Search This Blog

Loading...

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning
There was an error in this gadget

Tuesday, November 1, 2011

دتراويحومسائل

 

دتراويحومسائل

(۱) مسئله :تراويح سنت موكددے دسړواوزنانه دپاره،قال العلامة ابن عابدينF  التروايح سنة مؤكدة للرجال والنساء (الرد) (البحر)
(۲) مسئله : وخت دتراويحوپس دماسختن نه دسحر ختلو پورى دے دوترونه مخكښے اوروستودواړه كيږى،
وقتها مابعدالعشآء الي طلوع الفجرقبل الوتروبعدة في الاصح (الرد) (البحر)
(۳) مسئله : كه ديوكس نه څه ركعتونه دتراويحولاړشى اوامام دوترونيت وتړلونه دابه ورسره وتروكړى دغه فوت شوى ركعتونه به پس دوترونه اداكړى (رد)
فلوفاته بعضها وقام الامام الي الوتراوترمعه ثم صلي مافاته (رد)
(۴) مسئله: مطلق نيت په نفلواوسنتوكښے كافى دے دسنت اونفل ويل ضرورى نه دے ،تكفي مطلق النية في السنن والنوفل (الرد).
(۵) مسئله :كه دتروايح په اول كښے نيت دتروايح وكړوداكافى دے اودهردووياڅلوروركعتونودپاره نوى نيت دتراويح ته ضرورت نشته، ان نوي التراويح كلها فلاحاجة الي تجديد النيت لكل شفع (الرد)
(۶) مسئله : كه تراويح قضاشى نوبيائى قضانشته (ولاتفضي اذافاتت اصلاً (تنويرالابصار)
(۷) مسئله :جمع په تراويح كښے سنت كفايه ده.( والجماعة فيهاسنت على الكفاية ( البحر) الرد).
(۸) مسئله : كه ټولوپريښوده جمع دتراويحونوټول ګنهګاردے، لوتركها الكل اساء وا(الرد).
(۹) كه ټولوپه جمع تراويح په كورونوكښے كولᄀ اوپه جمات كښے نه كولى نوټول ګنهګاردے.
ولواقاموجماعة في بيوتهم ولم تقم في المسجداثم الكل (الرد).
(۱۰) مسئله : تراويح شل ركعتونه دے داقول دجمهوروعلماء دے دمشرق نه واخله ترمغربه پورى دامت پرى عمل شروع دے،
 وهي عشرون ركعة وهوقول الجمهوروعليه عمل الناس شرقاً وغرباً( الرد) ( البحر).
(۱۱) مسئله : كه امام ډيرركعتونه په يوسلام اوكړۀخوپه دويم ركعت نه روستوپه تشهدكښے ناست نه وه نومونځ يى نه دے فاسداودوه ركعتونه اداشو.
ولوصلي الامام بتسليمة واحدة ولم يقعدفي الثانية فاظهرالروايتين عن ابي حنفيةF وابي يوسف عدم الفساد وتنوب عن واحدة وهوالصحيح وعليه الفتويٰ ( البحر، ج۲،ص۹۷).
(۱۲) مسئله : كه يوسړى ډيرركعتونه وكړه خوپه دويم ركعات يې قعده كړى وه نودغه ركعتونه يې اداشول.
ولوقعدعلي راس الركعتين فاالصحيح انه يجوزعن تسليمتين وهوقول العامة . (البحر،ج۲،ص ۶۷)
(۱۳) مسئله : كه يوسړى ټولى تراويح په يوسلام وكړى اوپه پردووركعتونويې قاعده كړى وه نوجائزدے ټولى اداشولى اوكه قصداً يوسړى داكاروكړونومكروه دے.
 وفي المحيط لوصلي التراويح كلهابتسليمة واحدة وقدقعدعلي راس كل ركعتين فالاصح انه يجوزعن الكل والصحيح انه لوتعمدذالك يكره.(البحرج۲،ص۶۷)
(۱۴) مسئله : څرنګه چه څلوركعته مونځه په يوسلام سړى كولى شى دارنګه پدے مسئله چه سړى ډيرركعتونه شروع كړل مګرپه اخركښے كيناستلونودوه ركعتونه يې اداكيږى يعنى اوله قاعده يې ونه كړه،
فلولم يقعدالافي اخرهايجزئه عن تسليمة واحدة فيمالوصلي اربعاً بتسليمة واحدفكذالك هنا(البحر،ج۲،ص ۶۷).
(۱۵) مسئله : دجمع كولوپه كوركښے جدافضليت دے اوپه جمات كښے جدافضليت دے نوكه سړى كوركښے جمع وكړه نودجمات فضليت ترى فوت شوى خودكوردجمعى فضليت ورته ملاوشو.
والصحيح ان للجماعة في بيته فضليت وللجماعة في المسجد فضيلته اخرى فهوجاز احدالفضلتين وترك الفضيلة الاخريٰ (البحر،ج۲،ص۶۸).
(۱۶) مسئله : كه دوه امامان يوترويحه اداكړى يعنى يوامام دوه ركعته وكړى اوبل دوه ركعته وكړى نوداجائزده ليكن مستحب داده چه امام به پوره ترويحه اداكوى، اذاصلىٰ الترويحة الواحدة امامان كل امام ركعتين الصحيح انه لايستحب ولكن كل ترويحة يؤديها امام واحد( البحر،ج۲،ص ۶۸).
(۱۷) مسئله : كه يوامام په يوجمات كښے شل ركعته وكړل اوبيابل جمات كښے نوروله شل ركعته اداكوى نودانه ده جائز.
امام يصلي التراويح في مسجدين كل مسجدعلي وجه الكمال لايجوز( البحر،ج۲،ص ۶۸).
(۱۸) مسئله : كه يوانسان په امام پسى اقتداء په تراويح كښے وكړه اودے مقتدے مخكښے مونځ كړى هم دے نوڅه باك نشته جائزدے.
ولواقتدي اباالامام في التروايح وهوقدصلي مرة لاباس به (البحر،ج۲، ص ۶۸).
(۱۹) كه يوځل چاتراويح اداكړى اودوباره بيااداكوى نوجدا جدا به يې كوى يعنى بغيرجماعت نه
ولوصلوا التراويح ثم ارادوان يصلو اثانيا يصلون فراديٰ ( البحر،ج۲، ص ۶۸).

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ

MrAbohisham's Channel

هډه وال کے ایس ایم ایس اپنے موبائل میں حاصل کرنے کے لئے اپنا نمبر لکھ کرسائن اپ کردیں پھر آپ کے نمبر میں ایک کوڈ آے وہ یہاں لکھ لیں




که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User