Search This Blog

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning

Tuesday, November 1, 2011

د قربانی ېو اهمه مسئله



بعض خلق علاقو كښے داسے كوى چه ديوسړى په ملكيت دكورساتلے څاروے وى (ثالث) دريم ګړى يې قيمت كړى بياپكښے دكورمالك پخپله هم شريك شى داجائـزده په ديكښے څه قسم حرج بدے نشته بعض علماء ديته جائزنه وايې . ددوى په استدلال كښے دكتاب البيوع يوه قاعده كليه ده چه كله پۀ بيع كښے احدالمتعاقدين ته اويامبيع ته چه كله اهل استحقاق نه وى فائده وى نوهغه فاسدده اودلته هم مالك ته فائده ده اومالك كله شرط هم لګوى چه ماپكښے شريك كړئ ورنه بيائى خرڅوم اوبيع په شروط فاسده سره فاسدكيږى لكن

  جواب دادے 

چه دلته پدے بيع كښے احدالمتعاقدين يامبيع ته هيڅ فائده نشته. دبائع دملكيت نه څاروے اوزى اودمشترى دملكيت نه روپى اوزى اوڅاروے ذبح كولے شى بلكه بائع دروپويعنے قيمت نه خپله حصه پسے داخستونكونه كمے واخلى اوشرط نه لګوى چه ماپكښے شريك كړى اودقيمت مقرركول هم ثالث كوى فقهاء كرام رحمهم الله تصريح كوى چه كه يوسړى څاروے په نيت دقربانى سره ځان لره واخستواوبيايې په كښے نورشريك كړل استحساناجائزدے البته نيت دشركت دمخكښے نه بهتردے لكه علامه شامى ابن عابدينF فرمائى.
(۱) وصح اشتراك ستة في بدنة شريت لاضحية اي ان نوي وقت الشرآء الاشتراك صح استحساناً والا لا وذااي ولاشتراك قبل الشرآء احب (در)وفي الهداية والاحسن ان يفعل ذلك قبل الشرآء ليكون ابعدعن الخلاف وعن صورة الرجوع في القربة.( ردالمحتار / ج ۶/ ۳۱۷) اوكه مخكښے نه ئى نيت دشركت كړى وه بياپكښے هيڅ اشكال نشته ځكه ددغه عبارت نه وروستوفرمائى.
(۲) وان نوى ان يشرك فيهاستة اجزآته لانه مااوجب الكل علي نفسه بالشرآء (ردالمحتار،ج۶،ص ۳۱۷)
(۳) رجل اشترى بقرة للاضحية عن نفسه ثم اشترك فيهاستة ذكرنا انه يجزيهم استحسانا فان فعل ذاك قبل الشرآء كان احسن في مناسك الاصل لايسعه ان يشركهم بعدالشرآء الاان يريدعند الشرآء ان يشركهم فيهافلاباس الخ، ولولم ينوعندالشرآء ان يشركهم ثم اشركهم فقدكرهه ابوحنفيةF (قاضيخان،ج۳، ص ۳۵۲) ( البدائع،ج۵،ص ۷۲)
ولواشترىٰ بقرة يريدان يضحي بهاثم اشرك فيها ستة يكره ويجزيهم لانه بمنزلة سبع شياه حكماالاان يريدحين اشترهٰا ان يشركهم فيها فلايكره وان فعل ذلك قبل ذلك كان احسن.
(الهندية ،ج۵،ص ۳۰۴)اشترى لهابقرة ثم اشرك ستا جازا ستحساناً( البزازيه، ج ۶، ۲۹۰)
پۀ اخستلى شوى څاروي كښے دشريك كول حاصل دادے
 (۱) نيت الاشتراك عندالشرآء بالاتفاق جائزدے بلكه داافضل اواحسن دي.
(۲) نيت عندالشرآء لنفسه ثم الاشتراك داجائزدے استحسانا لاقياساً.
(۳) عدم النية عندالشرآء في الاضحية لنفسه ولاشراك ثم الاشتراك، لغيرداهم جائزده، فان لم يكن له نية عندالشرآء ولكن يوجبها حتي شرك الستة جاز.( ردالمحتار ،ج۶، ص۳۱۷)
(۴) جائز مع الكراهة ده اودامنافي دصحت دقرباني نه ده فقدكرهه ( ابوحنيفةF ردالمحتار، ج۶ ، ص ۳۱۷).
علاوه ددينه فقهاء تصريح كوى چه دكورساتلے شوى په نيت دقربانئ  سره نه متعين كيږى برابره خبره ده كه مالك فقيروى اوكه غنى وى لكه مسئله[۴۹] او[۵۱] كښے دفتاوى والوجيه اوبدائع حواله تيرشويده دابدائع عبارت دادے.
ولوكان في ملك انسان شاة فنوي ان يضحي بهااواشترى شاة ولو ينو الاضحية وقت الشرآء ثم نوي بعذذلك ان يضحي بهالايجب عليه سوآء كان غنيااوفقيرالان النية لم تقارن الشرآء فلاتعتبر( البدائع، ج۵، ص۶۲).
نوهركله چه په متعين كښے استحساناً جائزكيږى نوپه مملوك شى،كښے چه نه متعين كيږى په طريقه اولىٰ جائزكيږى.
وان كان المشتري غنيالايجب عليه باتفاق الروايات حتي لوباعهاواشترى اخي فاالثانية دون الاولي جازولايجب عليه شئ وان كان المشترى فقيرا(الخ) ومذهب الجمهورانهالاتصيرالا انه يقول علي ان اضحي بهالان نفس النية غير موجبة ( خلاصة الفتاوىٰ ، ج ۲، ص ۳۱۹)
اوكچرى على وجه التسليم اومنم چه داشرط فاسده دے نوبياهم جائز ده ځكه چه شرط فاسده كله متعارف شى نوبيع بشرط المتعارف جائزكيږى
علامه اوتاسىF فرمائى( البيع بشرط متعارف يعني الشرط العرفي عرف البلدة صحيح والشرط معتبري اي وان كان العقدلايقتضيه ولايلايمه وافادت هذه الجملة انه يعتبرالعرف الخاص الحادث قال في ردالمحتار ومقتضي هذه انه لواحدث عرف في شرط غير الشرط في النعل والثوب والقبضها ان يكون معتبراذالم يؤدالي المنازعة ( شرح المجلة،ج۱، ص ۶۴).
علت دفساددعقدنزاع دے اودلته هيڅ نزاع نشته البته كچرى مالك دڅاروے قيمت دخپلى مرضى لګوى اوبغيردخپل شركت نه قطعا څاروى نه خرڅوى نوبياښكاره خبره ده چه بغيردمرضى نه بيع نه تام كيږى بل داچه اسباب دملكيت (ارث ) شرآء هبه تصدق وغيره دے نواشتراك په مملوك اواخستے شوى شى كښے يوشى دے والله اعلم.

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User