Search This Blog

Loading...

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته ډېرخوشحال شوم چی تاسی هډاوال ويب ګورۍ الله دی اجرونه درکړي هډاوال ويب پیغام لسانی اوژبنيز او قومي تعصب د بربادۍ لاره ده


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ




اللهم لك الحمد حتى ترضى و لك الحمد إذا رضيت و لك الحمد بعد الرضى



لاندې لینک مو زموږ دفیسبوک پاڼې ته رسولی شي

هډه وال وېب

https://www.facebook.com/hadawal.org


د عربی ژبی زده کړه arabic language learning

https://www.facebook.com/arabic.anguage.learning
There was an error in this gadget

Tuesday, November 1, 2011

مسائل دعيدينو داخترمسائل

 

مسائل دعيدينو داخترمسائل

تاريخ دوجوب داخترونو
داپه اول كال دهجرت باندې واجب شوى دى لكه دابوداؤد مسند روايت نقل كړى دانس= په نقل : قال قدم  رسول اللّٰه3 المدينة ولهم يومان يلعبون فيهما فقال ماهذان اليومان قالوكنانلعب فيهما في الجاهلية فقال رسول اللّٰه3 ان اللّٰه قدابدل لكم بهما خيراً منهما يوم الاضحي ويوم الفطر (البحرالرائق،ج ۲، ص ۱۵۷).
صاحب دقنيه ذكركړيدے چه مونځ داخترونوپه بانډوكښے مكروه دے صلوة العيدتكره كراهة التحريم في الرسائيق روهي السوادكراحتهما الاستيق ستحبات عيد( البحر،ج۲وص ۱۵۸) اواخترپه ورځ څوكارونه مستحب دے (۱) خوراك كول مخكے دصلوة العيد په وړوكښے اختركښے اوپه عيدالاضحىٰ كښے دقربانى پورې خوراك نه كول (۲) غسل كول (۳) مسواك كول (۴) ښى نوى ياپاكښے كپړى اغوستل، وندب يوم الفطر(۱) ان يطعم، (۲)ويغتسل،(۳) ويستاك،(۴) ويتطيب، (۵) ويلبس احسن ثيابه لماروي البخاريF كان عليه السلام لايغدوايوم الفطر حتي ياكل ثمرات وياكلهن وتراً( البحرالرائق ج۲، ص ۱۵۸).
وزادفي الحادي القدسي ان المستحبات، (۱) التزين وان يظهر (۲) فرحاً وبشاشة (۳) ويكثر من الصدقة حسب طاقته وقدرته. وزادفي القنيه: (۴) التختم (۵) والتكبير (۶) وصلوة الغداة في مسجدحيه (۷)والخروج الي المصلي ماشيا (۸) والرجوع في طريق اخر(۹) التهنئة بقوله تقبل الله مناومنكم.
څه مستحبات دادے. (۱) ځان ښائسته كول (۲) خوشحالى اوتازه والى ښكاره كول. (۳) بقدرطاقت صدقه اداكول (۴) ګتمه په لاس كول، لطيفه: ګتمه نه په لاس كوى مګرقاضى اويااحمق كم عقل انسان. (۵) الله اكبرزيات ويل (۶) دسحرمونځ خپله محله كښے اداكول. (۷) پيدل عيدګاه ته تلل. (۸) په بله لارواپس راتلل.(۹) پدے الفاظ مباركے ويل چه تقبل الله مناو منكم. (ردالمحتارج۲،۱۴۹)

سنن دعيدينو

غسل كول اوشړى ته وتل دصلوة عيددپاره اومخكے چه غسل په مستحبات كښے ذكرشول دادوجه داختلاف نه ددے په استحباب اوسنتيت كښے خوصحيح خبره داده چه سنت دے.

واجبات العيد

التوجه الي المصلىٰ يعنى راتګ عيدګاه ته واجب دے مستحب نه دے

ممنوعات

په بانډو كښے داخترومونځ كول مكروه تحريمى دے،اوپه عيدګاه كښے نفل كول داختردمونځ نه مخكے ممنوع دے
اودمونځ نه روستوپه عيدګاه كښے كول صحيح نه دے اوكوركښے جائزدے.
وفي القنية صلوة العيدفي القرى تكره تحريماً(الردج۲،ص۱۶۷).
لاينفل بعدها في مصلاهالانه عليه السلام خرج فصل بهم لم يصل قبلهاولابعدها(الردج۲،ص۱۷۰)
(۱)كله چه اختراوجمعة المبارك جمع شى نوددواړه مونځ لازم دے.
فلواجمتع الجمعة  والعيدلم يلزم الاصلواة ا حدهماهذامذهب غيرناوامامذهبنافلزوم كل واحد منهما.
(۲) مونځ داخترپه مونځ دجنازى مقدم دے اومونځ دجنازى اوخطبه دعيدچه جمع شى نوجنازه مقدمه ده اودماښام سنت اوجنازه چه جمع شى نوجنازه مقدمه ده كه اختراوصلوة الكسوف جمع شى نوجنازه مقدمه ده(الردج۲،ص۱۶۹)
وتقدم صلوتهاعلي صلوة الجنازه اذااتجتمعاوتقدم صلوة الجنازة علي خطبة العيدوعلي سنة المغرب وغيرهاوالعيدعلي الكسوف (الرد ج۱، ص۱۶۹)

طريقه دراګيرولوامام لره په مانځه كښ

(۱)كه يوسړى امام لره پس دتكبيرات نه دقيام په حالت كښے راګىركړوفى الحال به تكبيرات ووائى كه حنفى وودرى به وائى
ا وكه شافعى وونواوۀ.به ووائى.
(۲) كه دسړى داخيال ووچه امام به ركوع كښے راګيرولى شم نوپه ولاړه به تكبيرات ولولى اوبيابه ركوع اوكړى .
(۳) اوكه امام ئى په ركوع كښے راګيرولوغالب ګمان نه وونوبيابه اول ركوع وكړى اوپه روكوع كښے به تكبيرات ولولى دتسبيحاتوپه ځاى.
(۴)كه امام ئى په قومه كښے راګيركړنودلته به تكبيرات نه لولى بلكه كوم ركعات چه ترينه لاړودهغه داداءكولوسره به تكبيرات دركوع نه مخكښے اداءكړى.
(۵) يوه ضرورى مسئله: په عامومونځوكښے تكبيرات دانتقالاتو سنت دے لكن داختردمونځ په دويم ركعت كښے دركوع تكبيروئيل واجب دے.
(۱)    لوادرك المؤتم الامام في القيام بعدماكبركبرفي الحال برأي نفسه     ولوكان اما مه شافعيا كبر سبعا.
(۲) امالوادركه في الركوع فان غلب علي ظنه ادراكه في الركوع.
(۳) كبرقائمابرأى نفسه ثم ركع والاركع وكبرفي الركوع.
(۴) ولوادركه في قيام الركوع (يعني في القومة) لايقضيهافيه لانه يقضي الركعة مع تكبيراتها.
(۵)ولوسبق بركعة يقرأثم يكبرلئلايتولي التكبيركلهاعن (الردج۲،ص۱۷۴)

No comments:

Post a Comment

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې


لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ


خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ


طریقه د کمنټ
Name
URL

لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL


اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.



بحث عن:

البرامج التالية لتصفح أفضل

This Programs for better View

لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل معلومات نظراو تجربه شریک کړئ

MrAbohisham's Channel

هډه وال کے ایس ایم ایس اپنے موبائل میں حاصل کرنے کے لئے اپنا نمبر لکھ کرسائن اپ کردیں پھر آپ کے نمبر میں ایک کوڈ آے وہ یہاں لکھ لیں




که غواړۍ چی ستاسو مقالي، شعرونه او پيغامونه په هډاوال ويب کې د پښتو ژبی مينه والوته وړاندی شي نو د بريښنا ليک له لياري ېي مونږ ته راواستوۍ
اوس تاسوعربی: پشتو :اردو:مضمون او لیکنی راستولئی شی

زمونږ د بريښناليک پته په ﻻندی ډول ده:ـ

hadawal.org@gmail.com

Contact Form

Name

Email *

Message *

د هډه وال وېب , میلمانه

Online User