Search This Blog

Loading...

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning
There was an error in this gadget

Friday, November 25, 2011

په رحم کې د اولاد يا حمل دمخنيوي شرعي تحقيق



{3}

درود په نبی سلام پر تاسو 
سوال ::: ځینی ګولی شته او یاپیجکاری دی چی په بازاروکی خرڅیژی چی دهغه پواسطه داولاد مخنوی کیژی داداسلام له نظه څنګه دی ایا اسلامی طریقه شته چی داولاد مخنیوی وکړو 
اسلام وایی چی باید یو ماشوم ته تر دوه کاله پوری د مور شیدی ورکړل شی که چیرته دا دوااستعمال نه کړی نو د بل اولاد په پیداکیدو سره دلومړی ماشوم ژوند په خطر کی شو ایا یو اسلامی طریقه شته چی د اولاد مخنوی وکړو :::

{2}
زما سلامونه او نیکی هیلی قبولی کړی.

وروسته له سلامونونه زه یوه پوشتنه لرم که دشریعت په رنا کی راته جواب کړی دستاسی به ډیره مهربانی وی.

خلک غواړی د اولادونو په منځ کی وقفه راولی دا کار د شریعت له نظره چه حکم لری دا کار د دوایی گانو په واسطه یا د بعضی نورو کارونو په واسطه سره کوی ایا دا په شریعت کی جواز لری او که نه که مو مونژ ته مفصلا معلومات راکړ دستاسی به دیره مهربانی وی.

ددی ایمل په جواب کی یی جواب راولیژی او دستاسیپ خپل سایت کی هم نشر شی نو مهربانی به مو وی. په درنښت
سمیع الحق 
کابل 
دیره دیره مننه د هډاوال له ویت پانی څخه
{1}
آیا استفاده  از کاندم (پوقانه) در وقت جماع با همسر حلال است یا حرام؟ یعنی موانع ایجاد کردن برای فرزن آورند و یا تصمیم نداشتن به توافق هر دو جانب همسر و شوهر که تا یک مدت نمیخواهند فرزند بیاورند جائز است یا گناه دارد؟ همچنان حکم استفاده از تابلیت های ضد امیدواری چیست؟  (درويش )
ځواب :
بسم الله الرحمن الرحيم
په رحم کې د اولاد يا حمل دمخنيوي شرعي تحقيق  
د حمل د مخنیوي دوه صورته دي اول صورت يې دادی چه په کومه طريقه مني رحم ته داخل نه شي دهغه د داخليدو مخ ونيول شي ، دوهم صورت يې دادی چې د رحم په منځ د نطفې يا حمل له منځه وړل دي .
لومړی صورت :
دادی چه نفسي خواهش پوره شي خو د منی رحم ته د داخليدو مخ ونيول شي هغه که د کاندم (پوکانه ) يا کومې بلې طريقي سره وي تر څو رحم ته مني داخل نه شي او دحمل مخنيوی وشي .
په عام ډول دې ته عزل ويلای شو دا له پخوا زماني څخه مروج ؤ د نبوت په دورهم ددی مثالونه شته .
عزل کول ځنې علماء جائز بولي او ځنې يې مکروه تحريمي بولي د دواړو قسمو حديثونه شته . لکه حضرت جابر رض روايت کوي : کنا نعزل علی عهد رسول الله صلی الله عليه وسلم والقران يتنزل (مونږ به د رسول الله په زمانه کې عزل کولو او دقرآن نازيليدل جايري وو(بخاري ) .
يو سړي د رسول الله ص نه د عزل اجارت وغوښتلو نو رسول الله ص وفرمايل :
اعزل عنها ان شئت فانه سياتی ما قدره لها (مسلم ،ابوداود) ځه عزل کوه دهغې نه پس يې وفرمايل کوم اولاد چې په مقدر کې وي هغه به کيږي .
بل حديث شريف کې راځې اصحابو کرامو د ويځو په باره کې د حضور صلی الله عليه وسلم نه د عزل اجازت وغوښتلو هغه وفرمايل :
نه داسې کول پکار نه دي ځکه چې تاسې د اولاد نه کيدو د پاره داسې کوی او الله چې د کوم شی د پيدا کول وغواړي هغه به د ستاسې د کار نه بغير هم پیدا کړي .(مسلم باب نکاح )
مفتي اعظم کفايت الله دهلوي رح په اړه ليکي :
د پوکاني استعمال د عزل په وجه مکروه دی او دعزل د پاره د ښځې اجازت ضروری دی ځکه په اولاد کې د ښځې هم حق دی (…….،اماالحرة فلا ينبعی ان يعزل عنها الا با اذن (موطا للامام محمد باب لعزل ۱/۲۴۹ ) .
 دوهم صورت
دوهم صورت په رحم کې دحمل له منځه وړل دی په هره طريقه چې وي .
دحمل لرې کول د ژوندي کيدو او د ژوند د آثارو نه پس حرام دی وجه يې داده چې هر کله چې په حمل کې ژوند راغی نو بيا د رحم په پردو کې ژوند او د ځمکې په مخ ژوند کې کوم فرق نشته .
قوله تعالی : وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم (اسراء 31 )  (د لوږی له ويرې خپل اولاد مه قتلوﺉ مونږ دوی ته هم روزی ورکوو او تاسې ته هم .
فقهاؤ په اتفاق سره داسې صورت حرام بللی دی .
ابن تيميه رح ليکي : اسقاط حمل حرام بااجماع المسلمين من الواد الذی قال الله تعالی فيه وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ ، بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ يعنی حمل لری کول په اجماع د امت سره حرام دی او دا په هغه وژلو کې راځي کوم الله تعالی په اړه فرمايي وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ ، بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ (فتاوی ابن تيميه ج ۴ ص ۲۱۷ ) .
علامه شامی رح ليکي : د څلورو مياشتو مخکې د حمل لری کول مکروه تحريمي دی ( درالمختار ج۵ ص ۲۷۹ )
اسلامې فقه د شامې رح د قول له بيان وروسته ليکي :
پخوانيو فقهاوو د خپلو مشاهداتو او تجربو څخه دا ليکلی ؤ چې ددی مودی وروسته ژوندی کيږي چې د قتل مرادف وي
او دهغه نه مخکې (د څلورو مياشتو ) ژوندی نه وي چې مکروه تحريمي يې بللی دی .
خو اوسنيو تحقيقاتو دا ثابته کړی چې منی کله په رحم کې ځای پر ځای شي له اوله سره د ژوند آثار په کې موجود وي (اسلامې فقه ۸۶۵ ) .
د نوی فقهي مسايلو فتاوی قاضي خان ليکي :
د حمل لری کول د ژوند د آثارو له پيدا کيدو وروسته حرام دی لکن د ژوند د آثارو له پيدا کيدو مخکې هم ناجايز دی ځکه په حمل کې چې تر څو پورې روح نه وي نو هغه د بدن يوه حصه وي څرنګه چې د چا قتل او يا د اندام پريکول حرام دی دا رنګه د خپل جسم څه حصه پريکول هم نا جايز دي .(نقل فې فقه اسلامی ص ۸۶۸ ) .
په دی اړه د مکې مکرمې د علماء کرامو فتاوای :
د اسقاط (د حمل لرې کولو ) حکم :
۱- اصل دادی چې اسقاط حمل يا د حمل لرې کول په مختلفو مراحلو کې جايز نه دی .
۲- په لومړی مرحله کې يعنی لومړنې څلويښت ورځو کې د حمل لري کول جايز نه دي ،مګر د ضرر د دفع د پاره چې د طب متخصصينو هغه تأييد کړي يا د شرعی مصلحت لپاره چې د شريعت علماء يې تأييد کړي
مګر د حمل لرې کول په دې وخت کې د اقتصادي مشکلاتو له وجې يا د ژوند د تکليف ، تعليم او تربيه ، يا په موجود اولاد اکتفا له وجې روا نه دی .
3- د حمل لرې کول چې کله په کلکه وينه او يا د غوښې په ټوټه بدل شي جايز نه دی ،مګر په هغه صورت کې چې يوه باوري طبي کميټه یې تأييد کړي چې د حمل موجوديت د مور د ژوند د پاره خطر وی ، په دې صورت کې يې لرې کول جايز دي مګر بايد ټول وسايل او امکانات د هغه خطر د دفع لپاره وکارول شي که يې ځواب ورنه کړ په آخر کې به د اسقاط حمل اقدام کيږي .
۴- اسقاط وروسته له دريمې مرحلې يعنی د څلورو مياشتو له پوره کيدو نه ورسته جايز نه دی مګر په هغه صورت کې چې د باوري او متخصصو داکترانو يو ډلې له مشوری او تأييد وروسته دا ثابته شي چې د حمل موجوديت د مور د مرګ سبب ګرځي او
دموجوده وسايلو او امکاناتو کارول بې ځوابه شي نو په دې صورت کې بيا جواز لري تر څو د دؤ ضررو څخه لوی ضرر دفع کړ شي .
و بالله التوفيق، و صلي الله علي نبينا محمد و آله و صحبه و سلم.
          اللجنة الدائمة للبحوث العلمية و الافتاء
من كتاب(الفتاوي المتعلقة بالطب…)ص(280)
تحقيق : آن لاين اسلامې لارښود


  1. سوال :- ډیرخلګ په میراث کی خوراولــــورته کـــومه حصــه نه ورکوی
  2. سوال :- ښځو چی په نوکانو رنګونه لګوی ددی عــمل په کولوسره په اوداسه اوغسل کی کوم تغیرراځی اوکه نه ؟
  3. سوال :-بعضـــی خلـــګ پـــه خپـــل مړی پســې دایــصال ثــواب په نـیت اویا دمصیبتوددفع په خاطرختمونه کوی
  4. سوال :-داخترپه ورځــوکی خلــــګ دی مړی دوارث کورته ورځې اوورتـــــه تعزیه کوی
  5. سوال :-ډیری ښځی اوځنی سړی خاوری خوری ایاد کار جائزده اوکه نه ؟
  6. سړی تر څومره مودې پورې د ميرمنې نه جلا مسافرت کولای شي ؟
  7. سګریټ د طب او شریعت له نظره
  8. شهوت پارونکې جامې اغوندې
  9. شيخ الحديث مولانا شیرعلی شاه صاحب خصوصی بیان
  10. شيخ القرآن مولانا گوهر الرحمن کتابونه تفهیم المسائل مکمل شپږ جلده علوم القرآن مکمل دوجلده
  11. شيطان به وتړل شي، خو كه ستا نفس شيطان شي
  12. شيطان څنګه نيکان خلک دوکه کوي (مهم مطلب دی تر آخره يې په پوره حوصله ولولې )
  13. شیخ غلام الرحمن په غږ کې پښتو ترجمه او تفسير
  14. شېخ القران مولانا امیرحسین باچا لفظي ترجمه
  15. شېخ القران مولانا طاهر پنجپیرې صاحب پشتو بیانات
  16. شېخ القران مولانا عطاء الله بند یالوی صاحب پشتو بیانات
  17. شېخ القران مولانا غلام حبیب صاحب پشتو بیانات
  18. شېخ القران مولانا میر سمیع الحق افغانی صاحب پشتو بیانات
  19. شېخ القران مولانا ولی الله کابلګرامی صاحب پشتو بیانات
  20. شېخ حسن جان صاحب پشتو بیانات
  21. طاقتور خلك د زيات طاقت لپاره کوشش کوي او غريب خلك د خپلې روزي لپاره،
  22. قيا م الليل يا تهجد د اشراق لمونځ د څاښت لمونځ فضيلت او اهميت
  23. كه پرتوګ وروسته له كوروالي سمدلاسه وتړل شي نوهغې سره مونځ صحيح دى اوكه نه ؟
  24. كه په روژه كې دسهارلمونځ دپيشمني څخه وروسته لږ وړاندي وكړاى شي نو صحيح دى اوكه نه ؟
  25. كه څوك د مانځه په قعده كښې كله يوه اوكله بله دعاء و وايې داحنافو په نزد خوبه كوم ممانعت نه وي ؟
  26. كه چا حيوان حلال كړ او دهغه په خيټه كى يې مړ بچى و مو ندنو ددغه مړبچى غوښه
  27. كه چرى د ېو سړې زمكه زياته غله اوپيداواركوى نوقربانى پرى لازم ده او که نه ؟
  28. كومې ښځې ته چه په لمبلوسره په غالب ګومان دناروغه كيدوويره وي نوخپل ميړه دجماع كولو نه منع كولى شي اوكه نه ؟
  29. له تكبير تحريمې څخه وروسته دلاسونو زوړندول نشته
  30. له خپلې ښځې سره دنزدېکت٬ جماع٬ آدبونه
  31. له سلام څخه وروسته د امام مخ كوم لوري ته اړول ښه دي ؟
  32. له واده مخکې اووروسته ځینې ستونزی اودحل لارې
  33. له وخت څخه دغوره ګټې اخستلو لارې چارې
  34. له وخته مخکې انزال او معالجه ېې
  35. له کافرڅخه لیک لوست زده کول
  36. لواطت تر زنا لويه ګناه ده
  37. محترم مفتي صاحب ډیرخلګ دمحرم میاشت دغم اوخفګان میاشت ګڼي آیا په شریعت کې هم دامیاشت دغم اوخفګان میاشت ده ؟
  38. مرغان په کور کښی په قفس {پنجرې} کښی ساتل څنګه دی؟
  39. مرګ نه پس ښځه خاوند يو بل ته کتلې شې
  40. مشکل اعراب القران که تاسوته دقرآن ېو آېت کی نحوې اشکال وې نولاندې کلیک کړې
  41. مصافحه يوبل ته لاسونو ورکول د شریعت په رڼا کښی څه حکم لرې تفصیلی جواب راکړې ؟
  42. معانقه [يوبل ته ورغاړې وتل ] د شریعت په رڼا کښی څه حکم لرې تفصیلی جواب راکړې ؟
  43. معانقه يوبل ته ورغاړې وتل هم په اسلام كې د ملاقات د ادابو څخه ده
  44. موږ د پنځلسو افغانيو مڼې ناليدلې نه اخلو.خو د ژوند دا اوږد تړون
  45. نجلۍ ته له خپل ملګري سره نکاح روا ده که ناروا؟
  46. نطفه اخلی او د ښخی د اولاد په ځای کی یی د پیجکاری له لاری داخلوی
  47. نه تعصوبي وهابيان منو او نه تعصبي مذهبيان
  48. نو دا به له يو خاوند سره نکاح کوي او که له دوو خاوندانو سره ?
  49. نو نو یو وخت په افغانستان کې .................................... (انځورېز راپور
  50. نومره {پلاټ} کور مارکيټ او دوکان په دې زکات شته او که نه ؟
  51. هره ورځ خپل مخ په آئينه کې كورئ، که مو خپله څيره
  52. هرڅوک چي دغه دعاولولي ، هيڅوک تکليف اوضررورته نشي رسولى
  53. هډوال وېب له طرفه هلک او جینی ته ېو پیغامو
  54. وليمه (د واده خوړه دشريعت له نظره)
  55. ولې زمونږ ټولنه کې ودونه وروسته کېږي؟
  56. ولې په روژه كې خلك ژاړي خو زه نه
  57. وهابيان ښه خلک دی او که څنګه ؟
  58. يا رسول الله يا علی يا خواجه وغيره ويل جايز دی
  59. يا محمد يا رسول الله ويل جايز دي ؟
  60. يو سړي محتلم شو يايې يوې ښځې ته وكتل اومني دخپل ځاى نه په شهوت سره ووتله ،بيايې په خپل ذكر فشار راوړ
  61. يو مجلس كې څوځله پرنجي کوي او د ښځې د پرنجي ځواب او د غيرمسلمان د پرنجي ځواب ورکول لازم دې او که نه ؟
  62. يو ځوان بايد څه وخت واده وکړي؟
  63. يوسړى چه اودس لري اونظر يي په يوه ښځې باندې پريوځي نودهغه اودس ماتيږي اوكه نه ؟
  64. ټول ملګرې دې خبر وې او نورو ته دې هم دا خبر وه رسوې هسې نه چه بزار یا هوټل او انتظار ګاه کی او یاهم یو بل ځای کی
  65. پتلون یانوري تنګي جامي په تن کول دشریعت له نظره جواز لري اوکنه؟
  66. پخلي کې استعمال شوي غوړي د بيا ګرمولو لپاره زهرجن کېږي
  67. په اسلام کي د قرباني څه اهميت، مقام او درجه ده؟ ددي متعلق مسئلي واضحه کړئ. ځواب :
  68. په اوسني عصرکې نارینه اومیرمنې په خاص ډول داسي ساعتونه چې دسرو یاسپینوزرو څخه جوړوي په لاس کوي څه حکم لرې؟
  69. په تصوير لرونکی جامه کې لمونځ صحي کيږي او که نه ؟
  70. په جنت کې به سړی له خپلو والدينو ،اولاد او ښځې سره يو ځای وي ؟
  71. په جنت کې به میرمن دکوم خاوندسره وي ؟
  72. په حمام يا تشناب کې اذکار ويل جايز دي او که نه ؟
  73. په داسې اتاق {کمره او کوټه} کې لمونځ کول چې هلته تصويرونه وي
  74. په دنيا پسې منډې وهونکی به سرګردانه او پريشانه وي
  75. په دنيا کې لويه کاميابي له ناکاميو نه وروسته حاصليږي
  76. په رحم کې د اولاد يا حمل دمخنيوي شرعي تحقيق
  77. په زخم زوركولوله كبله چه كوم مواد راووځي په هغه سره اودس ماتيږي اوكه نه ؟
  78. په شريكه قربانى كښے دټولوشركاؤنيت اوقصددثواب شرط دے
  79. په طلوع تلویزیون کی یوه خپرونه ده چی 20 نفره به کی اشتراک کوی
  80. په عدت کې له يوه څخه وروسته حامله شوه نوعدت څنګه تيرکړي ؟
  81. په غائبانه توګه د جنازې لمونځ جايز دی او که نه ؟
  82. په قبرونوپردی اوپوښونواچول څه حـــکم لری حالنـــــکه په ډیـــــرو پوښوډیرقـــرانی ســـورتونه لیکلی وی
  83. په قسط باندې خرچول او اخيستل د اسلام له مخې څه حکم لري؟
  84. په كوټ اوپتلون كښې مونځ كيږي اوكه نه؟
  85. په كټ باندې مونځ كول صحيح دي
  86. په لباس کښي دزیب او زینت ترڅنګ دپردې خیال ساتل لازمي دی
  87. په لمانځه کې د پښو تر مينځ فاصله بايد څومره وي ؟
  88. په لمانځه کې څنګه له شيطاني وسوسو ځان بچ کړم ؟
  89. په لمانځه کې کوم ځای ته وکتل شي او د څه شي تصور کول پکار دی ؟
  90. په مذي باندې په ككړو جاموكې مونځ كول صحيح دى اوكه نه ؟
  91. په نني عصر کې دمسواک په ځای ټوتهـ پیسټ اوبرش ډیرزیات استعمالیږي په دې باندې اجر اوثواب میلاوېږې او که نه ؟
  92. په وړينو كاليوباندې ګنده ګې ا وچه شي اوپه خپله ورژيږي بغير له پاكولو نه مونځ روا دى اوكه نه ؟
  93. پوښتنه دسختې يخنۍ اوتبې په سبب سره تيمم روا دى اوكه نه ؟
  94. پوښتنه : د مېرمنو {ښځو} له پاره په تبليغي جوماتونو کې وتل څه حکم لري؟
  95. پوښتنه : دمسواك اندازه څومره ده ؟
  96. پوښتنه ده نامه نه لاندې ویښته که چیرې پرې دوا استعمال شی { سپرې } نو په اسلام کې څه حکم لرې ؟
  97. پوښتنه: ايا ښځو ته هم د سړيو په شان د مسواک کارول سنت دي؟
  98. پوښتنه: آیا په اسلام کښی شاعری جائز ده؟
  99. پوښتنه: ايا د خاوندانو له پاره روا ده، چې خپلې مېرمنې ته د پرديو خلکو د ليدلو اجازه ورکړي؟
  100. پوښتنه: خاوند کوم مهال خپله ښځه وهلي شي، که کوم خاوند پرته له هغو لاملونو ښځه ووهې ګنهګاردي او که نه؟
 

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ

MrAbohisham's Channel

هډه وال کے ایس ایم ایس اپنے موبائل میں حاصل کرنے کے لئے اپنا نمبر لکھ کرسائن اپ کردیں پھر آپ کے نمبر میں ایک کوڈ آے وہ یہاں لکھ لیں




که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User