نكاح كردن زريعه تيلفون
صرفاً به
تليفون ايجاب وقبول كافي نيست زيراكه مجلس هردو قطعاً مختلف است دوم اينكه
شاهدان سخن فريقين طور مكمل شنيده
نميتواند البته : اين صورت.
ميشود كه
ازيك طرف براي كسي وكيل نكاح جوركرده شود
واين وكيل پيش روي دو شاهدبحيث وكيل فريضه اجاب وقبول را اّنجام دهد
مثلاً
هنده براي زيد به
تليفون بګويد كه من شمارا وكيل اين
سخن را مينمايم كه تو من را به نكاح بګيريد و زيد در پيش
روي دو شاهدبګويد كه شما شاهد باشيد كه من
فلاني دختر فلاني را به نكاح ګرفتيم اين نكاح صحيح شد البته: اين ضرور است
كه شاهدان اين زنانه )هنده( صحيح معرفت داشته باشد طوريكه مينويسد.
امرءت وكلة رجلاً بان يزوجها من نفسه فقال الوكيل اشهدوا اني
قد تزوجت فلانت من نفسي ان لم يعرف
الشهود فلانت لايجوزالنكاح مالم يذكر اسمها واسم ابيها وجدها وان عرفالشهود فلانت وعرفوا انه اراد به تلك
المرات يجوز )خلاصت
الفتاوا(
|
زنيكه مرد را وكيل اين سخن كند كه
وى من را به نكاح ګيرد
پس آن وكيل بګويد
كه شاهد باشيد كه من زنانه فلانى به نكاح ګرفتيم
پس اګر
شاهدان اين زنانه را نمى شناخت اين نګاح
تاوقت صحيح نمى شود كه نام آن زن و اسم پدر و اسم پدر كلان شان نګيرد اګر شاهدان اين زن را مى شناخت كه
همين زن است و اين مرد همين زن را به نكاح ميګيرد
نكاح صحيح ميشود.
|
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.