وما من كـاتب إلا ويفنى ==ويبقي الدهـر ما كتبت يـــداه
فلا تكتب بخطك غير شيء== يسرك في القيامة أن تراه
{2}
سلامونه احترامات ومنی ام بعد یوکس چی قران اومذهب دوارو ته داسی ووایی چی غین پکی ووهم دغه سه شوه کافرشوه که گناه گارشوه .
Mehmood Khan Zarghoon
{1}
سلامونه او نیکی هیلی می ومنی .
زما پوښتنه دیوه مسلمان اوښتل کفر ته او بیرته مسلمانیدلو په باره کی ده،که یو مسلمان کس خدای مکړه کافر شی بیرته مسلمانیدلای شی او که نه؟
همدارنګه:
۱- په کومو حالتونو کی مسلمان د اسلام له ستری دایری وځی اومرتدیږی( کافریږی)؟
نجيب الله
ځواب
بسم الله الرحمن الرحيم
ارتداد يا مرتد کيدل دې ته وايي چې سړی د اسلام څخه وروسته
کافر شي ،
هغه که قولي ،فعلي يا اعتقادي وي لکه د الله تعالی د ربوبيت او د
رسول الله صلی الله عليه وسلم له رسالت او د نورو پيغمبرانو او آسماني
کتابونو څخه انکار کول ،
يا د الله تعالی ، پيغمبر او قرآن په شان کې مسخري
کول ،
يا د داسې څه چې هغه په اجماع حرام وي حلال کڼل يا په شريعت کې د
حلال څيز حرام ګڼل ، يا د اسلام د ارکانو څخه انکار کول ، يا د آخرت بعث
بعد الموت څخه انکار کول او بت ، ستوري ،
اور وغيره ته سجده کول او نور هغه
که قولي وي يعني په ژبه د ارتداد وينا کول فعلي وي په عمل کې اتداد تر سره
کول يا اعتقادي وي د کفر او ارتداد عقيده لرل يا په الله تعالی ، رسولانو ،
آسماني کتابونو او شريعت باندې ټوکې ،
مسخرې او سپکاوی کول او داسې نور
کفري اعتقاداتو ، افغالو او سپکاوي باندې مسلمان د اسلام له دايري څخه وځي .
وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ
لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ قُلْ أَبِاللّهِ
وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِؤُونَ 65 لاَ تَعْتَذِرُواْ قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ (۶۴-۶۵ التوبه ) .
( او قسم دی که پوښتنه وکړی له دوی څخه چې تاسې ولې استهزا
کوﺉ نو دوی به وايي چه يقيناً مونږ خو لوبې او ټوکې کولې ، ووايه (ای محمده
! دوی ته چه ) آيا پر الله او د الله په آيتونو او د الله په رسولانو
باندې مو استهزا او مسخرې کولې ، عذرونه مه کوﺉ تاسې (مونږ ته په دروغو سره
) يقيناً کافران شوې يئ تاسې وروسته له ايمان راوړلو ) .
که صادقانه توبه و نه باسي او په همدې حالت کې مړ شي کافر به مري او د هغه ټول نيک اعمال عبث دي :
:« وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ
عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ
فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ »[بقره:217]
(او له تاسې څخه چې څوک مرتد شي – له خپل دين څخه وګرځي او د کفر په حالت کې مړ شي نو د هغه اعمال په دنيا او آخرت کې باطل دي ) .
دا مطلب له لاندې مراجعو څخه نقل شو
بزازيه علی هامش هنديه ۳۲۳/۷ مکتبه ماجديه
کفايت المفتي مفتي کفايت الله دهلوي رحمه الله ج ۱ ص ۴۳
شرح العقائد ص ۱۹۵
د علمي څيړنو او افتاء دايمي ټولنه مکه مکرمه (2/3)
مجموع الفتاوى ( 2 / 193)
و الله اعلم
آن لاين اسلامې لارښود
من استهزأ بشيء من دين الرسول صلى الله علية وسلم أو ثوابه، أو عقابه فقد كفر، لقوله تعالى: قُلْ أَبِاللّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ ، لاَ تَعْتَذِرُواْ قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ [التوبة:65-66].
آيا مرتد بيرته خپل دين يعنې اسلام ته راتلای شي ؟
ځواب
بسم الله الرحمن الرحيم
هو که يو سړی مرتد شي نو بيرته په توبه کښلو سره مسلماندای شي
ددې صورت دا دی چې د اسلام کلمه ووايي او د اسلام څخه ماسوا د نورو باطلو
اديانو څخه خپله بيزاري اعلان کړي لکه چې وايي :
اسلامه ان يبراء عن الاديان سوی الاسلام ، او عما انتقل اليه (فقه ابوالمختار حنفي – تنوير الابصار ج ۴ ص ۲۲۶ ) .
مګر دې ته مو پام وي چې پر کوم مسلمان باندې د مرتد تهمت لګول سخته ګناه ده (کفايت المفتي ج ۱ ص ۵۸ ) .
إذا ارتد شخص عن الإسلام ثم قرر العودة إليه ، فالطريقة التي
يجب عليه اتباعها أن يشهد أن لا إله إلا الله ، وأن محمداً عبده ورسوله ،
وإن كانت الردة بسبب جحد أمرٍ من الدين بالضرورة ، فلا يتم رجوعه إلا
بالإقرار بما جحده ، وليست هناك مده يمكن خلالها العودة إلى الإسلام فتقبل
توبته وعودته ما لم يغرغر وتخرج روحه ، فإذا وُفِّق للرجوع إلى الإسلام في
وقت الإمكان وأدى ما أمكنه من شرائعه فهو مسلم . من موقع الاسلام السوال
جواب شيخ صالح المنجد
والله اعلم
آن لاين اسلامې لارښود
أولاً : أن الاستهزاءَ بالدينِ وشرائعِه
وشعائرِه وحملتِه من العلماءِ والصالحين هي من أخصِّ وأظهرِ صفات المنافقين
كما قال ذلك الصحابي للمستهزء : (كذبت ولكنك منافق ) والله عزوجل بين لنا أن
نتعرف عليهم بلحن قولهم ، وبين لنا أنهم يغيضهم الطهرُ والعفافُ والنقاءُ
والصفاءُ ولا يطيب لهم العيش إلا في المستنقعات القذرة كما قال جل وعلا :
{ والمنافقون والمنافقات بعضهم من بعض
يأمرون بالمنكر وينهون عن المعروف ويقبضون أيديهم نسوا الله فنسيهم إن
المنافقون هم الفاسقون}
،وهذه الآيات جاءت عقب الآية التي
ذُكرفيها حكمُ المستهزأ بالدين وبالله وآياته ورسوله لتدل على أنها أخصَّ
صفاتهم .
ثانياً :
ما هو موقف المسلم حينما يجلس
مثل هذه المجالس التي يستهزأ فيه بدين الله ويسخر فيها من شريعته ومن عباده
الصالحين ؟ لقد بين الله لنا الموقف ولم يجعل فيها مجالاً للاجتهاد لخطورة
هذه القضية فقال سبحانه :
{ وقد نزل عليكم في الكتاب أن إذا
سمعتم آيات الله يكفر بها ويستهزأ بها فلا تقعدوا معهم حتى يخوضوا في حديث
غيره إنكم إذاً مثلهم إن الله جامع المنافقين والكافرين في جهنم جميعاً}
قال الحافظ ابن كثير في تفسيره : "أي إذا ارتكبتم النهي بعد وصوله إليكم
ورضيتم بالجلوس معهم في المكان الذي يُكفر فيه بآيات الله ويُنتقص بها ،
وأقررتموهم على ذلك ، فقد شاركتموهم في الذي هم فيه ، فلهذا قال :
{ إنكم إذاً مثلهم }
في المأثم ...(إلى أن قال): وقوله
{إن الله جامع المنافقين والكافرين في
جهنم جميعاً } أي : كما اشتركوا في
الكفر ، كذلك شارك الله بينهم في الخلود في نارجهنم أبداً ، وجمع بينهم في
دار العقوبة والنكال والقيود والأغلال ،وشراب الحميم والغسلين لا الزلال
"أ.هـ، وقال القرطبي : "فدل بهذا على وجوبَ اجتنابِ أصحابِ المعاصي إذا ظهر
منهم المنكر لأن من لم يجتنبهم فقد رضي فعلَهم، والرضا بالكفر كفر"أ.هـ، وقال
سبحانه :{ وإذا رأيت الذين يخوضون في
آياتنا فأعرض عنهم حتى يخوضوا في حديث غيره وإما ينسينك الشيطان فلا تقعد بعد
الذكرى مع القوم الظالمين }
قال ابن كثير : " والمراد بهذا كلُّ
فَرْدٍ فَرْدٍ من آحاد الأمة ألَّا يجلسوا مع المكذبين الذين يحرفون آيات
الله ويضعونها على غير مواضعها "أ.هـ
وهناك موقف لابد منه من قبل ولاة أمر المسلمين من العلماء والأمراء وهو الأخذُ على أيدي هؤلاء السفهاء الذين يطعنون في دين الله وشرعِه وأحكامِه وينشرونه بين المسلمين فالله عزوجل أمر نبيه بأن يُغلظ لهؤلاء المنافقين ويجاهدهم حتى يَنْكفَّ شرُّهم وأذاهم عن المسلمين فقال جل وعلا : { ياأيها النبي جاهد الكفار والمنافقين واغلظ عليهم ومأواهم جهنم وبئس المصير } ومن مجاهدة المنافقين: تأديبُهم وتعزيرُهم وإقامةُ الحدود عليهم ومنعُهم من نشر باطلهم ، ويكون ذلك بإغلاظِ القولِ لهم لا بلين القول والله المستعان.
وهناك موقف لابد منه من قبل ولاة أمر المسلمين من العلماء والأمراء وهو الأخذُ على أيدي هؤلاء السفهاء الذين يطعنون في دين الله وشرعِه وأحكامِه وينشرونه بين المسلمين فالله عزوجل أمر نبيه بأن يُغلظ لهؤلاء المنافقين ويجاهدهم حتى يَنْكفَّ شرُّهم وأذاهم عن المسلمين فقال جل وعلا : { ياأيها النبي جاهد الكفار والمنافقين واغلظ عليهم ومأواهم جهنم وبئس المصير } ومن مجاهدة المنافقين: تأديبُهم وتعزيرُهم وإقامةُ الحدود عليهم ومنعُهم من نشر باطلهم ، ويكون ذلك بإغلاظِ القولِ لهم لا بلين القول والله المستعان.
ثالثاً : أن ضرر السكوت على استهزاء
المنافقين بالله وآياته ورسوله وشرائع دينه وبحملته عظيم وخطير على الفرد
والمجتمع أما الفرد فقد بين الله ما أعد لمن شاركهم من النكال والعذاب في
الآخرة ، وأما الضرر على المجتمع فمنها على سبيل الاختصار:
1- التهوين والتقليل من حرمة الدين والقرآن والسنة مما يجرأ الكفار وأعداء الدين على النيل من شريعة رب العالمين.
2- يُزَهِّد الناس في الالتزام بالدين حينما يتجرأ عليه كلُّ فاسق ومنافق ومارق من الدين فيكثر الفسادُ العريض المؤذنُ بالعقوبة الدنيوية قبل الأخروية .
3- فيه نشر للفرقة والتفكك في المجتمع لأن هناك فئة تغار على حرمات الله فيحصل الشجار وربما الاقتتال ودرءً لهذا كله لا بد أن يُسكت هؤلاء المستهزؤون وأن لا يستثيروا حفيظة أهل الغيرة من المسلمين جنب الله المسلمين الفتن والشرور .
4- أن انتشار هذا المنكر هو طريق للضعف وطمع الأعداء في الأمة فإن العزة والقوة تكون بالتمسك بالدين وحفظ شريعته فإن الله قد قال : { أيبتغون عندهم العزة فإن العزة لله جميعاً} ، وعدم الاعتزاز بالدين والغيرة على حرمات رب العالمين دليل على أن فاعلَه والساكتَ عنه لم يرفع بهذا الدين رأساً ومن لم يرفع بهذا الدين رأساً أصبح تابعاً لكل كافر وطامع في بلاد المسلمين ، والله الموفق والهادي إلى سواء السبيل وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين.
1- التهوين والتقليل من حرمة الدين والقرآن والسنة مما يجرأ الكفار وأعداء الدين على النيل من شريعة رب العالمين.
2- يُزَهِّد الناس في الالتزام بالدين حينما يتجرأ عليه كلُّ فاسق ومنافق ومارق من الدين فيكثر الفسادُ العريض المؤذنُ بالعقوبة الدنيوية قبل الأخروية .
3- فيه نشر للفرقة والتفكك في المجتمع لأن هناك فئة تغار على حرمات الله فيحصل الشجار وربما الاقتتال ودرءً لهذا كله لا بد أن يُسكت هؤلاء المستهزؤون وأن لا يستثيروا حفيظة أهل الغيرة من المسلمين جنب الله المسلمين الفتن والشرور .
4- أن انتشار هذا المنكر هو طريق للضعف وطمع الأعداء في الأمة فإن العزة والقوة تكون بالتمسك بالدين وحفظ شريعته فإن الله قد قال : { أيبتغون عندهم العزة فإن العزة لله جميعاً} ، وعدم الاعتزاز بالدين والغيرة على حرمات رب العالمين دليل على أن فاعلَه والساكتَ عنه لم يرفع بهذا الدين رأساً ومن لم يرفع بهذا الدين رأساً أصبح تابعاً لكل كافر وطامع في بلاد المسلمين ، والله الموفق والهادي إلى سواء السبيل وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين.
د/ناصر بن يحيى الحنيني
-
- په طلوع تلویزیون کی یوه خپرونه ده چی 20 نفره به کی اشتراک کوی
- په عدت کې له يوه څخه وروسته حامله شوه نوعدت څنګه تيرکړي ؟
- په غصه کې يي ښځې ته وويل چې ته زما مور يي کله چې ورنه پوښتنه وشوه ويي ويل چې دهيڅ شي نيت مې هم نه وو ؟
- په غير اسلامې هيوادونو کې د مسلمان د پاره کار کول
- په غير مسلم ملک کې قبولي يا تابعيت اخيستل
- په فاتحه خوانۍ کې د سورة لوستل جايز دي؟
- په قبرونوپردی اوپوښونواچول څه حـــکم لری حالنـــــکه په ډیـــــرو پوښوډیرقـــرانی ســـورتونه لیکلی وی
- په قراءت اوتكبيركې داوچت او ورو اواز اندازه
- په قرض سره په ګران قيمت خرڅول
- په قسط باندې خرچول او اخيستل د اسلام له مخې څه حکم لري؟
- په كوركې دجماعت په كولوسره دجومات ثواب حاصليږي اوكه نه؟
- په كوركې دننه اذان اوجمعه كول :
- په كوټ اوپتلون كښې مونځ كيږي اوكه نه؟
- په كټ باندې مونځ كول صحيح دي
- په لاندى حالاتو كې دامانت تاوان وركول لازميږي
- په لباس کښي دزیب او زینت ترڅنګ دپردې خیال ساتل لازمي دی
- په لمانځه کې د سُتري ضرورت ، فوائد او احکام
- په لمانځه کې کوم ځای ته وکتل شي او د څه شي تصور کول پکار دی ؟
- په مذي باندې په ككړو جاموكې مونځ كول صحيح دى اوكه نه ؟
- په مسجد کې سوال غوښتل
- په مړی پسې دخیراتونوشرعې حیثیت
- په نابالغتوب کې يي له يوه نامردسره نکاح وشوه اوس څه وکړي ؟
- په نابالغتيا كې پلار چې د جينئ كومه نكاح وكړه هغه صحيح ده دويمه نكاح د بلوغ نه پس نه شى كولى
- په نني عصر کې دمسواک په ځای ټوتهـ پیسټ اوبرش ډیرزیات استعمالیږي په دې باندې اجر اوثواب میلاوېږې او که نه ؟
- په وترو کې چې کله دعاء قنوت وايي نو بسم الله ووايي اوکه نه ،اود جنازي په لمانځه
- په وخت د نكاح د ورور جوړولو رواج غلط دى
- په وړينو كاليوباندې ګنده ګې ا وچه شي اوپه خپله ورژيږي بغير له پاكولو نه مونځ روا دى اوكه نه ؟
- په يو پوزكي سړى اوښځه دواړه مونځ كولاى شي
- په پيچکاري، قطره، اکسيجن..روژه ماتېږي؟
- په کوموشيانو هم روژه ماتېږي او هم کفاره لازمېږي؟
- په ګاډي کې مړې اوړل څنګه دي ؟
- پوښتنه دسختې يخنۍ اوتبې په سبب سره تيمم روا دى اوكه نه ؟
- پوښتنه : آيا په کورتۍ او پتلون اغوستلو کې له کفارو سره مشابهت راځي اوکه نه ؟
- پوښتنه: آیا په اسلام کښی شاعری جائز ده؟
- پوښتنه: یو عالم چی څومره علم وکړی ورته شیخ الحدیث، او شیخ القرآن ویلی شو؟
- پوښته : د دواړو سجدو په منځ كې دادعاء لوستل روا دي اوكه نه ( اللهم اغفرلي وارحمني الخ ) ؟
- پوښته : په لمانځه کې قراءت څومره اندازه فرض دى ؟
- پوښته :كه څوك دلمانځه په قعده كې كله يوه اوكله بله دعاء و وايې داحنافو په نزد خوبه كوم ممانعت نه وي ؟
- پوښته: دانګريزانو وړينې جامې ليلاميږي په هغې كښې شبه دناپاكۍ شته ، اياهغې سره مونځ جائز دى اوكه نه ؟
- پوښته: داودس وچولو وخت كښې سلام كول يا د سلام ځواب وركول جائز دي اوكه نه ؟
- پيوند كاري اعضاء دليل مانعين دلائل قائلين: ند كاري اعضاء
- ځنی خاصې شپی لکه پنځلســـم دی برات اولســــم دمحرم اوداسی نوری
- ځوانه: په روژه كې خو دا لس كارونه وكړه
- ځيني خلك له ركوع نه رورسته نيغ نه ودريږي اوسيده سجدې ته ځې په داسې كولو مونځ كيږي اوكه نه ؟
- څوک چه په دويم رکعت كې شريک شي نوثناء{ سبحانک اللهم } به وائي اوکه نه ؟
- څوک چې ديوال لاندې ګيريدلو سره مړشې هغه له به غسل ورکولې شې
- چا ته د مينې ،عقيدې او اخلاص له مخې د هغه عزت او اکرام لپاره قيام پاڅېدل او درېدل څه حکم دې تفصیلی وضاحت واکړې
- چنده غير مسلما ن در مسجد
- چه اميان راټول شي اوځانته ځانته مونځونه كوي نو آيا اذان ورباندې شته اوكه نه ؟
- چه په سجده كښې دواړوه خپې اوچتې كړي نو څه حكم لري؟
- چه پيزاريې په پښووي نواذان كول څنګه دي؟
- چه اذان ياتكبيرغلط وويل شي نوراګرځول يې لازم دي اوكه نه؟
- چه دهندوانوپه ډول ساړى وتړي نو مونځ په كښې كيږي اوكه نه ؟
- چه مسبوق په هيره سره سلام وګرځوي بيادچاوريادولوسره پاڅيږي او پوره كړى مونځ ؟
- چک چکې وهل او د معلم د استقبال د پاره د زده کونکو پورته کيدل
- چکک او تیلو اچول روژی ته تاوان رسوی او که نه؟
- چی خپله خوریالورپه ډیـرو زیاتوروپو ورکوی او دهغی مهرپه خپل جیب کې اچـوی
- چی دنوی واده والا کسان چی مسافری یی تر۳میاشتو اضافه شی دوهمی ځل نکاح پری اوړی ایا دا واقعیت لری که نه ؟
- چې اوبو سره استنجاء كولو وخت كښې څاڅكي راځي نوڅه وكړي ؟
- چې مريض ته پليتي ورسيږي اواوبه ورته نقصان رسوي نوپاكوالى څنګه كېږي ؟
- ډيرخلك له سجدې نه څلور ګوتې پورته شي دويمه سجده كوي دهغوي مونځ كيږي اوكه نه ؟
- ډیری ښځی دی اولیــأووشهـــیدانــوقبــرونوته ورځې اوهــلته ورته زانـګو اچوی
- ښځه بيلتون غواړي نوڅه حکم وکول شي ؟
- ښځه د مخ او لاسونو نه اضافي ويښتان لرې کولای شي ؟
- ښځو ته د دا سې بوټونو پښوکول چې دتګ په مهال اواز کوي
- ښځورواج ده چــــی پــه مخ خالونه وهی په شریعت کی ددی عــمل حکم څه ده ؟
- ښځينه معلمې ته کتل او ور سره خبرې کول ګناه ده ؟
- ښځې ته يي وويل که مې ستا په ژوند کې واده وکړ نوداسې که خاوند دې طلا ق ورکړي او واده يي وکړ ؤ نو څه حکم به وي ؟
- ښځې د پاره اوږد نوکونه پريښودل روا دي او که نه ؟
- کفاره هله وجبیږی چه انسان بلکل معذوره وې
- که د لمانځه په مهال موبائل زنګ {رینګ} ر اشی نو څه کول پکار دې ؟
- که د دين د پاره خطر وي په غير مسلم هيواد کې استوګنه کول ښه نه دي
- که دمسجدپه کړکینو کې دلمونځ کونکي عکس ښکاري نولمونځ یې صحیح دی؟
- که دواړه پښې د سجدې په وخت کې پورته شي لمونځ فاسديږي ؟
- که مو د بدن پر کومې برخې درد وي دغه دعا ولولئ
- که مو مېرمن په حيض کې هم وي جماع کولی شئ، خو…
- که مو نوی واده کړي وي يو ځل يې ولولی
No comments:
Post a Comment
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
ښه انسان د ښو اعمالو په وجه پېژندلې شې کنه ښې خبرې خو بد خلک هم کوې
لوستونکودفائدې لپاره تاسوهم خپل ملګروسره معلومات نظراو تجربه شریک کړئ
خپل نوم ، ايمل ادرس ، عنوان ، د اوسيدو ځای او خپله پوښتنه وليکئ
طریقه د کمنټ
Name
URL
لیکل لازمی نه دې اختیارې دې فقط خپل نوم وا لیکا URL
اویا
Anonymous
کلیک کړې
سائیٹ پر آنے والے معزز مہمانوں کو خوش آمدید.