهم فرمايي من زعم أن النبي - صلى الله عليه وسلم - كتم آية، فقد زعم أن الرسول خان الرسالة وقال الله عزوجل، { * يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ }
۳-اونه هم صحابوو اوخلفاوواربعوو داکارکړ ی اوسره ددی چه دابوبکراوعمررضی الله عنهما ترمونږاوتاسودرسول الله سره محبت زیات وونوداسی یوعمل چه نه الله اونه رسول دهغه امرکړی وی اونه صحابووهغه عمل کړی وی دغه عمل فعل اوکارته بدعت ویل کیږی اورسول الله فرمایی من عمل عملالیس علیه امرنافهورد وفی روایه من احدث فی امرناهذامالیس منه فهورد
۴-ددی اول ایجادوونکی شیعګان اوروافض دی 1ـ قال السيوطي ـ رحمه الله ـ في "حسن المقصد" ضمن "الحاوي للفتاوى" (1/189) :
( أول من أحدث فعل ذلك ـ أي فعل المولد ـ صاحب إربل الملك المظفر ) .
3ـ قال الإمام السخاوي ـ رحمه الله ـ نقلاً من "المورد الروي في المولد النبوي" لملا علي قارى
(ص12) : ( أصل عمل المولد الشريف لم ينقل عن أحد من السلف الصالح في القرون الثلاثة الفاضلة ، وإنما حدث بعدها بالمقاصد الحسنة ) .
قال تقي الدين المقريزي ـ رحمه الله ـ في "المواعظ والاعتبار بذكر الخطط والآثار"
(1/490 ) ؛ تحت عنوان "ذكر الأيام التي كان الخلفاء الفاطميون يتخذونها أعيادا ومواسم تتسع بها أحوال الرعية وتكثر نعمهم" :
( كان للخلفاء الفاطميين في طول السنة أعياد ومواسم ، وهي موسم راس السنة وموسم
أول العام ، ويوم عاشوراء ، ومولد النبي - صلى الله عليه وسلم - ، ومولد علي بن أبي طالب رضي الله عنه ، ومولد الحسن ومولد الحسين عليهما السلام ، ومولد فاطمة الزهراء عليها السلام ، ومولد الخليفة الحاضر، وليلة أول رجب ، وليلة نصفه ، وليلة أول شعبان ، وليلة نصفه... ) اهـ
۵-دی کارکی مشابهت دی دیهودو اونصاراوو سره چه هغه دخپلومشرانویادونه په دغه طریقه سره کوی اوعسایان دعیسی علیه السلام دپيدایښت ورځ لمانځي چه کرسمس ورته وایی
۶-اودی کی اختلاف دی چه درسول الله دپيدایښت ورځ کوم تاریخ دی لکه دسیرت اوتاریخ علماءلیکی
الاحتفال بالمولد النبوي في الثاني عشر من ربيع الثاني باعتبار أنه يوم ولادته( ونحن إذا ما بحثنا عن حقيقة هذا التاريخ نجد أنه لا يوجد نص نبوي يدل على هذا التاريخ، فلم يتكلم النبي( البتة عن تاريخ ميلاده بل الذي ورد أنه ولد في يوم إثنين أما ما وراء ذلك من التحديديات فلا تصح.
ثم إذا ما فتشنا كتب السيرة النبوية محاولين معرفة تاريخ مولده سنجد أن كتاب السيرة يختلفون حوله إلى أقول هي كما يلي:
- يوم الإثنين لليلتين خلتا من ربيع الأول.
- ثامن ربيع الأول.
- عاشر ربيع الأول.
- ثاني عشر ربيع الأول.
- قال الزبير بن بكار : ولد في رمضان.

و ذلك عام الفيل بعده بخمسين يوما و قيل بثمانية و خمسين يوما و قيل بعده بعشر سنين و قيل : بعد الفيل بثلاثين عاما وقيل : بأربعين عاما30 ولهذا السبب لم يذكر ابن اسحق تاريخ ولادته حاشا ما رواه عن قيس بن مخرمة قال : ولدت أنا و رسول الله صلى الله عليه و سلم عام الفيل كنا لدين31.
يظهر لنا مما سبق :
1- لم يثبت نص في تحديد تاريخ مولده.
2- أن النبي( بعدم تنصيصه على تاريخ وفاته أراد عمدا أن لا يعرف كي لا يحدث معه كما حدث للمسيح ويدل لهذا الأمر بمخالفة النصارى في شعائرهم.
3- أنه ليس من الشرع إذ لو كان كذلك لذكر التاريخ فما من أمر فيه خير إلا ودلنا عليه(.
4- أن الصحابة رضوان الله عليهم لم يسألوا النبي( مما يدل أنه لم يكن يعني لهم شيئاكبيرا.
5- أن هذا الخلاف بين علماء السيرة يدل على عدم وجود دليل صحيح صريح في هذه المسألة بحيث يتفقون على يوم محدد.
۷-بله وجه دعدمی جواز دجشن میلادهغه داده چه مونږاوس درسول الله په پيدایښت خوشحالې وکوو اوکه دهغه په مرګ باندی خفه شو لکه څنګه چه رسول الله وفات شونوصحابه دډیرغم دوجه په خپلوځانونونه پوهیده لکه واقعه دعمررضی الله عنه مشهوره ده
۸-بله وجه داده څوک دادعوه کوی چه میلادلمانځل دادرسول الله سره دمحبت علامه ده هیچیری داسی نده الله عزوجل مونږته دمحبت الرسول علامات ذکرکړی قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ (آل عمران/ 31)
قال المحاسبي : و علامة محبة العبد لله عز و جل اتباع مرضاة الله ، و التمسك بسنة رسول الله ( فإذا ذاق العبد حلاوة الإيمان ، ووجد طعمه ظهرت ثمرة ذلك على جوارحه ولسانه
قال سهل بن عبدالله : علامة حب الله حب القران وعلامة حب القران حب النبي ( وعلامة حب النبي ( حب السنة و علامة حب السنة حب الآخره
اوبل داچه ستاسوپه خبره صحابووابوبکراوعمررضوان الله علیهم اجمعین درسول سره محبت نه درلودی ځکه هغوداکارندی کړی
و الله اعلم

و بالله التوفيق. و صلي الله علي نبينا محمد و آله و صحبه وسلم.


  1. په طلوع تلویزیون کی یوه خپرونه ده چی 20 نفره به کی اشتراک کوی
  2. په عدت کې له يوه څخه وروسته حامله شوه نوعدت څنګه تيرکړي ؟
  3. په غصه کې يي ښځې ته وويل چې ته زما مور يي کله چې ورنه پوښتنه وشوه ويي ويل چې دهيڅ شي نيت مې هم نه وو ؟
  4. په غير اسلامې هيوادونو کې د مسلمان د پاره کار کول
  5. په غير مسلم ملک کې قبولي يا تابعيت اخيستل
  6. په فاتحه خوانۍ کې د سورة لوستل جايز دي؟
  7. په قبرونوپردی اوپوښونواچول څه حـــکم لری حالنـــــکه په ډیـــــرو پوښوډیرقـــرانی ســـورتونه لیکلی وی
  8. په قراءت اوتكبيركې داوچت او ورو اواز اندازه
  9. په قرض سره په ګران قيمت خرڅول
  10. په قسط باندې خرچول او اخيستل د اسلام له مخې څه حکم لري؟
  11. په كوركې دجماعت په كولوسره دجومات ثواب حاصليږي اوكه نه؟
  12. په كوركې دننه اذان اوجمعه كول :
  13. په كوټ اوپتلون كښې مونځ كيږي اوكه نه؟
  14. په كټ باندې مونځ كول صحيح دي
  15. په لاندى حالاتو كې دامانت تاوان وركول لازميږي
  16. په لباس کښي دزیب او زینت ترڅنګ دپردې خیال ساتل لازمي دی
  17. په لمانځه کې د سُتري ضرورت ، فوائد او احکام
  18. په لمانځه کې کوم ځای ته وکتل شي او د څه شي تصور کول پکار دی ؟
  19. په مذي باندې په ككړو جاموكې مونځ كول صحيح دى اوكه نه ؟
  20. په مسجد کې سوال غوښتل
  21. په مړی پسې دخیراتونوشرعې حیثیت
  22. په نابالغتوب کې يي له يوه نامردسره نکاح وشوه اوس څه وکړي ؟
  23. په نابالغتيا كې پلار چې د جينئ كومه نكاح وكړه هغه صحيح ده دويمه نكاح د بلوغ نه پس نه شى كولى
  24. په نني عصر کې دمسواک په ځای ټوتهـ پیسټ اوبرش ډیرزیات استعمالیږي په دې باندې اجر اوثواب میلاوېږې او که نه ؟
  25. په وترو کې چې کله دعاء قنوت وايي نو بسم الله ووايي اوکه نه ،اود جنازي په لمانځه
  26. په وخت د نكاح د ورور جوړولو رواج غلط دى
  27. په وړينو كاليوباندې ګنده ګې ا وچه شي اوپه خپله ورژيږي بغير له پاكولو نه مونځ روا دى اوكه نه ؟
  28. په يو پوزكي سړى اوښځه دواړه مونځ كولاى شي
  29. په پيچکاري، قطره، اکسيجن..روژه ماتېږي؟
  30. په کوموشيانو هم روژه ماتېږي او هم کفاره لازمېږي؟
  31. په ګاډي کې مړې اوړل څنګه دي ؟
  32. پوښتنه دسختې يخنۍ اوتبې په سبب سره تيمم روا دى اوكه نه ؟
  33. پوښتنه : آيا په کورتۍ او پتلون اغوستلو کې له کفارو سره مشابهت راځي اوکه نه ؟
  34. پوښتنه: آیا په اسلام کښی شاعری جائز ده؟
  35. پوښتنه: یو عالم چی څومره علم وکړی ورته شیخ الحدیث، او شیخ القرآن ویلی شو؟
  36. پوښته : د دواړو سجدو په منځ كې دادعاء لوستل روا دي اوكه نه ( اللهم اغفرلي وارحمني الخ ) ؟
  37. پوښته : په لمانځه کې قراءت څومره اندازه فرض دى ؟
  38. پوښته :كه څوك دلمانځه په قعده كې كله يوه اوكله بله دعاء و وايې داحنافو په نزد خوبه كوم ممانعت نه وي ؟
  39. پوښته: دانګريزانو وړينې جامې ليلاميږي په هغې كښې شبه دناپاكۍ شته ، اياهغې سره مونځ جائز دى اوكه نه ؟
  40. پوښته: داودس وچولو وخت كښې سلام كول يا د سلام ځواب وركول جائز دي اوكه نه ؟
  41. پيوند كاري اعضاء دليل مانعين دلائل قائلين: ند كاري اعضاء
  42. ځنی خاصې شپی لکه پنځلســـم دی برات اولســــم دمحرم اوداسی نوری
  43. ځوانه: په روژه كې خو دا لس كارونه وكړه
  44. ځيني خلك له ركوع نه رورسته نيغ نه ودريږي اوسيده سجدې ته ځې په داسې كولو مونځ كيږي اوكه نه ؟
  45. څوک چه په دويم رکعت كې شريک شي نوثناء{ سبحانک اللهم } به وائي اوکه نه ؟
  46. څوک چې ديوال لاندې ګيريدلو سره مړشې هغه له به غسل ورکولې شې
  47. چا ته د مينې ،عقيدې او اخلاص له مخې د هغه عزت او اکرام لپاره قيام پاڅېدل او درېدل څه حکم دې تفصیلی وضاحت واکړې
  48. چنده غير مسلما ن در مسجد
  49. چه اميان راټول شي اوځانته ځانته مونځونه كوي نو آيا اذان ورباندې شته اوكه نه ؟
  50. چه په سجده كښې دواړوه خپې اوچتې كړي نو څه حكم لري؟
  51. چه پيزاريې په پښووي نواذان كول څنګه دي؟
  52. چه اذان ياتكبيرغلط وويل شي نوراګرځول يې لازم دي اوكه نه؟
  53. چه دهندوانوپه ډول ساړى وتړي نو مونځ په كښې كيږي اوكه نه ؟
  54. چه مسبوق په هيره سره سلام وګرځوي بيادچاوريادولوسره پاڅيږي او پوره كړى مونځ ؟
  55. چک چکې وهل او د معلم د استقبال د پاره د زده کونکو پورته کيدل
  56. چکک او تیلو اچول روژی ته تاوان رسوی او که نه؟
  57. چی خپله خوریالورپه ډیـرو زیاتوروپو ورکوی او دهغی مهرپه خپل جیب کې اچـوی
  58. چی دنوی واده والا کسان چی مسافری یی تر۳میاشتو اضافه شی دوهمی ځل نکاح پری اوړی ایا دا واقعیت لری که نه ؟
  59. چې اوبو سره استنجاء كولو وخت كښې څاڅكي راځي نوڅه وكړي ؟
  60. چې مريض ته پليتي ورسيږي اواوبه ورته نقصان رسوي نوپاكوالى څنګه كېږي ؟
  61. ډيرخلك له سجدې نه څلور ګوتې پورته شي دويمه سجده كوي دهغوي مونځ كيږي اوكه نه ؟
  62. ډیری ښځی دی اولیــأووشهـــیدانــوقبــرونوته ورځې اوهــلته ورته زانـګو اچوی
  63. ښځه بيلتون غواړي نوڅه حکم وکول شي ؟
  64. ښځه د مخ او لاسونو نه اضافي ويښتان لرې کولای شي ؟
  65. ښځو ته د دا سې بوټونو پښوکول چې دتګ په مهال اواز کوي
  66. ښځورواج ده چــــی پــه مخ خالونه وهی په شریعت کی ددی عــمل حکم څه ده ؟
  67. ښځينه معلمې ته کتل او ور سره خبرې کول ګناه ده ؟
  68. ښځې ته يي وويل که مې ستا په ژوند کې واده وکړ نوداسې که خاوند دې طلا ق ورکړي او واده يي وکړ ؤ نو څه حکم به وي ؟
  69. ښځې د پاره اوږد نوکونه پريښودل روا دي او که نه ؟
  70. کفاره هله وجبیږی چه انسان بلکل معذوره وې
  71. که د لمانځه په مهال موبائل زنګ {رینګ} ر اشی نو څه کول پکار دې ؟
  72. که د دين د پاره خطر وي په غير مسلم هيواد کې استوګنه کول ښه نه دي
  73. که دمسجدپه کړکینو کې دلمونځ کونکي عکس ښکاري نولمونځ یې صحیح دی؟
  74. که دواړه پښې د سجدې په وخت کې پورته شي لمونځ فاسديږي ؟
  75. که مو د بدن پر کومې برخې درد وي دغه دعا ولولئ
  76. که مو مېرمن په حيض کې هم وي جماع کولی شئ، خو…
  77. که مو نوی واده کړي وي يو ځل يې ولولی

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User