په زیارتودګنبدوجوړولواوکټاری لګولوحکم
سوال :- بعــضی خلــګ قبـــــرونه پــخـــوی اوځــنی ګــــنبدی پــری جـــوړوی اوڅوک کټاری پری لګوی دشریعت له نظره ددی عمل حکم څه ده ؟
ځواب :-دنبی ﷺ دصحح احادیثونه داامرثابت ده چی دقبروتوهـــین مـــکوئ یعنی په قـبرونو کښیناستل هغه پیمالول اودقبروخواته جواب چـــاي کول وغــیره قبرونه دمسلمانانویوه برزخـی رهــایشـــګاه ده دهـــغواحـــترام کول ضروری دی خـوپه داسی طـریقه چی دشریعت نــــه ثابت وی په قبروګنبدی جوړول اودقبرونوپخول اوکټاری وغیره پری لګول داسی اعمال د شریعت نه ثابت ندی لهذادغه اعمال دقـبرونوپه احترام کی داخل ندی په شـــریعت کی دغه اعمال منـــــع ښودل شـــــوی دی دحضـــرت جابر(رض)روایت ده نهی رسول الله ﷺ ان یجصص القـــبروان یبنی علیه وان یقــعدعلیه مسلم ج۱ ص ۳۱۲ منع فرمایـــــلی ده رسول الله ﷺ له پــــخولودقبـــرواولــــه ګنبدی جـــوړولوپـه قبـروبــــاندی اوله کښیناستلوپه قبروباندی
حضرت امام نووی (رح)دذکر شوی حدیث په شرح کی لیکی
والبناءعلیه ان کــــــــــــــان فی ملک البانی فمــــــــکروه وان کان فی مقـبره مسبله فحرام نص علــــــــــــیه الشافـعی (رح) والاصحاب قال الشـــــــافعی فــــــــــــــــی الام ورأیـــــــــــــــت الائمه بـــــمــــکه یــــامـــــــرون بهدم مایبنی ویوایدالهـــــدم قوله ولاقبر اًمشـــــــــــــــــــرفا الاسویته شرح مسلم ج ۱ ص۳۱۲ په قبرباندی عمــــارت جــــوړول که هــــغه ځـای دجــوړونکی په خپل ملـک کی وی نومکروه دی اوکه پــــه عامـــه هـدیره کې وی بیاحرام دی امام شافــعی (رح)اودهغه اصحابوپـدی خبره تصــریــح کړی امــــــام شافعی په کتاب الام کـــــی ویـلی چی مــا لیدل امامان پـه مکه مـکرمه کی چی پــه قبرود جوړوشـویوعمارتوپه ړنـګولویی حکم کاوه اوولاقبراًمشــــرفاً الاسویــــته حدیث ددی خبری تائدکوی
علامه شــامی (رح)لیکی
ًواماالبناءفلم ارمن اختار جوازه ردالمحتارج ۱ ص۶۶۲ کوم چی جوړول دعمارت اوبادی دی په قبر باندی زه ګمان نکوم چی چـادی جوازورکړی وی
علامه سراج الـــدین الحنفی لیکې
ویکره البناعلی القبورسراجیه ص ۲۴ مکروه ده جوړول دابادی په قبـرباندی
حافظ ابن الهمام لیکې
ان النبی ﷺ نهی عن تربیع القبوروتجصیصها فتح القدیرج۴ ص ۴۷۲ منع فرمایلی ده نبی ﷺله څلور کونجه جوړولودقبرونه اوله پخـــــولودقبرونه حضرت ملا علی قاری (رح)لیکی په قبــــــروچی هرڅه جوړشوی وی ړنګول يي واجب دی اګــــرکـه مسجدوی هم مرقات ج۲ ص۳۷۲ حضرت امام محمد(رح) فرمايي چی په قبر باندی دخپـــــلوخــاورنـــه مــــاسواءهیڅ شی اضـافه کول صحح ندی لکه چی هغه لیکی ولانری ان یزادعلی ماخـــــرج منه ونــــکره ان یطـــــــین اوان یجصـص ان النـبی نهـــی عـن تربیع القــــبوروتجصیصــــها قال محـــــــــــــــــمد(رح) به نأخذ وهوقول ابیحنیفه (رح)کتاب الاثارللامام مــحمد ص۹۷-۹۶ موږصحح نه بولوچی زیادت دی وشی په قبر بانـدی ترهغــــــوخاوروچی دقـــــــبرنه راوتلی وی اوموږ مکروه بولوګـــــــــــلول دقبرواوپخول دقبرو ځکه چـی نبــی ﷺ منع فرمایلی له څلورکونجه جــــــوړولودقبرو اوپخلودقبرواوهمدغــه زموږ مـذهب ده اوهمدادامــام ابو حنیــــفه(رح) قـــــــول ده
دذکرشویوعباراتوخلاصه دشوه چی په قبرباندی دخپلوخاوروپرته نورڅه زیادت کول ناجائزدی کــه هغه ګنـــبدی وی اوکـــه کټاری وی اوکــه دهــــغه پخول وی اوداســـی نـــورلــــه دیــــنه عــــلاوه دمـــذهب ټــــولـــوکتـــابولــکه قاضی خان ج۱ ص۹۲ عالمـــګیری ج۱ص۱۷۶ وغــــیره ددی اعـــمالوپه نه جــــواز تصریح کړی بلکی امام احمد(رح)اوامام شـــــــافعی (رح) هم ددی اعــمالو په نه جوازقائل دی لهذا ګنبدی جوړول اوکـــــــټارئ لـــګول وغیره په زیـــارتو بانـــدی مــــکـــروه تحریــمی دی ځـــکه مــــکروه چی مطـــلق ذکرشی دامـــام ابـــوحنـیفه اونوروسلـــفو صالحینوپه نزدورنه مکروه تــــحریمی مـــراددی لکه عـــلامه ابوالمکارم (رح)لیکی المـــــکروه التــــحریم عنــــدالامام یعنـی دمــــکروه نـه مراد په نزددامام ابوحنیفه (رح) حرام دی هــمدارنــــګه تصریح حاشیه تلویح ص۲۷ لــــه امــــام ابوحنیفه اوامام محـمددواړونه نقل کړی چی دمـکروه نه کراهة تـــحریمه مرادده
سوال :- بعــضی خلــګ قبـــــرونه پــخـــوی اوځــنی ګــــنبدی پــری جـــوړوی اوڅوک کټاری پری لګوی دشریعت له نظره ددی عمل حکم څه ده ؟
ځواب :-دنبی ﷺ دصحح احادیثونه داامرثابت ده چی دقبروتوهـــین مـــکوئ یعنی په قـبرونو کښیناستل هغه پیمالول اودقبروخواته جواب چـــاي کول وغــیره قبرونه دمسلمانانویوه برزخـی رهــایشـــګاه ده دهـــغواحـــترام کول ضروری دی خـوپه داسی طـریقه چی دشریعت نــــه ثابت وی په قبروګنبدی جوړول اودقبرونوپخول اوکټاری وغیره پری لګول داسی اعمال د شریعت نه ثابت ندی لهذادغه اعمال دقـبرونوپه احترام کی داخل ندی په شـــریعت کی دغه اعمال منـــــع ښودل شـــــوی دی دحضـــرت جابر(رض)روایت ده نهی رسول الله ﷺ ان یجصص القـــبروان یبنی علیه وان یقــعدعلیه مسلم ج۱ ص ۳۱۲ منع فرمایـــــلی ده رسول الله ﷺ له پــــخولودقبـــرواولــــه ګنبدی جـــوړولوپـه قبـروبــــاندی اوله کښیناستلوپه قبروباندی
حضرت امام نووی (رح)دذکر شوی حدیث په شرح کی لیکی
والبناءعلیه ان کــــــــــــــان فی ملک البانی فمــــــــکروه وان کان فی مقـبره مسبله فحرام نص علــــــــــــیه الشافـعی (رح) والاصحاب قال الشـــــــافعی فــــــــــــــــی الام ورأیـــــــــــــــت الائمه بـــــمــــکه یــــامـــــــرون بهدم مایبنی ویوایدالهـــــدم قوله ولاقبر اًمشـــــــــــــــــــرفا الاسویته شرح مسلم ج ۱ ص۳۱۲ په قبرباندی عمــــارت جــــوړول که هــــغه ځـای دجــوړونکی په خپل ملـک کی وی نومکروه دی اوکه پــــه عامـــه هـدیره کې وی بیاحرام دی امام شافــعی (رح)اودهغه اصحابوپـدی خبره تصــریــح کړی امــــــام شافعی په کتاب الام کـــــی ویـلی چی مــا لیدل امامان پـه مکه مـکرمه کی چی پــه قبرود جوړوشـویوعمارتوپه ړنـګولویی حکم کاوه اوولاقبراًمشــــرفاً الاسویــــته حدیث ددی خبری تائدکوی
علامه شــامی (رح)لیکی
ًواماالبناءفلم ارمن اختار جوازه ردالمحتارج ۱ ص۶۶۲ کوم چی جوړول دعمارت اوبادی دی په قبر باندی زه ګمان نکوم چی چـادی جوازورکړی وی
علامه سراج الـــدین الحنفی لیکې
ویکره البناعلی القبورسراجیه ص ۲۴ مکروه ده جوړول دابادی په قبـرباندی
حافظ ابن الهمام لیکې
ان النبی ﷺ نهی عن تربیع القبوروتجصیصها فتح القدیرج۴ ص ۴۷۲ منع فرمایلی ده نبی ﷺله څلور کونجه جوړولودقبرونه اوله پخـــــولودقبرونه حضرت ملا علی قاری (رح)لیکی په قبــــــروچی هرڅه جوړشوی وی ړنګول يي واجب دی اګــــرکـه مسجدوی هم مرقات ج۲ ص۳۷۲ حضرت امام محمد(رح) فرمايي چی په قبر باندی دخپـــــلوخــاورنـــه مــــاسواءهیڅ شی اضـافه کول صحح ندی لکه چی هغه لیکی ولانری ان یزادعلی ماخـــــرج منه ونــــکره ان یطـــــــین اوان یجصـص ان النـبی نهـــی عـن تربیع القــــبوروتجصیصــــها قال محـــــــــــــــــمد(رح) به نأخذ وهوقول ابیحنیفه (رح)کتاب الاثارللامام مــحمد ص۹۷-۹۶ موږصحح نه بولوچی زیادت دی وشی په قبر بانـدی ترهغــــــوخاوروچی دقـــــــبرنه راوتلی وی اوموږ مکروه بولوګـــــــــــلول دقبرواوپخول دقبرو ځکه چـی نبــی ﷺ منع فرمایلی له څلورکونجه جــــــوړولودقبرو اوپخلودقبرواوهمدغــه زموږ مـذهب ده اوهمدادامــام ابو حنیــــفه(رح) قـــــــول ده
دذکرشویوعباراتوخلاصه دشوه چی په قبرباندی دخپلوخاوروپرته نورڅه زیادت کول ناجائزدی کــه هغه ګنـــبدی وی اوکـــه کټاری وی اوکــه دهــــغه پخول وی اوداســـی نـــورلــــه دیــــنه عــــلاوه دمـــذهب ټــــولـــوکتـــابولــکه قاضی خان ج۱ ص۹۲ عالمـــګیری ج۱ص۱۷۶ وغــــیره ددی اعـــمالوپه نه جــــواز تصریح کړی بلکی امام احمد(رح)اوامام شـــــــافعی (رح) هم ددی اعــمالو په نه جوازقائل دی لهذا ګنبدی جوړول اوکـــــــټارئ لـــګول وغیره په زیـــارتو بانـــدی مــــکـــروه تحریــمی دی ځـــکه مــــکروه چی مطـــلق ذکرشی دامـــام ابـــوحنـیفه اونوروسلـــفو صالحینوپه نزدورنه مکروه تــــحریمی مـــراددی لکه عـــلامه ابوالمکارم (رح)لیکی المـــــکروه التــــحریم عنــــدالامام یعنـی دمــــکروه نـه مراد په نزددامام ابوحنیفه (رح) حرام دی هــمدارنــــګه تصریح حاشیه تلویح ص۲۷ لــــه امــــام ابوحنیفه اوامام محـمددواړونه نقل کړی چی دمـکروه نه کراهة تـــحریمه مرادده
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.