خواب كردن در مساجد
درعصرحاضردرشهرهاي
كلان مساجدراعوض مسافرخان استعمال ميكند
كه اين عمل مكروه است وبه احترام مسجد تطبق نميكند فقهادنوشته كرده.
ويكره فى المسجد اكل
و نوم الاللمعتكف والكلام المباح فيده فى الظهيرية بان يجلس لاجله لكن فى النهر
الا طلاق اوجهُ)۳(
|
خوراك
كردن ونوشيدن درمسجد بيدون از معتكف مكروه است ونيز سخن هاي مباح ودرفتاوى
ظهيريه اين را مقيد كرده به اينكه صرف بخاطر اين مقصد درمسجد ميشيندليكن در كتاب
النهر آمداست .
|
كه صحيح زياد اين است كه
سخن مطلق مكروه است حضرت عمر رض كسا نيكه در مسجد ميخوابيد زجر ومتهديد ميكرد وجهش
به خاطر اشكار است كه اين خلاف مقصودمساجد است)۱(.
وجه ديگر اينست در صورت استراحت اكثر يت سخن هاي
بيهوده از دهن خارج ميشود كه در مساجد مناسب نيست طوريكه بخاطراين قسم صحبت هاي
دنيوي حضرت عمررض متصل مسجد صوف راجور كرده
ونام اش بطيحا بوده)۲(
وجه
سوم اين است كه در مسا جد بيدون ضرورت به ماندن بوي هاي بدبوي ضرورت پيدا ميشود كه
در مسجد چنين عمل كردن مكروه است وجه چهارم اين است كه در مسجد جنوب شدن نيز ممكن است از اين علاوه
همراهي اين قدر وعزت مسجد در دل كم ميشود
البت اگر از جهت ضرورت ديني در مسجد استراحت وخابيده شود باك ندارد طوريكه در سفر
هاي اجتماعات ديني وتبليغي اين ضرورت پيداميشود مثال اش اين است كه بعض از وفدهاى
نبي كريم رص در مسجد نبوي مهمان واينتظار كرده بود از هم بهتر اين است كه در وقت
دخول مسجد نيت اعتكاف كرده شود
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.