Search This Blog

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning

Sunday, December 25, 2011

دهديري جومات کې دجنازې لمونځ



دهديري جومات کې دجنازې لمونځ 

پو ښتنه :  زمونږ هديره کې يو جومات دى چې دهغه دري محرابونه اودوه منارې دي کرسې څه قدرې اوچته ده صحن يې پوخ دى دختلو لپاره مشرق طرف ته زينې دى کله نه چې دا جومات جوړشوى دى  برابراذان اوجماعت په هغې کې کيږي اودمسئلې نه نا خبرې په وجه مونږه په هغې کې تر ١٣٣٦هـ پورې دجنازې لمونځ  جائز دى که نه ؟
ځوآب :  دذکرشوې نزآع په بآره کې فيصله کن خبره دآده . چې که چيرته ذکرشوي چبوتره کومه کې چې محرابونه وغيره دي دپنځه وخته لمونځه نو جومات سره اداکولو په غرض جوړه کړى شوي اوهمدې لپاره وقف کړى شوي وي نو هغه دفقهاؤ داصطلاح مطآبق مسجد جماعت دى او په مسجد جمات کې عند الحنفيه دجنازې لمونځ مکروهه دى ( کما فى الدرالمختار وکراهة تحريماً وقيل تتريهاً فى مسجد جماعة هو اى الميت فيه وحده اومع القوم واختلف فى الخارجة عن المسجد انما بنى للمکتوبة وتو ابعها الخ لاطلاق حديث ابى داؤد من صلى على ميت فى المسجد فلاصلوة له الخ (1) وفى شامى ) مزيد تفصيل ( لهذافلير اجع ) 
او که چيرته دچبوتره دجنازې دلمونځ په غرض جوړه کړي شوي وي ، نو په هغې کې دجنازې لمونځ بغير کراهته صحيح دي ( کماهو مذکور فى کتب الفقه واما لمتخذ لصلوة جنازة اوعيد فهو مسجد فى جوتز الا قتذاء  حق غيره الخ  (2)
پس لفظ (المتخذ لصلوة الجنازة ) نه دجنازې دلمونځ جواز په دي کې واضع کيږي باقې داخبره چې دچبوتره پنځه وخته لمونځنو لپاره جوړه کړى شوې ده اوکه دجنازې دلمونځ لپاره جوړه شوې ده باني اوواقف دنيت نه اودهغې دزمانې څخه اودهغې نه وروسته دزمانې دتعامل نه معلوميدى شي داخبره په پوره توګه هغه خلک معلومولى شي څوک چې ددې ځاى اوسيدونکي دي دلرې ځاى سړي داخبره متعين کولې نشي هاودومره قدرې ضرورويلى کيدى شي په صورت داشتباه اواحتمال دامرينو احوط داده ) چې دجنازي لمونځ دي په دي کې اونه کړي شې ولې چې په کولو کې احمتال د کراهت مذکور ه اوعيد مذکور فى الحديث دى او په نه کولو کې څه حرج اوانديښنه نشته بلکې په دې کې دشبهاتو نه ځان ساتل دي کوم چې په احاديثو کې مامور به دى.


(1)  الدرالمختارعلى هامش ردالمحتارباب صلاة الجنائزج١ص ٨٢٧. ط.س.ج٢ص ٢٢٤ . ١٢ .
(2)  ايضا باب مايفسد الصلوة مطلب في احکام المسجدج١ص ٦١٥ .ط.س. ج١ص

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User