د قربانۍ احکام او مسايل
د اضحيه تعريف:
اضحيه د لوى اختر په ورځو كې د ثواب په نيت د حيوان حلالولو ته ويل كيږي.
قرباني په مسلمانانو باندې د هجرت په دوهم كال واجب شوې ده.
قرباني په مسلمانانو باندې د هجرت په دوهم كال واجب شوې ده.
د قربانۍ كولو شرعي حكم:
په حنفي مذهب كې قرباني كول په غنيانو واجب دى.
په حنفي مذهب كې قرباني كول په غنيانو واجب دى.
د قرباني ډولونه:
قرباني په دوه ډوله ده: 1_ واجب. 2_ مستحب:
قرباني كوم وخت واجب وي؟
1_ كله چې يو مسلمان په ځان باندې قرباني كول نذر كړي ورباندې واجبيږي كه څه هم فقير وي.
2_ كه چېرته يو فقير سړي قرباني لپاره حيوان واخيست بيا ورباندې واجب ګرځي او لازم ده چې هغه حيوان قرباني كړي.
3_ د پيغمبر صلى الله عليه وسلم د امت په غنيانو باندې په اختر كې د الله پاك د پيروزينې”مننې په منظور او د ابراهيم عليه السلام د يادګار په خاطر واجب دى.
1_ كله چې يو مسلمان په ځان باندې قرباني كول نذر كړي ورباندې واجبيږي كه څه هم فقير وي.
2_ كه چېرته يو فقير سړي قرباني لپاره حيوان واخيست بيا ورباندې واجب ګرځي او لازم ده چې هغه حيوان قرباني كړي.
3_ د پيغمبر صلى الله عليه وسلم د امت په غنيانو باندې په اختر كې د الله پاك د پيروزينې”مننې په منظور او د ابراهيم عليه السلام د يادګار په خاطر واجب دى.
قرباني كوم وخت مستحب ده؟
د مسافر او هغه فقير چې نذر يې نه وي منلى قرباني مستحب ده.
د مسافر او هغه فقير چې نذر يې نه وي منلى قرباني مستحب ده.
د قربانۍ د وجوب شرط:
د قربانۍ لپاره شتمني په دومره اندازه شرط ده چې دوه سوه شرعي روپۍ ولري ( د دوه سوه شرعي روپو وزن 595 ګرامه سپين زر كيږي) او د ضروري حاجتونو لپاره يې په كار نه وي.
يعنى په اوس وخت كې چې د (595) ګرامو سپينو زرو قيمت د ضروري حاجتونو څخه زيات ولري قرباني ورباندې واجب ده.
د قربانۍ لپاره شتمني په دومره اندازه شرط ده چې دوه سوه شرعي روپۍ ولري ( د دوه سوه شرعي روپو وزن 595 ګرامه سپين زر كيږي) او د ضروري حاجتونو لپاره يې په كار نه وي.
يعنى په اوس وخت كې چې د (595) ګرامو سپينو زرو قيمت د ضروري حاجتونو څخه زيات ولري قرباني ورباندې واجب ده.
مسائل:
1_ كه چېرته د قرباني په حيوان كې د يوه كس د
غوښې اراده وي د ټولو قرباني نه كيږي. كه چاته ښكاره شوه چې دا سړى د غوښې
لپاره قرباني كوي نو هغه سره دې قرباني نه كوي او نور خو د پټو زړونو مالك
الله پاك دى خو په كار ده چې د نيكو خلكو سره په قرباني كې شريك شي او
يايې ځانته وكړي.
2_ هغه څوك چې په ښارونو كې اوسي( په داسې
ځاى كې اوسي چې د اختر لمونځ پكې ادا كيږي) د لمانځه څخه به وروسته حلاله
كوي او كه د كوم عذر په اساس لمونځ ونه شو نو د لمر ختلو وروسته به دومره
ځنډ كوي چې د اختر لمونځ پكې وكړل شي بيا به حلاله كوي.
3_ لرې پرتو سيمو خلك( چيرته چې د اختر لمونځ نه كيږي) د اختر ورځې د سهار وروسته حلاله كولاى شي.
3_ لرې پرتو سيمو خلك( چيرته چې د اختر لمونځ نه كيږي) د اختر ورځې د سهار وروسته حلاله كولاى شي.
4_ كه د قربانۍ حيوان ورك شي او بل واخيستل
شي او بيا لومړى حيوان هم پيدا شي نو غوره داده چې دواړه قرباني كړاى شي
او كه په لومړي يې اكتفاء وكړه هم جواز لري همدغه راز دوهم هم صحيح كيږي چې
قيمت يې د لومړي په اندازه يا د هغې نه زيات وي.
5_ د قربانۍ ورځې درې دي. د اختر ورځ او د هغې وروسته دوه ورځې.
6_ غوره خبره داده چې د ورځې له پلوه حلاله وكړاى شي.
7_ د اختر په اوله شپه او دريمې ورځې وروسته شپه باندې قرباني نه صحيح كيږي.
8_ قرباني كول د اوښانو، غوايانو، ګډانو ، ميښو، او بزو.( كه نر وي او كه ښځه) پرته په نورو حيواناتو نه صحيح كيږي.
10_ هغه حيوان چې غوښه يې ډېره وي د قرباني لپاره غوره دى او كه په غوښه كې برابر و نو هغه غوره دى چې غوښه يې ډېره خوند وره وي. لكه پسه غوره دى د نورو څخه.
11_ غوايى او ميښه چې دوه كلنۍ ته ورسيږي نو قربانۍ ورباندې صحيح ده يعنې په دريم كال ورګډ وي.
12_ اوښ چې پنځه كاله پوره او په شپږم كې داخل شي نو قرباني ورباندې صحيح ده.
13_ پسه چې غوښن او غټ وي شپږ مياشتې چې پوره كړي قرباني ور باندې صحيح كيږي.( يعنى د يو كلن سره يې په رمه كې خاص فرق نه كيږي)
14_ اوزې چې د يو كال شي قرباني ورباندې كيږي.
15_ ګډې او اوزې فقط د يو كس لپاره صحيح كيږي او غوايان، اوښان او ميښې د اوه كسانو لپاره او يا د اوه څخه د لږو لپاره صحيح كيږي.
16_ د قرباني غوره حيوان غوښن سپين ګډ دى.
په لاندې حيواناتو قرباني نه صحيح كيږي:
1_ چې په دواړو يا يوه سترګه ړوند وي.
2_ چې ګوډ وي.
3_ ډېر خوار وي چې د قربانۍ ځاى ته هم نه شي تلاى.
4_ چې غاښونه يې نه وي كه اكثره غاښونه يې وي بيا ورباندې صحيح كيږي.
5_ چې غوږونه يې نه وي كه چيرته واړه واړه غوږونه يې وي بيا هم صحيح كيږي.
6_ چې تيونه يې پريكړل شوي وي.
7_ چې پوزه يې پريكړل شوې وي.
8_ هغه حيوان چې له چټلي پرته بل څه نه خوري.
9_ د دريمې برخې نه زيات غوږ، لكۍ يا ورون يې پريكړل شوى وي.
6_ غوره خبره داده چې د ورځې له پلوه حلاله وكړاى شي.
7_ د اختر په اوله شپه او دريمې ورځې وروسته شپه باندې قرباني نه صحيح كيږي.
8_ قرباني كول د اوښانو، غوايانو، ګډانو ، ميښو، او بزو.( كه نر وي او كه ښځه) پرته په نورو حيواناتو نه صحيح كيږي.
10_ هغه حيوان چې غوښه يې ډېره وي د قرباني لپاره غوره دى او كه په غوښه كې برابر و نو هغه غوره دى چې غوښه يې ډېره خوند وره وي. لكه پسه غوره دى د نورو څخه.
11_ غوايى او ميښه چې دوه كلنۍ ته ورسيږي نو قربانۍ ورباندې صحيح ده يعنې په دريم كال ورګډ وي.
12_ اوښ چې پنځه كاله پوره او په شپږم كې داخل شي نو قرباني ورباندې صحيح ده.
13_ پسه چې غوښن او غټ وي شپږ مياشتې چې پوره كړي قرباني ور باندې صحيح كيږي.( يعنى د يو كلن سره يې په رمه كې خاص فرق نه كيږي)
14_ اوزې چې د يو كال شي قرباني ورباندې كيږي.
15_ ګډې او اوزې فقط د يو كس لپاره صحيح كيږي او غوايان، اوښان او ميښې د اوه كسانو لپاره او يا د اوه څخه د لږو لپاره صحيح كيږي.
16_ د قرباني غوره حيوان غوښن سپين ګډ دى.
په لاندې حيواناتو قرباني نه صحيح كيږي:
1_ چې په دواړو يا يوه سترګه ړوند وي.
2_ چې ګوډ وي.
3_ ډېر خوار وي چې د قربانۍ ځاى ته هم نه شي تلاى.
4_ چې غاښونه يې نه وي كه اكثره غاښونه يې وي بيا ورباندې صحيح كيږي.
5_ چې غوږونه يې نه وي كه چيرته واړه واړه غوږونه يې وي بيا هم صحيح كيږي.
6_ چې تيونه يې پريكړل شوي وي.
7_ چې پوزه يې پريكړل شوې وي.
8_ هغه حيوان چې له چټلي پرته بل څه نه خوري.
9_ د دريمې برخې نه زيات غوږ، لكۍ يا ورون يې پريكړل شوى وي.
يادونه:
په بې ښكر حيوان صحيح كيږي
په خصي حيوان او اينده دواړو صحيح كيږي.
10_ د قربانۍ غوښې: خوراك د قربانۍ كوونكي لپاره حلال دى.
مستحب خبره ده چې غوښه درې برخې شي:
يوه برخه يې د خپل ځان، بله د خپلوانو او دريمه برخه د فقيرانو او مسكينانو.
د قربانۍ پوستكى به د خير په كارونو كې صدقه كوي او د ځان لپاره به يې نه خرڅوي چې پيسې يې په جيب كې واچوي.
د مړي څخه كه وارث يا خپلوان قرباني وكړي نو صحيح ده.
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.