Search This Blog

Loading...

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning
There was an error in this gadget

Friday, August 24, 2012

د بائع او مشترى نه د دلال کميشن اخستل جائز دې او که نه؟


ګرانو او معززو استادانو اوددین لارښوونکو
اسلام علیکم ورحمت الله برکاته
لوی څښتن تعالی دی په دین او دنیا کامیاب او سر لوړی لری . زما یوه پوښتنه ده که مهربانی وکړی او ځواب یی راکړی.

پوشتنه : کميشن اخستل دبائع او مشترى دواړو نه ياصرف ديو نه اخستل جائز دې او که نه؟ يو سړې دې ته ناجائز وائي او دمسلم شريف حديث پيش کوى کوم چه په مشکوة ص٢٤٧ كې دې، عن جابر رضي الله عنه  قال قال رسول الله صلى عليه وسلم لايبيع حاضر لباد الحديث([1]) شرعا دې باره كې څه حکم دې؟ 

جواب :  داصورت شرعا جائز دې په دې كې دناجائز والى هيڅ وجه نشته، هرکله چه بائع او مشترى په خپله رضا سره هغه ته مزدورى ورکوى، نو په دې كې څه بدى نشته، فقهاؤ دې ته جائز وئيلې دى، او ددې تفصيل ئې داسې کړې دې، چه که دلال دمالک په اجازت سره خپله هغه څيز خرڅ کړو نو دهغې اجرت په بائع باندې دې مشترى نه د اخستلو حق نشته، او که صرف هغه کوشش کړې وى او خرڅونکې خپله مالک دې نو په دې كې عرف ته اعتباردې، يعنى که عرف او عادت داسى وى چه ددلال اجرت صرف دبائع يا صرف د مشترى په ذمه وى، نو دهغې اعتبار به کولې شى، او که رواج داوى چه دواړه ددې اجرت ذمه وار وى، نو ددې اعتبار به کولې شى، غرض داچه په کوم ښار كې څنګه رواج وى دهغې مطابق به عمل کولى شى، په درمختار كې دى  واماالدلال فان باع العين بنفسه باذن ربها فاجرته على البائع وان سعى بينهما وباع المالک بنفسه يعتبر العرف الخ([2]) او په شامى كې ددې قول لاندې ليکلى دې، فتجب الدلالة على البائع او المشترى او عليهما بحسب العرف (نقل هذا عن جامع الفصولين) او هغه حديث شريف چه په سوال كې نقل شوې دې، دهغې ددې دجواز او عدم جواز سره هيڅ تعلق نشته، دهغې معنى خو صرف داده، چه ديو ښار ؤسيدونکى لره مناسب نه دى، چه هغه غله وغيره په داسې حالت كې چه ښاروالا په قحط او تکليف كې وى، په بل کلى والو باندې ګرانه خرڅه کړى، قال فى النهاية: صورته ان الرجل اذا کان له طعام وعلف واهل المصرفى قحط منهما وهو لا يبيعهما من اهل المصر حتى يتوسعوا وبيعهما من اهل البادية وهم يتضررون بذالک فهو مکروه انتهى([3]) او په هدايه كې دى، هذا اذا کان اهل البلد فى قحط وعوز وهو يبيع من اهل البدو طمعا فى الثمن الغالى الخ([4]) عرض داچه په دې صورت كې که دلال خپله مال راغواړى او خرڅوى، نو دهغه اجرت صرف په بائع دې او که صرف کوشش کونکې دې، لکه څنګه چه عام طور باندې وى، نو بيا هغه ته حق دې چه درواج مطابق ددواړو نه اجرت وصول کړې، يا ديو نه وصول کړې، په دې كې هيڅ شرعى ممانعت نشته، او نه يو حديث شريف ددې مخالف دې .


[1] ) عن جابر رضى الله عنه  قال: قال رسو ل الله صلى عليه وسلم: لايبيع حاضر لباد، دعوا الناس يرزق الله بعضهم من بعض، رواه مسلم( مشكاة المصابيع ص: ۲۴۷ كتاب البيوع- باب المنهى عنها من البيوع)
[2] )  الدر المختار مع الشامى ۷/ ۷۱ كتاب البيوع- مطلب: فساد المتضمن يوجب لامتضمن .
[3] ) وبمعناه في الجوهرة النيرة وبيع الحاضر من البادى وهوأن الرجل من أهل المصرإذا كان له طعام وعلف وأهل المصرفى قحط،وهولايبيعهمامن أهل المصرولكنه يبيعه من أهل البادية بثمن غال فهذا مكروه، وأماإذا كان أهل المصر في سعة ولايتضررون بذلك فلا باس به ( الجوهرة النيرة ۱/ ۲۰۹ كتاب البيوع، آخربيع الفاسد، المطبوعة: المجتبائى دهلى) .
[4] ) الهداية ۳/ ۶۷ كتاب البيوع – فصل فيمايكره.



  1.  
  2. د کافر سره کار او مزدوري کول رواه دي ؟
  3. ددواړوخطبوپه منځ كې لاس پورته كولوسره دعاغوښتل څنګه دي .
  4. سوال :- دجناز ی نه بعدپه اجتمـــاعی صورت سره دعأکول مستحب ده که مکروه؟
  5. په فاتحه خوانۍ کې د سورة لوستل جايز دي؟
  6. ( ځنې خلق ) مړي سره په کټ کې قرآن شريف کيدي اوهديرې ته يې وړي داڅنګه دي ؟
  7. The Comprehensive Library المكتبة الشاملة طرېقه : ېو انځورېز لیکنه
  8. آيا خينه ( د ښځې خور ) سره سفر کول رواه دي ؟
  9. آيا موسيقی رښتيا هم دبشر دروح غذا ده ؟
  10. آيا په آزموينه کې نقل کول په خاصه توګه د انګليسي په مضمون کې چې زده کونکي ته هيڅ ګټه نه لري جايز دی ؟
  11. آيا په روژه کې له خپلې ښځې څخه مچې اخستلى شم ؟
  12. آيا په کور کې د سپي ساتل جايز دي ؟
  13. آیا د جادو یا د تعویض او یا کومه بلی لاری د یو چا په واده یا نکاه کی خنډ پیداکیدای شی
  14. آیا د جماع (کورواله ) د پاره کوم مستحب وخت شته ؟
  15. آیا د وېښتانو کرل او د مخ سرجري روا ده ؟
  16. آیا د پیغمبرانو (ص) د ژوند قصه په فلمونو کی انځورول جواز لری؟
  17. آیا د کافر غیبت روا دی او بل که د یو چا نوم وانه خیستل شی او غیبت یی وشی آیا دا هم په غیبت کښي راځی ؟
  18. آیا په شریعت کی د همبستر کیدا لپاره کوم ځانګړی وخت،اندازه،حد،…. ټاکل شوی او که څنګه…….؟
  19. آیا ښځې ته جايزه ده چې نارينه خياط ته د ګنډلو جامې يوسي ؟
  20. اته ۸ رکعته تراوېح کول صحیح دي او کنه؟
  21. اخبارونو ، اونیزو، مجلو اونورو مطبوعاتو وارترمخه پیسي ورکول
  22. استعمال برس دندان بجاي مسواك
  23. استمناء (موټک ) څه حکم لري او په دې اړه ځوان نسل ته څو خبرې
  24. اسلام ته د غير مسلمو د دعوت طريقه
  25. اسلامی امت د بی شرمه اوفاحشی موسيقی په طوفان کی
  26. اسلامی سافٹ وير 2012 {2}چه ډېر ېو عجیبه سافټ وېر دې دونلوډ او معلوماتو لپاره لاندې کلیک کړې
  27. اعلان كردن چنده يعنى خواست در مساجد
  28. الشیخ امیرحسین باچا حرام مال اودهوکه
  29. الشیخ امیرحسین باچا زنانوته بیان
  30. الشیخ سید عبد السلام رستمی پشتو بیان موضوع : عقيدة التوحيد والرد على الشبهات الشركية
  31. الشیخ عبدالسلام: لفظي ترجمه{18}پاره
  32. الشیخ عبدالسلام: لفظي ترجمه{26}پاره
  33. الشیخ عبدالسلام: لفظي ترجمه{30}پاره
  34. الشیخ غلام الرحمن څه حصه د درس قرآن او څه حصه د درس حدیث
  35. امام په رکوع كې وو چه يوسړى راغى نوهغه تکبير تحريمه سره درکوع ته لاړشي اوکه درکوع تکبير هم ووايي ؟
  36. انزال روکنے کے خطرناک تتائج
  37. اهم ترينه مسئله د توحيد ده
  38. اهم ترينه مسئله د توحيد ده (دوهمه برخه)
  39. اهم ترينه مسئله د توحيد ده (لومړی برخه)
  40. اى علماوؤ تاسو ته وايم
  41. ايا د انټرنټ او يا موبایل له لارې د نامحرم هلک او نامحرمې نجلۍ اړيكې ، محاوره او خبرې اترې روا دې او كه ناروا ؟
  42. ايټم ټيكنالوجي د قران په رڼا كې
  43. ای خورې. ته خو يې يوځل ولوله
  44. ای سيګرټي{} هڅه وکړه چې له دې ناوړه عادت څخه ځان وژغورې
  45. ای ګناهکاره : آيا ته پوهيږې چې ګناه ستا سره څه کوي ؟
  46. بسته كردن ساعت به كدام دست بايد باشد
  47. بند كردن اولاد توسط عمليات جراحي ) نس بندي(
  48. بولنا Hello موبائل پر «
  49. بیرېشه او بی ګیرې هلکانو سره یارانه او دوستانه په شریعت کښی جائز او که نا جائز ېو تفصیلی وضا حت
  50. تاسو خپله هم تر يوه حده کولي شي له ځانه سره مرسته وکړي
  51. تعليم يافته زوی د والدينو لپاره بهترين اشتهار دی
  52. تفهیم القران په پښتو ژبه کښی مکمل شبږ جلده مولانا ابو الاعلی مودودی صاحب
  53. تولو ته سلامونه ډالی کووم. کرانه زما پوشتنه داده چی د اسلام له نظره د جنازی نه بعد دایره شته او کنه ؟
  54. جنازې سره جاى نماز وړل څنګه دي ؟
  55. حسن بصري رح فرمائي: چې په سپي کې لس ښه عادتونه داسي دي
  56. خاوند د خپلې مېرمنې د رضا کولو او خوشالولو له پاره دروغ ويلي شي؟
  57. خاوند د ديرشو {30} کلونو لپاره بندي شو اوښځه صبر نه شي کولاى نونکاح فسخ کيداى شي
  58. خوش آواز قاری په آوازذ کښی آنلائن نورانی قاعدہ زده کړې بغیر دڅه معاوضئ او فیس نه
  59. خپلی ښځی سره د جنسي اړيکو اغیزا د بدن په سلامتيا باندې
  60. خپلې وفات شوې ښځې ته کتل اوغسل ورکول خاوندلپاره جائزدي اوکه نه ؟
  61. د اختر په ورځ زيارت ، فاتحه خاواني او مېلې کول څه حکم لري ؟
  62. د اسلامې تجارت دريم اصل دنرخونوآزاد پريښودل دی
  63. د افغانۍ نوي نوټونه په لوړ قيمت اخيستل څه حکم لري ؟
  64. د امريکايي سندرغاړي د اسلام راوړلو قصه (لومړۍ برخه)
  65. د بدل واده او نکاح { شغار } جايز دي او که نه ?
  66. د بدې يا خطرناکې خاتمې او پايلې اسباب په غور يې تر پايه ولولئ
  67. د تجارت د ترغيب د پاره اعلانات او د سوغاتونو ويشل څه حکم لري ؟
  68. د تخرګو او شرمګا د ويښتانو په اړه پوښتنه
  69. د تعويذ ځړول څه حکم لري ؟
  70. د جماع يا کوروالي په وخت کې يو د بل عورت ته کتل څه حکم لري ؟
  71. د حاجيانو استقبال کول او خلکو ته ډوډې ورکول شرعاً څه حکم لري ؟
  72. د حمل مخنېوئ ، د حمل يا جنين د قتل سزا او نور مهم احکام
  73. د حمل په وخت جماع کول شرعي ممانعت لري او که نه ؟
  74. د حيض په حالت کې د قرآنکريم د تعليم ورکول جايز دي ؟
  75. د خاوند د اجازې بغير آرايشګاه ته تلل
  76. د خاوند په کور کې د چا څخه حجاب کول په کار دي ؟
  77. د خلاصون له پاره دوې جينکۍ ورکوي، دا کار د شرعې ښوونو له مخې روا دي؟
  78. د خوشحالي او استقبال د پاره په غاړه کې ګلان اچول څنګه دي ؟
  79. د داکتر دپاره د انسان د عورت معائنه كول جايز دي ؟
  80. د رسول الله صلی الله علیه وسلم خولي څه راز وه او آيا قراقلي پر سر کول جايز دي ؟
  81. د رهنمای معاملات ( پراپرټي ) واله لپاره د کميشن اخيستل جايز دي ؟
  82. د رکعت نيولو په نيت جومات ته منډې وهل څه حکم لري
  83. د زنا او لواطت د بی شرمه عمل خطرناکی پايلی
  84. د زناکارو د پاره سخته سزا او خطرناکې پايلې
  85. د زيارت کولو طريقه او بل دا چې آيا مړي اوري ؟
  86. د زکات نه ورکوونکو ته ډير سخت دردوونکی غذابونه
  87. د سلمانی د لور سره واده کول جايز دي ؟
  88. د سهار د لمانځه د ترک کولو وعيدونه
  89. د سهار د لمانځه وروسته خوب کول څه حکم لري ؟
  90. د سهار وختي پا څيدو ګټې د اسلام او طب له نظره
  91. د شيخ احمد په نوم خوب او خبر يا وصيت درواغ او ګمراه کونکی دی
  92. د شپې لخوا جارو وهلو او نوکانو پرې کولو کې څه نقصان شته ؟
  93. د طلاق اختيار ولې ښځې ته نه وركوه ښځه بېچاره كه مجبوره شي نو بيا به څه كوي ?
  94. د عشقي فلمونو او ناولونو کتل هم زنا ده
  95. د عقد نکاح (ګوژدې ) وروسته له ميرمنې سره تېلېفوني خبرې جايزې دي ؟
  96. د غير مسلم سره مصافحه يا په لاسونو ستړي مشي کول خه حکم لری? لطفا تفصیلی خواب راکری
  97. د فحشا او بدکارۍ (زنا او لواطت) زيانونه
  98. د فيسبوک ځوانانو ته د اسلامې لارښود څو نصيحتونه
  99. د قرآنکريم په تعليم ،اذان او امامت اجرت اخستل روا دي ؟
  100. د قرباني د څرمنو مصرف يعني د لګښت ځايونه

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ

MrAbohisham's Channel

هډه وال کے ایس ایم ایس اپنے موبائل میں حاصل کرنے کے لئے اپنا نمبر لکھ کرسائن اپ کردیں پھر آپ کے نمبر میں ایک کوڈ آے وہ یہاں لکھ لیں




که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User