مسائل دختم قرآن په تروايح کښی
[۱] په رمضان المبارك كښے په تراويح كښے يوځل
ختم قرآن سنت دے اودوه ځله فضليت دے اودريم كرتى افضل دے ډيرغوره دے.
والجمهورعلي ان السنة الختم مرةً ومرتين فضليته
وثلاث مرات في كل عشرافضل (البحر،ج۲،ص ۶۹).
فائده[۲] ټول عددركعتونوپه ټوله مياشت كښے
۶۰۰ ركعته اوټول اياتونه دقرآن ۶۰۰۰ زره دے.
جميع عددالركعات في جميع الشهرستمائة ركعة وجميع
ايات القرآن ستة الاف (البحر،ج۲،ص۶۹).
منكرات التراويح
داسې قرات چه ديولفظ دبل نه امتيازنه كيږى
(۲) چه ركوع اوسجده په ارام سره نه وى (۳) چه قومه په ارام سره نه وى (۴) دسجدوپه
مينځ كښے ارام نه كول (۵) دارنګه ثناپريخودل (۶)تعوذپريخودل(۷) تسميه پريخودل په
اول دے شفعى كښے(۸) اوددووترويحو په مينځ كښے ارام پريخودل.
السجدتين مع اشتمالهاعلي ترك
الثناء والتعوذوالبسلمة في اول كل شفع وترك الاستراحة فيمابين كل ترويحتين
(البحر،ج۲،ص ۶۹)
افضل داده چه سړى
ددواړوترويحوپه قرآت كښے برابروالى وكړى كه بعض كښے دقرائت زيات والى وكړه هم جواز
لرى كه دويم ركعت كښے ئى قرائت زيات كړوداول ركعت نه نوداغيرمستحب دے.
كله چه امام په ترويحه كښے دتشهدنه فارغ
شونوكه په مقتديانوبوج نه راتلونودعاګانى ورسره ويلى شي اوكه بوج پرى راتلونوپه
تشهداودرودويلودے اكتفاء اوكړى.
(۴)
الافضل التعديل في القرآة بين التسلميات.(۵) فان فضل البعض علي البعض لاباس به
اماالتسليمة الواحدة. (۶) فان فضل الاوليٰ علي الثانية فعل الخلاف في الفرض الامام
اذافرغ من التشهدفي التراويح ان علم ان الزيادة علي قدرالتشهدلاتثقل ياتي بالدعوات
وان علم انها تثقل يقتصرعلي االصلوة.(البحر ،ج۲،ص ۶۹).(۹) چه دپنځه سلام
نه بعداستراحت وكړى اوپرڅلورركعات بعديې نه كوى دامكروه دے.
وفي الكافي والاستراحة علي خمس تسليمات تكره
عندالجمهور. (۱۰) ويعرف من هذا كراهة ترك الاستراحة مقدارترويحة علي راس سائر
الاشفاع كماهوشان اكثرائمة اهل زماننافي البلادالشامية والمصريه بطريق الاوليٰ (
البحر،ج۲،ص ۶۹).
ددووترويحوپه مابين كښے جلسه دامستحب ده. (البحر
،ج۲ ،ص ۶۹).
دترويحه په مينځ كښے جلوس كښے دسړى اختياردے
كه تسبيحات لولى اوكه قران لولى اوكه څلورركعات كوى اوكه ځانله ځانله خاموش كينى.
قالوانهم مخيرون في حالة الجلوس ان شاء
واسبحواوان شاؤواقرؤوا القرآن وان شاء واصلواربع ركعات فراديٰ وان شاء قصدواساكتين
(البحر،ج۲،ص ۶۹).
(۱۳) دامكروه دے چه
مقتديان ناست وى خوچه امام كله ركوع له ځي نومقتديان فوراً نيت وتړى اوركوع له
ورسره لاړشي په ديكښے يوخپله سستى ښكاره كول دے اودمنافقانوسره مشابهت دے.
ويكره للمقدي ان يقعدفي التراويح فاذاارادالامام
ان يركع يقوم لان فيه اظهارالتكاسل في الصلوة والتشبه بالمنافقين قال اللّٰه تعاليٰ
واذاقامواالي الصلوة قاموكساليٰ. ( البحر،ج۲،ص ۶۹).
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.